کمک تمام عیار محصولات گوگل برای آگاه سازی در خصوص کرونا

0
161

گوگل علاوه بر ارائه دانش مفید، با اطلاعات نادرست مبارزه می‌کند. تلاش‌های گوگل برای آگاه سازی مردم از شیوع کرونا ویروس فراتر از هشدارهای جستجو است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، این شرکت تمام راه‌های پرداختن به ویروس کرونا از جمله پیشنهاد حذف اطلاعات غلط را مطرح کرده است. در بالای بخش هشدارهای SOS ( نکات و آموزش) در جستجوی وب، شما می‌توانید پانل‌های آموزشی را برای توضیح شرایط و نحوه مقابله ببینید.

در عین حال، یوتیوب از طریق صفحه اصلی مردم را به سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان‌های محلی هدایت و فضای تبلیغاتی را برای سازمان‌های دولتی در مناطق آسیب دیده فراهم می‌کند. گوگل مپس نیز اطلاعات محلی مفید و قابل اعتماد را ارائه می‌دهد.

همچنین گوگل اعلام کرده در تلاش است تا تئوری‌های توطئه و سایر اطلاعات غلط را از بین ببرد؛ از جمله بدافزار و کلاهبرداری‌های فیشینگ که از ترس مردم و شیوع کرونا از آنها سو استفاده می‌کنند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی و دولت کمک می‌کنند تا تبلیغات مفیدی در این زمینه ببینیم و بقیه تبلیغات که قصد سو استفاده دارند را بلاک می‌کند.

یوتیوب نیز ویدئوهایی که به جای دادن اطلاعات درست به مردم، درصدد جعل اطلاعات و سو استفاده هستند را پاک می‌کند. پلی استور گوگل نیز در حال حاضر دارای سیاست‌هایی است که مانع اجرای اپلیکیشن‌های حاوی اطلاعات گمراه کننده در خصوص این بیماری می‌شود.

حتی تیم DeepMind گوگل نیز درگیر این ماجرا شده و سعی دارد با سیستم هوش مصنوعی خود و تولید پیش بینی ساختار پروتئین‌های مربوط به ویروس کرونا به شناخت و توسعه درمان آن کمک کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها