همکاری آئودی با هوآوی در تکنولوژی خودروهای خودران

0
1189
همکاری آئودی با هوآوی در تکنولوژی خودروهای خودران

همکاری آئودی با هوآوی در تکنولوژی خودروهای خودرانکالاسودا – شرکت آئودی در توسعه تکنولوژی خودروهای خودرانی که در چین عرضه می شوند، با هوآوی همکاری خواهد کرد.

 این مشارکت بر ایجاد فناوری ای به نام Level 4 متمرکز است که انجمن مهندسان خودرو از آن به عنوان خودرویی توصیف می کند که از ابتدا تا انتها در یک محدوده خاص تعیین شده حرکت می کند.

این قرارداد جدیدترین همکاری میان یک شرکت خودروساز و یک شرکت فناوری است که در حال حاضر هدف مشترک هر دوی این صنایع با شیب آرامی به سمت خودران کردن وسایل نقلیه است. این دو شرکت شرایط قرارداد را فاش نکرده اند و جزئیاتی در مورد این قضیه وجود ندارد.

هواوی در کنفرانس connect 2018 که در هفته جاری برگزار شد، از یک خودروی آئودی Q7 رونمایی کرد که مجهز به مرکز داده های موبایلی این شرکت شده بود. مرکز داده های موبایلی یا MDC تعدادی از چیپ های هوش مصنوعی، CPU مرکزی، دوربین ها، تکنولوژی لیدار و … را در بر می گیرد که بر روی سقف خودرو مستقر می شود. هواوی همچنین اعلام کرد که در ارتباطات میان خودروها و راهکارهای ارتباط خودرویی با آئودی همکاری خواهد کرد.

هجوم خودروسازها به چین

چندین سال است که چین خودروسازان خارجی را مجبور کرده تا با شرکت های محلی را به منظور ساخت اتومبیل در کشور همکاری کنند. اما دولت چین در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد این قوانین را تسهیل بخشد، چرا که چشم انداز خودروسازی کشور نیز در حال تغییر است. تسلا تابستان سال جاری اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه مستقر در شانگهای افتتاح کند و همین هفته شرکت BMW نیز اعلام کرد که سهامش را در گروه خودروسازی برلیانس که یکی از شرکای آلمانی خودروساز در چین است، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

همکاری آئودی با هوآوی در تکنولوژی خودروهای خودران

دولت چین در زمینه وسایل نقلیه خودران، سعی دارد در مسیر شرکت های غربی حرکت کند. این کار به شدت نیاز به اخذ مجوز های لازم برای کنترل خودروهای خودران دارد. همچنین تعدادی مجور نیز وجود دارد که به شرکت ها اجازه می دهد نقشه های کشور را به صورت دیجیتالی داشته باشند، این سبب شده است که خودروسازان بزرگی چون دایملر، فورد و BMW با شرکت های چینی چون بایدو همکاری کنند. بایدو از معدود شرکت هایی است که توانایی و استعدادهایی در هر دو زمینه دارد.

آئودی از ماه سپتامبر در حال تست ویژگی های خودروهای خودران با هوآوی در چین است و قصد دارد در سال 2019 مرکز توسعه خودروهای خودران را افتتاح کند.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها