کسادی، سبب روی آوردن صنف کامپیوتر به فروش مواد غذایی شد

0
1198

کالاسودا – رئیس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه بازار کامپیوتر در شب عید کاملاً کساد است، گفت: شاهد هستیم که فروشندگان این کالا، مغازه‌های خود را تعطیل کرده و به فروش مواد غذایی روی آورده‌ اند.

به گزارش مهر، سید مهدی میرمهدی در مورد وضعیت بازار رایانه و تجهیزات کامپیوتری در آستانه عید نوروز اظهار داشت: بازار خرید و فروش اقلام کامپیوتری کساد است و شاهد هستیم که این بازار حتی از سالهای قبل نیز از نظر فروش و حضور مشتری در بازار بدتر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش هزینه خانوار، خرید کالاهای آی ‌تی در اولویت خانواده‌ ها قرار ندارد، افزود: با وجود آنکه تکنولوژیهای جدیدی وارد بازار رایانه میشود، اما در شب عید امسال تقاضای زیادی از سوی مردم برای خرید این کالا دیده نمیشود.

رئیس اتحادیه صنف رایانه تصریح کرد: شاهد هستیم که در یک روز فروشندگان حتی یک عدد فاکتور هم صادر نمیکنند و بسیاری از مغازه‌ها به سمت تعطیلی پیش رفته ‌اند.

میرمهدی ادامه داد: به رغم وضعیت موجود، فروشندگان کالاهای کامپیوتری مجبور به پرداخت مالیات هستند و به همین دلیل طی چند ماه اخیر شاهد بودیم که بسیاری از واحدهای صنفی تعطیل شده و به سمت ایجاد قهوه ‌خانه و یا فروشگاه مواد خوراکی و غذایی رفته‌ اند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه گفت: به دلیل افزایش قیمت دلار، با وجود کاهش خرید و فروش در این بازار، قیمت‌ها تغییری نکرده است، اما به دلیل نبود تقاضا، شاهد افزایش قیمت هم نبوده ‌ایم و فروشندگان حاضرند به زیر قیمت نیز کالای خود را بفروشند؛ با این وجود همچنان این بازار کساد و بی‌ رونق است.

 با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد