چین و هند بار سر سبز شدن زمین را به دوش می کشند!

0
1075
چین و هند بار سر سبز شدن زمین را به دوش می کشند!

ناسا برنامه های بلندپروازانه کاشت درختان را در چین و هند را بهره ور دانسته و اعتقاد دارد که این کار که از چند سال قبل آغاز شده توانسته کره زمین را سر سبزتر کند و میزان سرسبزی را به 20 سال گذشته برگرداند.

چین و هند دو کشور پرجمعیت دنیا هستند که به دلیل جمعیت زیاد در میان آلوده ترین کشورهای دنیا نیز قرار گرفته اند. دانشمندان هشدار داده اند که کاشت درختان بیشتر در جبران جنگل زدایی کافی نیست، اما این برنامه توانسته در مقایسه با سالهای دهه 2000 ، پنج درصد سبز شده اند.

چین و هند جنگل زایی می کنند

چین و هند برنامه کاشت درخت برای سرسبز تر کردن دنیا و کمک به جنگل زدایی را داشته اند و به نظر می رسد که این برنامه موفقیت آمیز بوده است، چرا که این طبق ادعاها  این سرسبزی اکنون از 20 سال گذشته بیشتر شده است.

این دو کشور ابرقدرت دو کشور از سه کشور اصلی آلاینده جهان هستند و افزایش درختان در این کشورها در نتیجه برنامه های بلندپروازانه کاشت درخت بوده است و هند و چین توانسته اند بار سر سبز شدن دنیا را به دوش بکشند.

تصاویر ماهواره ای که توسط ناسا از سال 2000 تا کنون گرفته شده نشان می دهد که پوشش گیاهی کره زمین 5 درصد افزایش یافته و به میزان 2 میلیون مایل مربع رسیده است که می توان برای درک بهتر این میزان پوشش گیاهی آن را با مساحت کل جنگل های آمازون مقایسه کرد.چین و هند جنگل زایی می کنند

اما برنامه های بلندپروازانه کاشت درخت چه بود؟

چین و هند برنامه های بلندپروازانه کاشت درخت مانند اجرای پروژه هایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در جهت کاهش آلودگی هوا و فرسایش خاک داشتند و توانستند میلیون مایل مربع فضای سبز اضافه کنند. اما محققان می گویند این افزایش پوشش گیاهی برای جبران خسارت جنگل زدایی کافی نیست.

چی چن از دانشگاه بوستون که این تحقیق را رهبری کرده است در این باره می گوید: چین و هند وظیفه سبز کردن یک سوم از کره زمین را بر عهده دارند، اما این میزان تنها 9 درصد از پوشش گیاهی سطح زمین را شامل می شود.

چین به تنهایی تقریبا مسئولیت تامین یک چهارم پوشش گیاهی دنیا را دارد، اما سهم آن در این پوشش تنها 6.6 درصد است. جالب است بدانید که 42 درصد از پوشش گیاهی چین را جنگل ها و 32 درصد آن نیز مختص زمین های کشاورزی است.

آنها در تلاش هستند با کمک برنامه های این چنینی و توسعه جنگل ها و کاشت گسترده درختان و توسعه همزمان بخش کشاورزی، بتوانند وضعیت پوشش گیاهی کره زمین را بهبود بخشند.چین و هند برنامه کاشت درخت برای سرسبز تر کردن دنیا و کمک به جنگل زدایی را داشته اند

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها