چینی ها دادگاه اینترنتی افتتاح کردند

0
487

کالاسودا_ چینی ها تصمیم گرفته اند در قالب یک دادگاه اینترنتی اقدام به حل و فصل اختلافات بین افراد کنند. این موضوعی است که اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

هیچ فردی مایل نیست گذرش به دادگاه بیفتد. به خصوص اگر این دادگاه به ماجرایی ناراحت کننده مرتبط باشد. با این وجود شاید تعجب کنید اگر بدانید چینی ها تصمیم گرفته اند به جای حاضر شدن در دادگاه عادی، وارد دادگاه اینترنتی شوند.

به نظرتان دادگاه اینترنتی می تواند نقش دادگاه های عادی را ایفا کند؟ اگر در این خصوص تردید دارید بهتر است در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

بهتر است تعحب های خود را برای اصل خبر نگه دارید ولی جالب است بدانید که این نخستین دادگاه اینترنتی چین نیست. پیش از این نیز، چین یک دادگاه اینترنتی افتتاح کرده بود. بنابراین دادگاه مذکور، دومین دادگاه پکن است که در حوزه دادگاه مجازی فعالیت خواهد کرد.

این دادگاه اینترنتی چه ویژگی هایی دارد ؟

_این دادگاه اینترنتی بیش از 800 میلیون کاربر آنلاین را پوشش می دهد

_این طرح یکی از خلاقانه ترین طرح هایی است که چینی ها اخیرا روی آن کار کرده اند

_احتمال می رود این طرح ها به مرور مورد توجه دیگر کشورها  قرار گیرد

_ هم اکنون شهروندان می توانند به سهولت در خصوص پرونده های خود از طریق این دادگاه ها اقدام کنند

_این دادگاه به پرونده‌هایی در حوزه نقل‌وانتقالات مالی، اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی آنلاین می‌پردازد و اختلافاتی مانند خریدوفروش آنلاین، قراردادهای سرویس و خدمات آنلاین، وام، حق ثبت و تکثیر در فضای مجازی را در برمی‌گیرد

_طی هشت ماه گذشته چین با 37631 پرونده مرتبط با فضای مجازی رو به رو شده است که در مقایسه با قبل 24.4 درصد رشد را نشان می‌دهد

_دادگاه اینترنتی پکن 24 ساعته باز است و 38 قاضی و داور ماهر، باتجربه 10 ساله در حوزه فضای مجازی آن را مدیریت می‌کنند

_این دادگاه در پارک فناوری Zhongguancun Fengtai واقع‌ شده و جزییات دادگاه به‌صورت آنلاین قابل‌ مشاهده است

_جزییات پرونده نیز به‌ صورت فایل‌های پی‌دی‌اف و … قابل‌ملاحظه و بررسی برای طرفین دعوا است

_ قرار است دادگاه سوم اینترنتی در هوانگ‌ژو در جنوب کشور چین افتتاح شود.

شما حاضرید در این نوع دادگاه ها حاضر شوید یا به عبارتی دادگاه خود را به دست اینترنت بسپارید؟ شاید بسیاری بگویند نه و بسیاری بگویند بله. به هر ترتیب آنچه مهم است پیشرفت روز افزون تکنولوژی است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید