کنار گذاشتن توسعه‌ی فناوری تشخیص چهره توسط آی‌بی‌ام

0
1797

مدیر اجرایی کمپانی آی‌بی‌ام، آرویند کریشنا امروز اعلام کرد که این شرکت قصد دارد دیگر به توسعه‌ی فناوری تشخیص چهره نپردازد و خواهان گفت و گو در مورد حق استفاده از این فناوری، با نهادهای مربوط است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، وی در ادامه از از لایحه جدید با هدف کاهش خشونت پلیس و افزایش پاسخگویی نیز حمایت کرد. کریشنا در حمایت از قانون جدید، توضیح داد که خروج شرکت آی‌بی‌ام از سرویس بحث برانگیز شناسایی چهره به این دلیل بوده است و دوست ندارد نهادهای دولتی از این فناوری برای نظارت و شناسایی معترضان به مسائل نژاد پرستانه استفاده کند.

IBM از ممنوعیت استفاده از هر فناوری، از جمله فناوری تشخیص توسط فروشندگان، به منظور نظارت، نژاد پرستی، نقض حقوق و آزادیهای اساسی انسان یا هر هدفی که با ارزش‌ها سازگار نیست، استقبال می‌کند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که فناوری تشخیص چهره درآمد زیادی را در این شرکت به وجود آورده باشد؛ این فناوری در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و سرمایه گذاری‌های کمتری در آن صورت گرفته است.

هنوز مشخص نیست که آیا آی‌بی‌ام تحقیقات هوش مصنوعی را در این زمینه ادامه می‌دهد یا خیر.

تحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا  (ACLU) در بیانیه صادر شده در رابطه با این لایحه اعلام کرد که همه شرکت‌ها و نهادها باید روی فناوری‌هایی سرمایه گذاری کنند که به از بین بردن شکاف دیجیتالی کمک خواهد کرد، نه فناوری‌هایی که زیرساخت نظارتی ایجاد کرده و باعث تشدید سوءاستفاده‌های پلیس و نژادپرستی می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها