کشتی پرنده ماسک تا سال ۲۰۱۹ رونمایی می شود

0
1103

کالاسودا_کشتی پرنده یا همان فضاپیمای ماسک، تا سال ۲۰۱۹ رونمایی می شود. درواقع هم اکنون الون ماسک اعلام کرده مشغول ساخت کشتی پرنده  ویژه ای برای سفر به مریخ است.

ایلان ماسک در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که به زودی طرح کشتی پرنده شرکت تسلا برای سفر به کره ماه آماده می شود و فضاپیمای این شرکت تا سال ۲۰۱۹ به کره ماه سفر می کند.

اما این نخستین باری نیست که ایلان ماسک در خصوص طرح های بلند پروازانه تلاش می کند. پیش از این نیز، وی با طرح ارسال ماشین به فضا نشان داد، که اهمیت زیادی برای داده های پیشران حوزه تکنولوژی قائل است .

در جریان جلسه مذکور ماسک اعلام کرد: اسپیس ایکس آماده است تا فضاپیمای سفر به مریخ  را در سال ۲۰۱۹ به آسمان بفرستد.ما مشغول ساخت نخستین فضاپیما یا کشتی بین سیاره ای هستیم و احتمالا می توانیم در نیمه اول سال آتی میلادی با آن پروازهایی کوتاه مدت انجام دهیم. هدف نهایی ما ایجاد یک کلونی در سیاره سرخ رنگ است.

جالب است که ایلان ماسک برای ساخت این فضاپیما مدت زمان طولانی را مطرح نکرده و اعلام کرده که در کوتاه مدت فضاپیمای سفر به مریخ ساخته خواهد شددر حال حاضر بسیاری از کشورها و البته دولت ها ساخت کشتی پرنده را به مثابه یک رویا تلقی می کنند، در حالی که ، ایلان ماسک این رویا را به حقیقت تبدیل کرده است.

ماسک سال گذشته نیز اعلام کرد  موشک BFR  این شرکت روزی می تواند مردم را روی زمین و از شهری به شهر دیگر جابه جا کند. به طوریکه فاصله میان نیویورک تا شانگهای در ۳۰ دقیقه طی می شود.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید