کارگردانی مبتنی بر تکنولوژی VR  کام الخاندرو گونزالس را شیرین کرد

0
314
کارگردانی مبتنی بر تکنولوژی VR  کام الخاندرو گونزالس را شیرین کرد|کالاسودا

کارگردانی مبتنی بر تکنولوژی VR  کام الخاندرو گونزالس را شیرین کرد|کالاسوداکالاسودا_الخاندرو گونزالس کارگردان مشهور و صاحب سبک مکزیکی به پاس استفاده مداوم از تکنولوژی  VR  موفق شد از آکادمی علوم و هنر ایالات متحده جایزه ویژه دریافت کند.

این روزها جایگاه تکنولوژی در زندگی افراد بسیار مهم است . از سوی دیگر ، تکنولوژی های مبتنی بر واقعیت مجازی تنها در زندگی عادی افراد نقش ندارند و حتی در سایر رشته ها مثل سینما ، ورزش و …نیز نقشی مهم ایفا می کنند .

در این میان تکنولوژی  VR  مورد توجه بسیاری از کارگردان های به نام سینمایی نیز قرار دارد . شاید یکی از نخستین جوانه های استفاده از تکنولوژی های مدرن در سینما با سه گانه ماتریکس و پس از آن فیلم هایی مثل سه گانه ارباب حلقه ها و یا سریال هایی مثل گیم آف ترون رقم خورد .

اکنون قرار است به پاس استفاده مکرر الخاندرو گونزالس از تکنولوژی های روز، به وی جایزه ای رسمی اعطا شود . این جایزه “به  پاس و برای به رسمیت شناختن یک تجسم غیر مادی و قدرتمند در داستان سرایی” ارائه می شود .

 Carne y Arena اولین پروژه ای است که در سال 1996 پس از داستان اسباب بازی Pixar شایسته چنین افتخاری بود.

جان بیل، رئیس بنیاد هدیه دهنده می گوید ؛  Carne y Arena “برای ما درهای جدیدی از درک سینمایی را باز کرد. هنوز فرصت های پرشماری وجود دارد تا دستاوردهای خلاقانه ای در بخش های سیاسی، اجتماعی و فناوری برای بینندگان سینما رقم بخورد .

جالب است که تکنولوژی واقعیت مجازی VR مرز نمی شناسد و به طور کلی ما را از مرز ایالات متحده تا مکزیک می کشاند .قرار است این جایزه به عنوان بخشی مکمل در جشنواره سالانه کن اضافه شود .

در حال حاضر موزه هنرهای معاصر لس آنجلس میزبان این جایزه است .caren y arena یک چشم انداز  VRرا با یک محیط فیزیکی ترکیب می کند، محیطی پراکنده از شن و ماسه .

داستان در خصوص گروهی از مهاجران است که قصد دارند از مرزها بگریزند ، مرزهایی که توسط دولت ایالات متحده مهر و موم شده اند . این داستان از تجارب مهاجرت و دردها و ناراحتی های این مسیر می گوید .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها