کره شمالی به امریکا حمله بدافزاری کرد

0
409
کره شمالی به امریکا حمله بدافزاری کرد|کالاسودا

کره شمالی به امریکا حمله بدافزاری کرد|کالاسوداکالاسودا_بر اساس خبرهای حوزه فناوری، هکرهای وابسته به کره شمالی؛ به آمریکا حمله هکری کرده اند . درواقع برخی از سناتورها و پایگاه های خبری ایالات متحده ، معتقدند کره شمالی در تلاش است اطلاعات آمریکا را هک کند .

بر اساس گزارش های وزارت امنیت داخلی آمریکا و FBI حملات سایبری کره شمالی از طریق نوعی بدافزار انجام شده است . بدافزاری که با پشتیبانی دولت کره شمالی فعالیت می کند و هدفش سرقت اطلاعات حساس علمی و تجاری است.

مقامات امریکایی می گویند ؛ طراحی این بدافزار بخشی از یک برنامه مخفی دولت کره شمالی موسوم به Hidden Cobra است که در قالب آن حملات سایبری بر علیه آمریکا صورت می گیرد.

با این وجود، کره شمالی در موارد قبلی این ادعاها را تکذیب و رد کرده بود.اما این ادعا نیز چندان خالی از احتمال نیست . یکی از نکات جالب در خصوص این بدافزار قدرت پاک شدن است .

درواقع این بدافزار بعد از تکمیل فرایندهای خرابکارانه خود و به منظور جلوگیری از شناسایی می تواند خود را پاک کند و از شناسایی  های فنی و حرفه ای جلوگیری کند.

برخی از رسانه‌های آمریکایی می گویند؛ کره شمالی برای هک کردن شرکت های مخابراتی، هوا – فضا و موسسات مالی آمریکا از سال 2016 از این بدافزار استفاده کرده است.این بدافزار FALLCHILL نام دارد و می تواند به شبکه های مختلف رایانه ای نفوذ کند.

بررسی های دولت آمریکا نشان می‌دهد بدافزار FALLCHIL قادر به کنترل کامل رایانه ها بوده و پس از سرقت اطلاعات، دستورات مخربی را بر روی رایانه های آلوده شده اجرا می کند و حتی می تواند فرایندهای در حال اجرا توسط رایانه ها را مختل کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها