چگونه سرعت اینترنت خود را افزایش دهیم؟

0
2216

کالاسودا_روش های متعددی برای سرعت بالای اینترنت وجود دارد. در این میان  سرعت بالای اینترنت می تواند کمک بسیاری زیادی در تسهیل و تسریع کارهای ضروری و روزمره ما داشته باشد.

نکته‌ای که بیشتر کاربران را ناراحت می‌کند، آن است که با توجه به مبلغی که ماهانه باید به شرکتهای ارائه دهنده اینترنت بپردازند، در مقایسه با سرعت آن بسیار زیاد و هنگفت است و به عبارتی دیگر، این سرعت پایین با توجه به پول زیاد آن، به هیچ عنوان نمی ارزد.

 چند روش کاربردی برای افزایش سرعت اینترنت:

به سرعت پردازنده و سخت افزار دقت کنید:

نخستین گام آن است که به سخت افزار بکاربرده شده در رایانه و یا گوشی همراه خود توجه کنید. در بسیاری از مواقع، علت سرعت کم بارگذاری و دانلود در اینترنت به دلیل سرعت کم پردازنده و سایر سخت افزارهای مربوطه در رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی است.

از یک آزمون  سرعت استفاده کنید

برنامه ها، ابزارها و اپلیکیشن های بسیاری در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین موجود و قابل دسترس هستند که سرعت اینترنت شما را اندازه گیری می کنند. لازم به ذکر است که به طور کلی،  چنین برنامه هایی، معمولا از ضریب بالای اطمینان برخوردار نیستند و  سعی کنید از منابع معروف و پرکاربرد موجود در فروشگاه‌های آنلاین بنام در جهان دانلود کرده و استفاده کنید.

مودم وای فای را خاموش/روشن کنید

مودم وای فای اینترنت هم همانند بسیاری از وسایل الکترونیکی پس از چند ساعت کار کردن مداوم، نیاز به ریست شدن دارد تا بتواند با قدرت قبل، به کار خود ادامه دهد.

رمزعبور مودم وای فای خود تغییر دهید

بد نیست هر از گاهی پسورد یا گذرواژه مودم وای فای اینترنت خود را تغییر دهید تا بدین وسیله هر گونه خطر هک شدن احتمالی را از میان ببرید. چون ممکن است بسیاری از اطرافیان و همسایگان در کمین شما، از اینترنت شما استفاده کرده و موجب شوند سرعت اینترنت شما کاهش یابد. بنابراین بهترین کار آن است که گاهی رمز ورود یا گذرواژه مودم منزل یا حتی محل کار خود را تعویض کنید.

جای مودم وای فای را عوض کنید

ممکن است علت کاهش سرعت اینترنت شما، در بسیاری از مواقع، دریافت سیگنال ضعیف از جانب مودم اینترنت شما باشد. بنابراین به منظور جلوگیری از سیگنال دهی ضعیف، جای مودم وای فای خود را عوض کنید. تجربه ثابت کرده است که گذاشتن مودم وای فای در جایی که بلندتر و بالاتر است، کمک بسزایی در ارسال سیگنال می کند.

مودم قدیمی خود را کنار گذاشته و یک مودم جدید بخرید

در صورتی که از آخرین زمان خرید مودم وای فای شما چند سال گذشته است، بدین معناست که باید مودم قدیمی خود را کنار گذاشته و یک مودم جدید بخرید. مودم های وای فای نیز همانند بسیاری از وسایل الکترونیکی، یک عمر مفید دارند و با گذشت این مدت، قدرت سیگنال دهی آنها به شدت افت می کند. بنابراین، با خرید مودم های جدید، تا حد زیادی می توانید سرعت اینترنت خود را بهبود ببخشید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید