کاهش فروش گوشی هوشمند در هند

0
407

به تازگی Canalys آمار فروش گوشی‌های هوشمند در هند و در نیمه‌ی دوم سال 2020 را منتشر کرده است که به دلیل همه گیری کروناویروس در آن تغییراتی ایجاد شده و با افت مواجه شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena؛ در این محدوده‌ی زمانی محموله‌های گوشی‌های هوشمند در کل کشور هند، نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش یافته است. این تعداد در مدت زمان مشابه سال 2019 به میزان 33 میلیون واحد بوده که امسال به 17.3 میلیون واحد رسیده است.

در همه گیری کروناویروس کالاهایی مانند گوشی‌های هوشمند در دسته کالاهای غیر ضروری قرار گرفته و در نتیجه میزان عرضه و تقاصای آن کاهش پیدا کرده است. به طور مثال در نیمه اول سال 2020 در چین شرایط بسیار سخت شده و محموله‌های تلفن‌های محلی چینی 18 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و محموله‌های جهانی در کل بخش گوشی‌های هوشمند 13 درصد کاهش یافته است. در آن زمان هند هنوز دچار بحران نشده بود و فروش سالانه آن 4 درصد زیادتر شده بود.

درگیری مرزی چین و هند عامل مهم دیگری برای کاهش آمار فروش گوشی‌های هوشمند چینی در داخل کشور هند بوده است.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که از این شرایط آسیب دید. این کمپانی در نیمه دوم سال 2020 میزان 5.3 دستگاه عرضه کرده است که در مقایسه با 10.3 میلیون در Q2 2019 کاهش چشمگیری داشته است.

در این میان اپل کمترین خسارت در بازار هند را تجربه کرده است؛ زیرا فقط حدود 1 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند هند را در اختیار دارد؛ با این حال فروش آن نیز در هند 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

همه گیری کروناویروس شرایط فروش گوشی‌های هوشمند در هند را تحت تأثیر قرار داده است. کمپانی های چینی در تلاش هستند تا کمبود عرضه در این بازه زمانی را به گونه‌ای جبران کنند. سامسونگ اخیراً سرمایه گذاری‌های زیادی در هند انجام داده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها