مک بوک پرو های مشکل دار؛ این بار خاموش شدن نمایشگر

0
321
این مک بوک پرو های مشکل دار : این بار خاموش شدن نمایشگر

اگر دارای یک از لپ تاپ های جدید مک بوک پرو یا انواع 2016 به بعد آن هستید نیز ممکن است با مشکل خاموش شدن نمایشگر مواجه شده باشید.

به تازگی کارشناسان مرکز تعمیرات iFixit مشکل خاموش شدن نمایشگرهای این لپ تاپ را کشف کرده اند. این مشکل که نام آن را Flexgate نامیده اند، یک مشکل جدید در نمایشگرهای مک بوک پرو است که طی آن در ضلع پایینی تصاویر به گونه ای به نمایش در می آید که گویی چند پروژکتور یک پرده‌ سفید را نورانی کرده ‌اند.

آسیب دیدگی نمایشگر

هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل گسترده است یا خیر. اثر نور روی صحنه ناشی از نقص سیستم های کابلی می شود که اپل برای اتصال هر نمایشگر مک بوک در داخل لپ تاپ ها تعبیه کرده است. در واقع سیم کشی این کابل ها دچار مشکل شده و احتمالا در اثر استفاده مداوم لپ تاپ و باز و بسته کردن صفحه نمایشگر به وجود آمده و کابل بخش هایی از نمایشگر را دچار آسیب دیدگی کرده است.

حقیقت این است که استفاده‌ زیاد از مک بوک با کابل ‌های آسیب دیده می ‌تواند باعث از بین رفتن کامل نور داخلی یا backlight نمایشگر‌ها در صورت باز کردن نمایشگر بیش از ۴۰ درجه گردد. این مشکل در نهایت منجر به خاموش شدن دائمی نمایشگر مک بوک پرو خواهد شد.این مک بوک پرو های مشکل دار : آسیب دیدگی نمایشگر

کابل های نازک و شکننده

اپل در نمایشگرهای خود از کابل های انعطاف پذیر و نازک و شکننده استفاده می کند که در مقایسه با دیگر کابل های لپ تاپ های دیگر نازک تر است. همین موضوع موجب فشار آوردن به لولا و افزایش میزان فشار در اثر باز و بسته شدن می شود. اما مشکل بزرگ تر این است که طراحی کابل در این صفحه نمایش ها بخشی از طراحی است.  اکنون کاربران از اپل خواسته اند که این مشکل را برطرف کرده و تعمیر این اختلال را به عنوان گارانتیدستگاه هایشان قبول کند. اپل نیز این مشکل را پذیرفت و تعمیر نمایشگر این لپ تاپ ها را به عنوان بخشی از برنامه گارانتی لپ تاپ ها پذیرفت.

 پیش از این نیز لپ تاپ های مک بوک پرو با مشکل کیبورد مواجه بودند و طراحی ضعیف صفحه کلید butterfly switch موجب باز کردن پای کردن به دادگاه و پرونده های تجاری شد. درصدی از مدل های مک بوک و مک بوک پرو دارای مشکلی هستند که کاراکترها را به صورت ناخواسته تکرار می‌ کنند و یا گاهی حروف و اعداد ظاهر نمی شوند و یا برخی از حروف به یکدیگر می ‌چسبیدند. اپل با قبول گارانتی این لپ تاپ ها را تعمیر کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها