کاهش ویدئوهایی با محتوای تئوری توطئه در یوتیوب

0
1176

محققان رفتار بخش پیشنهاد ویدئوی این پلتفرم را به مدت یک سال تحت نظر قرار دادند و دریافتند آنچه ویدئوهایی با محتوای توطئه در بخش پیشنهادات کمتر شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، یکی از مهمترین جنبه‌های پلتفرم ویدئویی یوتیوب، بخش ویدئوهای پیشنهادی است که اکثریت قریب به اتفاق بازدیدها و زمان تماشا به جای ترافیک مستقیم را به کاربر پیشنهاد می‌دهد و او را در سایت نگه می‌دارد.

این پلتفرم تلاش‌هایی را برای تعیین اینکه کدام ویدئوهای خاص برای یک کاربر خاص پیشنهاد شود، انجام می‌دهد اما هنگامی که از اخبار و فیلم‌های مبتنی بر واقعیت صحبت می‌شود، محتوای تئوری توطئه می‌تواند راه خود را به ویدئوها باز کند.

از ژانویه 2019 و پس از مواجه با واکنش‌های عمومی، یوتیوب وعده داده است که میزان ویدئوهای با محتوای توطئه که به کاربران نشان داده می‌شود را کاهش دهد. مطالعه ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا بارکلی منتشر شد اظهار داشت که این تلاش‌ها در حال نتیجه دادن است و تجزیه و تحلیل‌های آنها نشان می‌دهد که احتمال کاهش 40 درصدی محتوای مبتنی بر توطئه در بخش ویدئوهای پیشنهادی وجود دارد.

نحوه تجزیه و تحلیل

این تیم کامپیوترهای خود را در تجزیه و تحلیل صدها فیلم توطئه ای و غیر توطئه ای آموزش داده و به آنها کمک می‌کند تا چگونگی تمایز بین این دو را یاد بگیرند. پس از آموزش، رایانه ها طی یک سال هشت میلیون فیلم پیشنهاد شده در یوتیوب را تجزیه و تحلیل کردند.

متاسفانه آنها نتوانستند فیلم های تماشا شده را دسته بندی کنند، در عوض آنها از متا، توضیحات ویدئو، برچسب ها و … 200 کامنت برتر هر ویدئو و هدف درک شده از آنها کامنت‌ها را بررسی کردند. با توجه به محتویات هر یک از این منابع، فیلم‌ها به صورت توطئه‌ای یا اطلاع رسانی طبقه بندی می‌شود.

نتایج نشان می‌دهد که کاهش چشمگیری در میزان فیلم‌های تئوری توطئه در بخش پیشنهادات یوتیوب دیده می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها