چگونه ویندوز را به طور کامل خاموش کنیم؟

0
673

در این مقاله قصد داریم روش خاموش کردن ویندوز 10 یا 11 را  به شما آموزش دهیم؛ در واقع با این روش سیستم به طور کامل خاموش خواهد شد و به خواب زمستانی نمی رود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، در بیشتر مواقع نیازی نیست رایانه شخصی خود را خاموش کنید. حالت خواب Hibernation می تواند رایانه شما را در حالت کم مصرف قرار دهد. بنابراین هر زمان که نیاز به رایانه شخصی خود داشته باشید، سریع روشن خواهد شد. اما در این حالت سیستم به طور کامل خاموش نمی شود.

Fast Startup

با قابلیتی به نام Fast Startup که در ویندوز 8 معرفی شد و در ویندوز 10 و ویندوز 11 وجود دارد، بسیاری از رایانه‌های شخصی که از حالت خواب زمستانی پشتیبانی می‌کنند، شبیه به حالت Hibernation خاموش می‌شوند.

این شرایط به ویندوز اجازه می دهد تا زمانی که کامپیوتر خود را دوباره روشن کنید، سریع بارگذاری شود.

در واقع اگر Fast Startup روی رایانه شخصی شما فعال است و در منوی Start «Shut Down»  آن را انتخاب کنید، وقتی سیستم را دوباره روشن کنید، به طورت کامل خاموش نمی شود.

نحوه غیرفعال کردن حالت Fast Startup

ابتدا، باید بررسی کنید که آیا رایانه‌های شخصی از حالت راه‌اندازی سریع پشتیبانی می‌کند یا خیر. در صورتی که سیستم شما از آن پشتیبانی نکند؛ بعد از هر باز خاموش شدن، سیستم به طور کامل خاموش خواهد شد.

برای غیرفعال کردن Fast Startup، ابتدا Control Panel را در ویندوز 10 یا ویندوز 11  باز کنید. برای این کار در منوی Start و “control panel” تایپ کنید، سپس روی نماد Control Panel کلیک کنید.

روی «سخت افزار و صدا/Hardware and Sound» کلیک کنید.

در بخش Power Options، روی «تغییر عملکرد دکمه‌های پاور/Change what the power buttons do» کلیک کنید.

در صفحه «Define power buttons and turn on password protection»، ابتدا روی لینک «تChange settings that are currently unavailable» کلیک کنید.

بخش «Shutdown Settings» در پایین صفحه  را مشاهده کنید. اگر “Turn on fast startup (recommended)” را مشاهده کردید، تیک کنار آن را بردارید.

توجه: اگر گزینه Fast Startup را نمی بینید، به این معنی است که رایانه شما از Fast Startup پشتیبانی نمی کند و در حال حاضر به طور کامل خاموش می شود.

سپس روی “Save Changes” کلیک کنید و کنترل پنل را ببندید.

حال هر زمانی که کامپیوتر ویندوزی خود را خاموش می کنید، سیستم به طور کامل و بدون خواب زمستانی خاموش می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها