گزینش اپلیکیشن های ایرانی توسط فتا

0
277
گزینش اپلیکیشن های ایرانی توسط فتا

پلیس فتا دست به ارزیابی صلاحیت اپلیکیشن های ایرانی می زند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اپلیکیشن های ایرانی اخیرا توانسته اند حالتی رقابتی با اپلیکیشن های خارجی داشته باشند و استقبال مردمی از آن ها رشد چشمگیری داشته است.

پس از آن که گوگل و اپل دست به حذف این اپلیکیشن ها از بازارهای خود زدند، بازارهای مجازی ایرانی به صورت ویژه این اپلیکیشن ها را در اختیار کاربرانی ایرانی قرار دادند. همچنین دولت نیز به منظور جبران میزان خسارت وارده به این برنامه دست به حمایت های ویژه از آن ها زد.

اما حالا گفته شده گویا برخی از این اپلیکیشن ها از این فضای حمایتی سواستفاده کرده و بدون داشتن صلاحیت وارد بازار مجازی می شوند. به منظور کنترل این سواستفاده کنندگان و مقابله با تضییع حق اپلیکیشن های واقعی، پلیس فتا وارد میدان شده است.

بنابر اعلام پلیس فتا، پیگیری ها برای اجرای طرح سلامت سایبری اپلیکیشن‌ها، کانال‌ها و شبکه های اجتماعی از سوی نهاد جدیت گرفته و با توجه به تعدد توسعه‌دهندگان و ارائه‌کنندگان اپلیکیشن‌ها، پلی فتا استانداردهای مربوط به ایمن سازی و امنیت اپلیکیشن ها را به سایت‌های انتشاردهنده ارائه کرد و آنها موظفند کنترل‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

البته پلیس اقدام اولیه را بر دوش وبسایت ها و بازارهای ارایه دهنده این اپلیکیشن ها نهاده و در صورت سستی این مراجع، قطعا هم با آن ها و هم با سازندگان اپلیکیشن های مشکل دار برخورد خواهد شد.

طبق آنچه که فتا اعلام کرده، این سایت ها باید از هویت توسعه دهنده تا دسترسی‌های اپلیکیشن ارائه شده و … بررسی کنند و در این خصوص چک‌لیست‌هایی وجود دارد که تمامی موارد داخل آن باید بررسی شود. این ها پیش از اجرای طرح صلاحیت سایبری است و پس از اجرا، طرح صلاحیت سایبری بیشتر حوزه‌های فنی و امنیت سایبری را پوشش می دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها