چگونه یک متخصص کروناویروس فیک را شناسایی کنیم؟

0
331

در همه گیری کروناویروس همه‌ی افراد به دنبال اطلاعات مهم و موثق هستند؛ در این میان برخی افراد می‌خواهند در این باره چیزهایی مفیدی بگویند. همه فکر می‌کنند دیدگاه آنها اهمیت دارد و می‌توانند اظهار نظر کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از vitals.lifehacker، در این بحران همه گیر؛ برخی از کاربران شبکه‌های مجازی از نقل یک مورخ نظامی، یک دانشمند رایانه و شخصی که به خاطر نوشتن خاطرات غیر علمی مشهور است؛ اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند که ممکن است بیشتر این اطلاعات نادرست باشد. اما چگونه می‌توان درست یا نادرست بودن آن را تشخیص داد؟

برای تشخیص یک متخصص کاربلد در زمینه‌ی کروناویروس، به دنبال این باشید که شخص قبل از COVID-19  در چه زمینه‌ای متخصص بوده است؟

اگر آن‌ها به مطالعه بیماری‌های عفونی و بیماری‌های تنفسی می‌پرداختند و این نوع بیمارها را درمان می‌کردند و یا در کمپین‌های بهداشت عمومی کار می‌کردند؛ عالی است. در غیر این صورت نظرات آنها قابل اعتماد نیست.

جمع آوری اطلاعات در مورد اتفاقات جدید در سراسر جهان بخشی از کار روزنامه نگاران و سیاستمداران است؛ اما این باعث نمی‌شود که آنها خودشان متخصص باشند. آن‌ها باید از منابع قابل اعتماد استفاده کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها