چگونگی محافظت از هوش مصنوعی در حملات سایبری

0
193

هوش مصنوعی نه تنها توانایی مدیریت و نظارت بر سیستم‌ها و داده‌ها را در خود جای داده؛ بلکه در امنیت نقش مهمی ایفا می‌کند و قادر است مانع از حملات سایبری شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، اما هوش مصنوعی یک فناوری دیجیتال است و می‌تواند به خطر بیفتد، به ویژه در صورت مواجهه با یک حمله هوشمند.

به همین دلیل، یک کمپانی باید به هوش مصنوعی خود و همچنین استراتژی‌های مرتبط به آن نگاهی دقیق بیندازد تا ببیند آسیب‌پذیری‌ها کجا هستند و برای از بین بردن آن‌ها چه کاری باید انجام دهد.

حافظت از هوش مصنوعی در حملات سایبری

طبق گفته Robotics Biz، رایج‌ترین حمله‌ی به سیستم‌های هوش مصنوعی، نفوذ الگوریتم‌های با حجم بالا به منظور دستکاری خروجی پیش بینی آنها بوده است که شامل وارد کردن داده‌های ورودی اشتباه یا مخرب به سیستم است تا نتایج اشتباهی به بار آید.

هر هوش مصنوعی که به اینترنت وصل است؛ از این روش در معرض خطر قرار گیرد.

چگونه از هوش مصنوعی سازمان خود محافظت کنیم؟

به گفته آکریتی گالاو از Great Learning و مشاور سئو ساکت گوپتا، سه مرحله کلیدی وجود دارد:

  • استفاده از سخت‌ترین پروتکل‌های امنیتی ممکن در کل محیط داده
  • اطمینان حاصل کنید که تمام سوابق در عملیات انجام شده توسط هوش مصنوعی ثبت شده و در دنباله ممیزی قرار می‌گیرند.
  • کنترل دسترسی و احراز هویت قوی

البت هیچ سیستم دیجیتالی، صرف نظر از اینکه چقدر هوشمند است نمی‌تواند صد در صد امن باشد. خطراتی که هوش مصنوعی را تهدید می‌کند نسبت به پلتفرم‌های سنتی، جزئی‌تر هستند، اما کمتر نیست. بنابراین شرکت باید سیاست‌های امنیتی خود را به‌روزرسانی کنند.

مشابه فناوری قدیمی، ایمن سازی هوش مصنوعی یک کار دو جانبه شامل: کاهش دسترسی به ابزار و فرصت حمله، و به حداقل رساندن آسیب و بازگرداندن اعتبار در سریع‌ترین زمان ممکن است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها