کلاشینکف،خودروی برقی را نشانه گرفت!

0
1765

کالاسودا – سازنده اسلحه کلاشینکف AK-47 یک خودروی برقی نمادین با ظاهری قدیمی طراحی کرده است که در نوع خود یک ربات  فلزی ۱۳ فوتی محسوب می شود.

کلاشینکف، تولیدکننده روسی اسلحه که یک شرکت شناخته شده در این زمینه است، وارد حوزه تولید خودروهای الکتریکی شده است و همین هفته یک ناوگان از این خودروی هیبریدی و الکتریکی به همراه یک کامیون و دوچرخه را در معرض رونمایی در نمایشگاه دفاعی روسیه گذاشته است. به گفته نماینده این شرکت، خودروی مذکور به نامCV-1  به کلاشینکف کمک می کند در رده خوودروسازان برقی جهانی بایستد و با تولیدکنندگانی مانند تسلا رقابت کند. این خودرو ظاهری قدیمی دارد و طراحی و بدنه آن به خودروی قدیمی IZHخودرو کامبی تعلق دارد. خودروی کامبی در دهه ١٩٧٠ میلادی ساخته شده است.

این خودرو دارای سبک یکپارچه سازی شده با سیستم عامل است و می تواند در حدود ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. باتری های این خودرو دارای ظرفیت ۹۰ کیلووات در ساعت هستند و با یکبار شارژ می توانند٢٠٠ مایل را طی کنند. البته کلاشینکف جزییات قیمتی این خودرو را اعلام نکرده اما برخی مشخصات آن اعلام شده است. با توجه به مشخصات و ظاهر خودروی برقی کلاشینکف CV-1، نمی‌توان آن را رقیبی جدی برای محصولات تسلا دانست. با این حال گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که مهندسان این شرکت به رقابت با تسلا امیدواری زیادی دارند.

سخنگوی کلاشینکف، سوفیا ایوانووا در این باره می گوید: «ما به طور دقیق در مورد رقابت با تسلا صحبت می‌کنیم، زیرا در حال حاضر پروژه خودروی الکتریکی ما موفق است. ما انتظار داریم که حداقل به این روند پیشرفت ادامه دهیم. این فناوری ما را در بازار خودروی برقی، در ردیف تسلا و سایر رقبا قرار می‌دهد. ما در ساخت این مدل مفهومی، از تجربه پیشروان بازار جهانی الهام گرفته‌ایم».

در همان رویداد کلاشینکف از موتور سیکلت الکتریکی و خودروی برقی Ovum ساخته شده شرکتش نیز رونمایی کرد. این وسایل نقلیه توسط بخش mobility ارتش روسیه ساخته شده اند و موتور سیکلت ها نیز برای واحدهای پلیس طراحی شده اند. این اولین بار نیست که این شرکت به گام برداشتن در حوزه حمل و نقل علاقه نشان داده است. در سال ۲۰۱۷ نیز نشان داد که در حال کار بر روی یک موتور Hoverbike و یک ماشین جنگی همانند تانک است. البته ساخت اسلحه بهترین بیزینسی است که در این زمینه دارد و در نمایشگاه های نظامی بیشتر با اسلحه هایش به دنیا فخر می فروشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها