کمپانی فیسبوک تعداد اکانت های هک شده را مشخص کرد

0
533
کمپانی فیسبوک تعداد اکانت های هک شده را مشخص کرد

کمپانی فیسبوک تعداد اکانت های هک شده را مشخص کردکالاسودا_ همین چند وقت پیش بود که خبری در مورد هک شدن اطلاعات 50 میلیون کاربر منتشر شد. این خبر به سرتیتر خبرهای روز دنیا تبدیل شد. حالا کمپانی فیسبوک تعداد دقیق اکانت های هک شده را مشخص کرده است.

اعلام اعداد دقیق در مورد اکانت های هک شده کمپانی فیسبوک

ماه پیش شبکه اجتماعی فیسبوک مورد حمله هکرها قرار گرفت و اطلاعات حدود 50 میلیون کاربر به سرقت رفت. این هکرها با استفاده از یک کلید اینترنتی به سرقت اطلاعات کاربران می پرداختند. این کلید به تمام کاربران اجازه می دهد که آنها همیشه در حالت ورود به اکانت کاربری خود قرار داشته باشند و هکرها با استفاده از کلید به اکانت کاربران دسترسی پیدا می کردند. حال کمپانی فیسبوک اعلام کرده است که میزان واقعی و دقیق سرقت اطلاعات اکانت های هک شده پایین تر از تخمین های آنها بوده است و حدود 30 میلیون اکانت سرقت اطلاعات داشته اند.

توضیحات در مورد اکانت های هک شده کمپانی فیسبوک

فیسبوک همچنین این موضوع را مشخص کرده است که حدود 15میلیون از این اکانت ها فقط سرقت نام و جزئیات کاربری مانند تلفن همراه و آدرس ایمیل داشته اند. برای 14 میلیون کاربر دیگر هم اطلاعات بیشتری مانند نام کاربری،جنسیت،مکان زندگی،زبان،وضعیت رابطه،دین،محل تولد،محل زندگی،تاریخ تولد،تحصیلات،کار،فضاهایی که کاربر استفاده می کرده است، وب سایت های انتخابی،دوستان،آشنایان و دستگاه هایی که از آنها وارد فیسبوک می شده اند را سرقت کرده اند. در مورد یک میلیون باقی مانده هم به نظر می رسد که هکرها هیچ اقدامی در مورد سرقت اطلاعات آنها نداشته اند.

کمپانی فیسبوک تعداد اکانت های هک شده را مشخص کرد

تاثیرگذاری این اتفاق روی محصولات دیگر کمپانی فیسبوک

فیسبوک همچنین اعلام کرده است که این هک شدن تاثیری روی دیگر محصولات این شرکت مانند مسنجر ، مسنجر کودکان ، اینستاگرام ، واتساپ ، اوکیولس یا ورک پلیس نذاشته است. این حمله هکرها همچنین روی بخش های پرداخت ، تبلیغات و حتی اکانت های توسعه دهندگان تاثیری نذاشته است و کاربران از این بابت می توانند آسوده خاطر باشند. فیسبوک احتمالا روی این موضوع تحقیقات بیشتری خواهد داشت و قصد دارد که به طور کامل از این موضوع مطمئن شود.

هنوز خیلی از ارگان ها مانند اف بی آی ، اف تی سی روی این حمله کار می کنند. قطعا طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این حمله و اطلاعات سرقتی کاربران منتشر خواهد شد.

شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها