گام دوم در مقابله با مزاحمت پیامکی

0
209
گام دوم در مقابله با مزاحمت پیامکی

در کنار قطع سیم کارت های ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی و مزاحمتی، ارسال پیامک انبوه ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تمام توان خود را به کار گرفته تا با مزاحمت های پیامکی مقابله کند. رگولاتوری در گام اول شروع به قطع سیم کارت های ارسال کننده پیامک های مزاحمتی مانند پیامک های تبلیغاتی کرد.

تا به امروز رگولاتوری 119 هزار و 348 سیم کارت ارسال کننده پیامک هایی که ایجاد مزاحمت می کنند را قطع کرده است تا گام اول مقابله با این مزاحمت را به خوبی اجرا کند. اما در گام دوم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرائی می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این ایرانسل به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه از قابلیت ارسال پیامک انبوه در مواقع ضروری و بحران به منظور انجام تبلیغات استفاده کرده بود. این اقدام ایرانسل اعتراض گسترده مشترکان آن را به دنبال داشت که در نهایت با تذکر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این اپراتور مجبور به عذرخواهی و توبیخ شرکت ارسال کننده این پیامک ها شد.

یادآور می شود، ارسال پیامک های انبوه که غالبا با موضوع تبلیغات صورت می گیرد از سال گذشته مورد آزار و اذیت مشترکان شد و در نهایت اعتراض های آن ها به گوش رئیس جمهوری رسید. روحانی نیز در دستوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) را به عنوان بخش ناظر در ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مامور حل این معضل کرد. رگولاتوری نیز با سخت گیری در این مسیر تا کنون توانسته رضایت مشترکان تلفن همراه را جلب کند و دست ارسال کنندگان پیامک های انبوه را کوتاه کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها