کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080؛ گیمرها شگفت زده می شوند

0
767
کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080؛ گیمرها شگفت زده می شوند

کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 در کنار دو پردازنده گرافیکی دیگر کمپانی انویدیا، روز 20 آگوست 2018 رونمایی شد. این نسخه از کارت گرافیک قدرتمند انویدیا را می توان شاهکاری برای گیمرهای حرفه ای و کمپانی های سازنده بازی های رایانه ای در نظر گرفت. این کارت گرافیک حدود یک ماه پس از رونمایی این محصول وارد بازار جهانی شد. این محصول به تازگی توسط کمپانی گیگابایت وارد بازار ایران شده است. امروز قصد داریم به بررسی این کارت گرافیک گیمینگ بپردازیم.

GEFORCE RTX 2080

جعبه کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 شرکت گیگابایت و محتویات آن

جعبه کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 شرکت گیگابایت با رنگ قالب مشکی و رنگ های نارنجی و سبز روانه بازار فروش می شود. برخی اطلاعات این کارت گرافیک گیمینگ روی جعبه این محصول نوشته شده که به فن قدرتمند و نسخه اورکلاک شده این محصول در کنار گارانتی چهار ساله آن پرداخته است.

در بخش پایینی این جعبه بسیار زیبا به قابلیت هایی ازجمله RAY TRACING، GDDR6 ، DIRECTX12 و ANSEL اشاره شده که تمام این قابلیت ها برای گیمرهای حرفه ای و کاربران پردازنده های گرافیکی قدرتمند بسیار جالب توجه است. اولین قابلیت معرفی شده که پردازش های مربوط به حرکت نور در فضاهای سه بعدی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد، به کاربران معرفی می کند.

GEFORCE RTX 2080

درون این جعبه، کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 در کنار یک دفترچه راهنما و کاغذ گارانتی آن موجود است و سی دی نصب درایور کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. بدون شک اولین موضوعی که در هنگام جعبه گشایی این محصول جلب توجه می کند، وزن این کارت گرافیک خواهد بود که به دلیل فن ها و ساختار این محصول قابل پیش بینی است. (به کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 سه فن متصل است). ویژگی هایی که باعث خاص بودن کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 در مقایسه با رقبا می شود

GEFORCE RTX 2080

در ابتدا بهتر است برخی از ویژگی های کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 را مورد بررسی قرار دهیم.

نسخه یاد شده بر خلاف مدل Ti این محصول با حافظه گرافیکی هشت گیگابایتی GDDR6 روانه بازار فروش شده و دارای فرکانس اورکلاک تقویت شده 1800 مگاهرتزی است. این محصول از پهنای باند 256 بیتی با توان انتقال اطلاعات 448 گیگابایت بر ثانیه بهره می برد و حضور 2944 هسته کودا که امکان پردازش موازی را برای سیستم فراهم می کند، به نظر شگفت انگیز خواهد بود.این پردازنده 12 نانومتری که بر اساس معماری تورینگ ساخته شده است، سرعتی در حدود 10.1 ترافلاپس دارد که در مقایسه با نسخه قبلی این پردازنده گرافیکی یعنی RTX 2070 حدود 25درصد افزایش داشته که یک جهش محسوب می شود.

کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 توان نمایش تصاویر با رزولوشن 7680 در 4320 را دارد، از این رو به راحتی فیلم ها و بازی های 4K اولترا واید روی این محصول اجرا می شود. این پردازنده گرافیکی ارزشمند، قابلیت اتصال همزمان به چهار مانیتور را برای کاربران فراهم می کند و امکان اتصال از طریق پورت صفحه نمایش نسخه 1.4 و HDMI 20.b را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین توان مصرفی این محصول 215 وات خواهد بود.

GEFORCE RTX 2080

تا این بخش از مقاله ویژگی های  کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 معرفی شد اما ارزش این محصول زمانی مشخص می شود که آن را با کارت گرافیک های دیگر موجود در بازار مقایسه کنیم. در این بخش قصد داریم آزمایش ها و تست هایی را که کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 در آن حضور داشته است، مورد بررسی قرار دهیم.

بازی بتلفیلد؛ اوج هنرنمایی این کارت گرافیک دوست داشتنی

یکی از آزمایش هایی که برای بررسی کارت های گرافیک در دو سال اخیر انجام شده است، تست محصولات متنوع روی بازی بتلفیلد 1 است که با دایرکت ایکس 12 و ویندوز 10 نسخه 64 گیگابایتی انجام شده و نتایجی دارد که برای کارت گرافیک محبوب ما بسیار عالی خواهد بود. در این جدول خواهیم دید که  کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 محصولات مشابه گران تر همچون GEFORCE GTX1080 TI GAMING X 11G را که قیمتی حدود 100 دلار گران تر دارند، به خوبی پشت سر گذاشته و توانسته در میان صدها مدل، به عنوان یکی از برترین ها لقب گیرد.

بازی Rise Of The Tomb Raider

بدون شک یکی از جذاب ترین بازی های رایانه ای، عنوان یاد شده است. این بازی قابلیت اجرای 4K را برای کاربران فراهم کرده و می تواند یک معیار بسیار خوب برای مقایسه کارت های گرافیک لقب گیرد. در این آزمایش باز هم کارت گرافیک یاد شده بسیار موفق ظاهر شده و توانسته امتیاز 60 را دریافت کند که در کنار برترین کارت های گرافیکی قرار می گیرد.

این محصول در این بخش از تمام محصولاتی که در رده های بالایی این آزمایش قرار دارند، ارزان تر است. همچنین این موضوع را پس از دو آزمایش به صورت کامل می توان دریافت که کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 با وجود ویژگی های منحصر به فرد، یک محصول مقرون به صرفه نیز خواهد بود. 10 کارت گرافیک برتر از میان صدها مدل مورد آزمایش قرار گرفته شده به شرح زیر است.

GEFORCE RTX 2080

بازی Deus EX Mankind Divided

این بازی بسیار زیبا که همواره در بخش گرافیک مورد تایید کاربران بوده است، می تواند آخرین آزمایشی در نظر گرفته شود که آن را بررسی می کنیم. این بازی با رزولوشن 2560 در 1440 در ویندوز 10 نسخه 64 گیگابایتی اجرا شده که در این ویندوز DirectX نسخه 12 نصب شده است. در این جدول نیز کارت گرافیکی که مورد بررسی قرار گرفته است، در رتبه پنجم قرار دارد. این موضوع را تنها در نظر داشته باشید که نسخه هایی که امتیاز بالاتری دریافت کرده اند، قیمت هایی بالاتر از 1.3 برابر GEFORCE RTX 2080 دارند.

در این بخش آزمایش هایی را مورد بررسی قرار دادیم که نشان می دهد GEFORCE RTX 2080 یکی از قدرتمندترین کارت های گرافیک موجود در بازار جهانی است که با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می گیرد.

آیا کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 برترین انتخاب خواهد بود؟

بر اساس ویژگی های یاد شده و آزمایش های صورت گرفته، کارت گرافیکی که مورد بررسی قرار دادیم، در کنار برترین های سال قرار می گیرد. این کارت گرافیک با وجود مشخصات منحصر به فرد، قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد. این محصول با قیمتی در حدود 870 دلار به فروش می رسد. در صورتی که اگر قصد داشته باشیم رقبای این محصول را مورد بررسی قرار دهیم، با قیمت هایی بالاتر از 1000 دلار رو به رو هستیم. به عنوان مثال نسخه تیتان ایکس با قیمت 1600 دلار به فروش می رسد و GTX1080 TI GAMING X 11G نیز که از این محصول عملکرد ضعیف تری دارد، با بیش از 900 دلار به فروش می رسد.

در نتیجه این کارت گرافیک علاوه بر قدرت بسیار شگفت انگیز، به عنوان مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک بازار جهانی نیز به شمار می رود. کمپانی گیگابایت با ساخت این محصول بدون شک سال بسیار خوبی را سپری خواهد کرد. باید دید این محصول تا پایان سال 2018 چه فروشی را تجربه خواهد کرد.

GEFORCE RTX 2080

در نهایت پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید یک کارت گرافیک با ویژگی های منحصر به فرد و مقرون به صرفه را برای امور گرافیکی دارید، کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 بدون شک برترین انتخاب شما خواهد بود. این محصول مدتی است در بازار ایران موجود شده و طرفداران بسیار زیادی را در کنار خود می بیند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها