کودکانی که بازی های ویدئویی خشونت آمیز انجام می دهند خشونت بیشتری دارند؟

0
285
کودکانی که بازی های ویدئویی خشونت آمیز انجام می دهند خشونت بیشتری دارند؟

بر اساس اخبار موجود کودکانی که بازی های ویدئویی خشونت آمیز انجام می دهند، با احتمال بیشتری در آینده از اسلحه استفاده می کنند. این مطالعه توسط گروه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو مورد بررسی قرار گرفته است.

این مطالعه شرایط جالب توجهی را تجربه کرده است، در این پژوهش 220 کودک در سنین 8 تا 12 سالگی به  به آن ها اجازه نسخه های مختلفی از Minecraft داده شد. تا نتایج بازی بررسی شود.

نسخه های اول خشونت آمیز بودند و در نسخه اول بازیکنان مورد نیاز برای کشتن هیولا با اسلحه داشتند، در حالی که دومین نسخه نیز هیولا  توسط شمشیر کشته می شد. در کنار این دو نسخه،سری سوم بدون سلاح یا هیولا بود.

کودکانی که بازی های ویدئویی خشونت آمیز انجام می دهند علاقه مند به اسلحه می شوند

پس از 20 دقیقه بازی کودکان به یک اتاق فرستاده شدند و در کنار اسباب بازی های دو اسلحه غیرفعال نیز قرار گرفته شده بود، در این میان نتایج به دست آمده بسیار جالب توجه است.کودکانی که بازی های ویدئویی خشونت آمیز انجام می دهند علاقه مند به اسلحه می شوند

محققان دریافتند که 62 درصد کودکانی که بازی ویدئویی با خسارت اسلحه ای بازی کردند، اسلحه کمری را انتخاب کردند، در حالی که حدود 54 درصد از کسانی که بازی را با شمشیر انجام می دادند،نیز اسلحه را انتخاب کردند. در کنار این دو گروه تنها 44 درصد از کودکانی که نسخه غیر خشونت آمیز را اجرا کردند دست به اسلحه زدند.

با این وجود تیم تحقیقاتی دکتر براد جانسون بوشمن در JAMA Network Open در مورد مطالعه خود اینگونه بیان کرده اند که کودکان در معرض نسخه های خشونت آمیز از بازی های ویدئویی بیشتر به رفتار هایی مانند خودکشی با اسلحه و همچنین حضور در شرایطی که اسلحه را استفاده کنند قرار می گیرند.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این مطالعه در محیط مصنوعی یک آزمایشگاه دانشگاهی صورت گرفتو  به این معنی است که این موضوع ممکن است  در دنیای واقعی متفاوت باشد. در کنار این موضوع در نظر داشته باشید که بازی مورد آزمایش قرار گرفته عنوان خیلی خشونت آمیزی برای سنین بالاتربه شمار نمی رود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها