ژست‌های حرکتی یوتیوب در آیفون و اندروید

0
19

گوشی‌های هوشمند برای تماشای ویدئوهای یوتیوب عالی هستند؛ علاوه بر این YouTube پر از ژست‌های حرکتی (جستچر) است که در گوشی‌های اندروید و آیفون در دسترس هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، ژست‌های حرکتی در برنامه یوتیوب در گوشی‌های آیفون، اندروید و آیپد در دسترس است؛ اما در وب سایت تلفن همراه YouTube کار نمی‌کنند. تنها کنترلر حرکتی دو ضربه سریع، برای رد کردن در وب سایت کارایی دارد.

دو ضربه برای حرکت ویدئو به سمت جلو و عقب

به سادگی با یک انگشت در قسمت چپ یا راست ویدیو، دوبار ضربه بزنید تا ویدئو 10 ثانیه به جلو یا عقب منتقل شود.

دو صربه با دو انگشت برای انتقال به فصل بعدی یا قبلی در یک ویدئو

برخی از ویدیوهای طولانی در یوتیوب دارای “فصل‌هایی” برای تقسیم فیلم به بخش‌های مختلف هستند. این فصل‌ها در نوار پیمایش نشان داده می‌شوند، اما شما می‌توانید به راحتی با یک حرکت از آنها عبور کنید.

این بار، با دو انگشت سمت چپ یا راست ویدیو دوبار ضربه بزنید تا به فصل بعدی یا قبلی منتقل شوید.

گوگل پس از شکایت از ضربه‌های تصادفی، قابلیت ضربه زدن به هر نقطه از نوار جستجو را برای انتقال به آن نقطه حذف کرد. جایگزینی این حرکت، یک ژست حرکتی کمتر شناخته شده است.

ابتدا و در حین پخش فیلم، با انگشت خود روی ویدئو ضربه بزنید و نگه دارید.

با فشار دادن انگشت روی صفحه، انگشت خود را به چپ به راست بکشید تا ویدیو را مشاهده کنید. یک جعبه کوچک پیش نمایش ویدیو را به شما نشان می‌دهد.

انگشت خود را از روی صفحه بردارید تا پخش ویدئو از مکانی که انگشتتان روی آن قرار گرفته، شروع شود.

تغییر نسبت اندازه‌ ویدئو در گوشی

برخی از گوشی‌های هوشمند از نسبت اندازه‌ی ویدئوهای یوتیوب پشتیبانی نمی‌کنند و شما هنگام تماشای ویدئو به صورت تمام صفحه، ممکن است متوجه نوارهای مشکی در کناره‌های ویدیو شوید. با یک حرکت ساده می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

برای بزرگنمایی ویدئو کافی است دو انگشت خود را به سمت بیرون بکشید. اما بهتر است بدانید که این کار بخشی از بالا و پایین ویدیو را قطع می‌کند.

تماشای ویدئو و مرور در یوتیوب به صورت هم زمان

اگر در حال تماشای یک ویدیو هستید و می‌خواهید هنگام پخش در یوتیوب جست و جو کنید. به سادگی ویدیو را از بالای صفحه به پایین درگ کنید.

ویدئو در پایین صفحه به صورت کوچکتر پخش می‌شود. برای بازگشت ویدئو به اندازه‌ی کامل، می‌توانید روی آن ضربه بزنید یا بکشید.

همه این ژست‌های حرکتی بسیار ساده هستند؛ اما یوتیوب آنها را واضح نشان نمی‌دهد. به احتمال زیاد شما بیشتر این حرکات را بلد نبودید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها