کارمند ارشد گوگل برای توسعه تراشه ها به یاری فیسبوک آمد

0
373

کالاسودا – فیسبوک گزارش داده است که یکی از توسعه دهندگان ارشد تراشه گوگل را به استخدام شرکت خود درآورده است.

فیسبوک در حال کار بر روی تراشه های خود است و اگر گزارش جدیدی که منتشر شده، معتبر باشد، این شرکت برای پیشرفت حوزه تراشه ها خود، یکی از توسعه دهندگان برتر تراشه های در شرکت گوگل را برای پیشبرد اهدافش به خدمت خود درآورده است. فیسبوک گزارش داده است که اوایل امسال، توسعه تراشه خانگی را آغاز کرده است، زمانی که یک تیم جدید کار برروی تراشه هایی که برای سرورها و دستگاه های مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد را آغاز کرده است.

بلومبرگ گزارش می دهد که فیسبوک، شهریار رابی، کارمند پیشین گوگل را برای کمک به تلاش های توسعاتی تراشه به شرکت خود آورده است. با توجه به پروفایل کاربری رابی در لینکدین، به نظر می رسد که او به عنوان معاون بخش سیلیکون در این شرکت به خدمت گرفته شده است.

این گزارش نشان داده بود که اوایل سال جاری، فیسبوک در ابتدای راه توسعه تراشه های خود برای سرور ها و دستگاه های مصرفی است. فرض بر این است که شرکت می خواهد تیم تراشه این شرکت رویکردهای را ایجاد کنند که بتواند برای سرورهای هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. محصولاتی که این تیم ایجاد می‌کنند می‌تواند در نهایت برای دیگر محصولات نظیر اسپیکرهای هوشمند یا هدست های واقعیت مجازی  اکولوس – متعلق به فیسبوک – مورد استفاده قرار گیرد.

تراشه های سفارشی این تیم نیز می تواند به فیسبوک کمک کند، زیرا این شرکت را قادر می سازد تا وابستگی خود را به تامین کنندگان تراشه چون کوالکام کاهش دهد. برای مثال خط تولید اکولوس که اکنون نوع هدست اکولوس گو را با تراشه کوالکام رونمایی کرده است. تراشه سفارشی فیسبوک می تواند در آینده در هدست های واقعیت مجازی فیسبوک به کار گرفته شود و این شرکت را از استفاده دیگر تراشه ها بی نیاز کند.

آن چه اکولوس گو را از ابزارهایی مثل Gear VR و oculus rift متمایز می کند آن است که مستلزم ابزاری خارجی برای تامین نیرو نیست. در دو مورد اول، باید تلفن خود را در هدست قرار دهید که بدین صورت نیروی نرم افزاری را تامین نموده و تصاویر را نیز نمایش دهد. در مورد اکولوس ریفت  و vive HTC،  هدست مستقیماً به یک کامپیوتر قدرتمند (اغلب گران قیمت) متصل می شود.

رقبای Echo Show فیسبوک نیز می توانند به لطف تراشه سفارشی ، قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی را ارائه دهند. هر چند که جزئیات این کار تا این لحظه مشخص نیست، اما چیزی که معلوم است این است که می توان انتظار داشت که شرکت جزئیات بیشتری را در مورد برنامه های تراشه اش رونمایی کند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید