چگونه برای بهره وری بیشتر زمان خود را مدیریت کنیم؟

0
924
چگونه برای بهره وری بیشتر زمان خود را مدیریت کنیم؟|کالاسودا

چگونه برای بهره وری بیشتر زمان خود را مدیریت کنیم؟|کالاسوداکالاسودا – شانس ها و فرصتها در زمانهای خاصی به سراغ شما می ایند، برای رسیدن به انها باید مدیریت زمان داشته باشید. حتما تاکنون درباره این مفهوم در سایتها و کتابها زیاد خوانده اید. اما وقتش است که ان را در برنامه کاری و زندگی خود بگنجانید. مدیریت زمان یکی از قسمتهای مهم هدفگذاری در هر بخشی از زندگی است. هر هدفی که انتخاب میکنید اگر خواهان دست یافتن به آن در کوتاهترین زمان ممکن هستید، باید تکنیکهای مدیریت زمان را نیز در ان بگنجانید. توانایی در مدیریت صحیح زمان مهارتی است که باید هرچه سریع‌تر آن را فرا بگیرید. هرچه زودتر این مهارت‌ها را یاد بگیرد؛ بهتر ملکه ذهنتان می‌شود. اگر تا همین حالا به سراغ این مهارت‌ها نرفته‌اید، نگران نباشید. می‌توانید این کار را از همین امروز شروع کنید.

مرور امور و وظایف

یکی از بهترین عادت‌های مدیریت زمان، می تواند مرور هفتگی کارها باشد. برای  این کار هفته‌ای که گذشت و هفته‌ای که پیش رو دارید را در تقویم خود مرور کنید و به دنبال مشکلات حل نشده و دیگر موضوعاتی باشید که مستلزم توجه بیشتر هستند. صندوق پستی ایمیل خود را بررسی کنید. اهداف‌تان را مرور و برای کار بر روی آن‌ها برنامه‌ریزی نمایید. در ادامه چند راهکار برای انجام ان پیشنهاد میشود.

تقسیم بندی پروژه های بزرگ

توانایی به انجام رساندن پروژه‌های بزرگ یکی از مهمترین نکات کاربردی مدیریت زمان است. کار را با نوشتن یک برنامه آغاز کنید و به دنبال توصیه افرادی باشید که چنین پروژه‌هایی را به انجام رسانده‌اند. بهتر است پروژه های بزرگ را به چندین بخش کوچکتر تقسیم کنید. هر روز حداکثر سه کار را در اولویت قرار دهید. در ابتدای روز، این‌طور به نظر می‌ رسد که می‌توانید تا پایان روز از پس وظایفی که در فهرست روزمره ‌تان قرار دارند به راحتی برآييد؛ اما متاسفانه تماس‌های تلفنی بی ‌برنامه، درخواست‌های همکاران و کارهایی از این دست می‌ تواند حتی بهترین برنامه‌ریزی‌ها را خراب کنند.

توانایی نه گفتن

یکی از کارهایی که در مدیریت زمان میتواند نقش داشته باشد، توانایی نه گفتن به خواسته های دیگران است. چرا که اگر درخواست آنها را بپذیرید، ممکن است نتوانید به وظایف محوله خود بپردازید یا اینکه ان کار را به موقع انجام دهید و استرس بگیرید. اگر نمیتوانستید درخواست طرف مقابل را قبول کنید با ایجاد حس مثبت در فرد درخواست وی را رد کنید. به طرف مقابل خود این اطمینان رو بدهید که میخواهید کار وی را انجام دهید ولی به دلایلی که دارید نمیتوانید اینکار را  قبول کنید. و مطمئن شوید که فرد از شما رضایت کافی دارد. شما حتی میتوانید برای اینکار گزینه های جایگزین را پیشنهاد کنید، اگر واقعا قصد کمک به طرف مقابل را دارید پیشنهادی به او دهید که وی را خوشحال کند.

سستی و اهمال کاری

time-managment1|کالاسودا اهمال کاری و به تعویق انداختن هم میتواند ریشه دیگر کمبود زمان باشد. گاهی اوقات، مشکل ما واقعاً کمبود زمان و مدیریت زمان نیست. بلکه عقب انداختن کارها به زمان دیگر است. می توانیم کاری را امروز انجام دهیم، اما ترجیح میدهیم تا حد امکان آن را عقب بیندازیم. در صورتی که مشکل شما اهمال کاری است، شاید قبل از فکر کردن به تکنیکهای مدیریت زمان، بهتر باشد این اهمال کاری را برطرف کنیم.

بهتر است هرگاه تصميم گرفتيد كاري را انجام دهيد ، همان زمان اقدام كنيد. يك رفتار كوچك نيز براي شروع كافيست. چرا که هنگامی شخص تصمیم میگیرد کاری را انجام دهد همان لحظه انرژی و انگیزه بالایی برای انجام دادنش دارد اگر به تاخیر اندازد، شاید انجام ان را فراموش کند و این تنبلی مانع از انجام دادن ان میشود . اگر قرار است که خواندن کتاب یا اموزش موسیقی را شروع کنید، بهتر است در لحظه اقدام کنید. مثلا چند صفحه از کتاب را بخوانید یا همان روز به چند اموزشگاه موسیقی زنگ بزنید، تصمیم گیری کرده و ثبت نام کنید. بدین ترتیب رفتاری از خود نشان دهید که هم انگیزه شما را بالا برده و هم شما را به انجام آن کار متعهد کند. اگر به موقع انجام کاری را شروع کنید، زمان کافی برای انجام آن و مدیریت آن را خواهید داشت. بنابراین سعی کنید که انجام هیچ کاری را به تاخیر نیاندازید و کار را به موقع انجام دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها