کشمکش رهبران اینترنت بر سر فروش org.

0
811
کشمکش رهبران اینترنت بر سر فروش org.

گروهی از رهبران پیشگام اینترنت در حال بسیج شدن برای جلوگیری از فروش 1.1 میلیارد دلاری کنترل دامنه اینترنتی .org بوده و استدلال می‌کنند که تصاحب این دامنه توسط یک شرکت خصوصی تازه تاسیس می‌تواند به میلیون‌ها شرکت غیر انتفاعی که متکی به آن هستند ضربه وارد کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow، ثبت نام برای وبسایت‌های که پایان آدرس آنها با .org تمام می‌شود، مدت طولانی است که توسط جامعه اینترنت شرکت‌های غیر انتفاعی آمریکا دنبال می‌شود. در ماه نوامبر این موسسه به طور غیر منتظره ای فروش کنترل این دامنه ها به موسسه جدیدی به نام Ethos Capital را اعلام کرد.

این شرکت توسط یکی از اعضای سابق ICANN ، به عنوان یکی از مراجع حاکم بر اینترنت و یکی از مشاوران برای این منظور به کار گمارده است.

در همین راستا دیگر شرکت‌های منتفع با هم بسیج شده اند که جلوی فروش به این موسسه مستقر در آمریکا را بگیرند.

کاترین ماهر، مدیر موسسه ویکی مدیا ، شرکت مادر ویکی پدیا می‌گوید: “باید مکانی در اینترنت وجود داشته باشد که نماینده منفعت عمومی برای سایت‌های آموزشی، بشردوستانه و موسساتی مانند ویکی پدیا بوده و بتواند این منفعت را در اختیار عموم بگذارد. ما نیاز به تمرکز روی اهدافمان داریم تا اینترنت را در اختیار تمام مردمی قرار دهیم که آن را ندارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها