کروناویروس عامل کاهش 20 درصدی فروش گوشی

0
44

طبق بررسی گارتنر، از بین پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند، سامسونگ بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، براساس گزارش روز سه شنبه گارتنر، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال 20.4٪ کاهش یافته است. این شرکت تحقیقاتی می‌گوید، همه گیری کرونا ویروس همچنان بر صنعت تلفن تأثیر گذاشته و فروش جهانی را به 295 میلیون واحد کاهش داده است.

سامسونگ از میان پنج فروشنده برتر، بیشترین افت فروش را تجربه کرده است. سامسونگ در سه ماهه دوم سال حدود 55 میلیون گوشی هوشمند فروخته که نسبت به سال گذشته 27.1 درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این گارتنر اعلام کرد، فروش اپل نسبت به سال گذشته تقریباً یکسان بوده است. فروش تلفن‌های هوآوی نسبت به سال گذشته نیز 6.8٪ کاهش یافته است. البته گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد هوآوی برای اولین بار در سه ماهه دوم سال 2020، تعداد بیشتری گوشی همراه نسبت به سایر فروشنده‌ها به فروش رسانده است.

طبق گفته گوپتا، هواوی “در سه ماهه دوم سال، 42.6٪ از بازار گوشی‌های هوشمند چین را به خود اختصاص داده است و در زمینه‌ی 5 جی نیز از ازپشتیبانی شدید ارائه دهندگان خدمات ارتباطاتی بهره می‌برد “.

فروش آیفون در سه ماهه دوم نسبت به فروشندگان تلفن‌های هوشمند بهتر بوده؛ و بهبود وضعیت تجاری چین به اپل کمک کرده تا در آنجا رشد کند، و آیفون SE با قیمت پایین‌تر، فروش این شرکت را تحت تاثیر گذاشته است.

حتی با افزایش تقاضا، فروش گوشی در چین در سه ماهه دوم 7 درصد کاهش یافته و حدود 94 میلیون دستگاه فروخته شده است. به گفته گارتنر، قرنطینه در هند منجر به کاهش 46 درصدی فروش گوشی‌های برتر در این کشور شده و در بین 5 کشور آسیب دیده برتر قرار دارد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها