گلکسی نوت 10 پلاس، جادوگر جدید سامسونگ

2
385
گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سامسونگ امسال برای اولین بار همزمان دو گوشی هوشمند از سری نوت خود را معرفی کرده است و شاید حدسش را نمی‌زدیم که این پرچمدار تازه‌وارد قرار است صفحه‌نمایشی حتی بزرگتر از نسل قبل سری نوت داشته باشد. گلکسی نوت ۱۰ پلاس، برادر بزرگتر نوت ۱۰ با نمایشگر ۶.۸ اینچی‌اش بزرگترین صفحه‌نمایش را در میان پرچمداران سامسونگ دارد. در این مطلب به نقد و بررسی مفصل نوت ۱۰ پلاس، این عضو تازه‌وارد خانواده‌ی سامسونگ می‌پردازیم.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس، تجربه‌ی چوب جادو روی صفحه‌ای بزرگتر از همیشه

گلکسی نوت ۱۰ پلاس از آن گوشی‌هایی‌ست که به‌راحتی می‌توان گفت با خریدنش دست‌کم تا دو سال آینده از دنیا عقب نخواهید ماند. گوشی‌ای که می‌تواند چندین سال شما را راضی نگه‌ دارد و هوس خرید گوشی جدید را از سرتان بیاندازد! البته ناگفته نماند که در حال حاضر در رقابت سخت گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، بسیاری از رقبا هم این امتیاز را دارند. نوت ۱۰ پلاس نه‌تنها همه چیزهای خوب گلکسی اس ۱۰ پلاس را با خودش به همراه آورده، بلکه کمی فراتر هم رفته است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

اما حاضرید چقدر خرج کنید تا گوشی‌تان قلم استایلوس داشته باشد؟

این سوالی‌ست که قبل از انتخاب گوشی‌های نوت و از جمله نوت 10 پلاس باید از خود بپرسید. البته همیشه هم اینطور نبوده: سری نوت در این هشت سالی که پا به دنیای ما گذاشته است، چیزهایی متفاوت از گوشی‌های دیگر هم برای عرضه کردن داشته است. اولین گوشی‌ای بود که ما را قانع کرد یک صفحه نمایش بزرگ واقعاً به‌دردبخور است، گوشی‌ای که ثابت کرد یک گوشی پرقدرت اندرویدی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد، و (البته) گوشی‌ای که خاطره انفجار باتری‌اش را در حافظه دارد.

استایلوس را که کنار بگذاریم، بقیه چیزها (خوشبختانه به‌جز باتری) هیچ تغییری نکرده است. چرخی کوتاه که در اینترنت بزنید، می‌توانید انبوهی از گوشی‌های بزرگ پرقدرت اندرویدی پیدا کنید و قیمت اغلبشان هم صدها دلار کمتر از نوت 10 پلاس است. همین حالا سامسونگ اس 10 پلاس را هم در بازار دارد؛ گوشی‌ای که برای کاربران غیرحرفه‌ای از نوت 10 پلاس چندان قابل تشخیص نیست.

صفحه‌نمایش بزرگ با طراحی هوشمندانه

گلکسی نوت ۱۰ پلاس را که در دست می‌گیرید، وقتی استایلوس در جای خودش نشسته و کاری به این چوب جادو ندارید، نمایشگر بزرگش جذبتان می‌کند. نوت 10 پلاس مجهز به یک نمایشگر Dynamic AMOLED 6.8 اینچی است. ابعاد نوت 10 پلاس هم‌اندازه‌ی ابعاد نوت 9 است، با این تفاوت که نمایشگر نوت ۹ کوچک‌تر از نمایشگر این عضو تازه‌وارد است. این موفقیت به خاطر آن است که سامسونگ در ساخت صفحه نمایش لبه تا لبه یا به قول معروف کاملا فراگیر خوب کار کرده است. طراحی هوشمندانه این گوشی باعث شده نمایشگر ۶.۸ اینچی نوت ۱۰ پلاس، شکیل‌تر از گوشی‌‌های اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس با لبه خمیده به نظر بیاید. در قسمت بالای نمایشگر دقیقا در نقطه‌ی وسط، سوراخی برای دوربین سلفی تعبیه شده است که بسیار کوچک است و از هر ناچ دیگری بسیار کمتر حواس‌پرت‌کن و اذیت‌کننده است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس
از راست، گلکسی نوت ۱۰ پلاس، گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰

نمایشگر نوت 10 پلاس، بزرگ است، روشن است، بی‌عیب و نقص است و زیبا. تنها جایی که نوت 10 پلاس از هم‌رده‌هایی مانند وان پلاس ۷ پرو یا گوشی‌های مخصوص بازی دیگر کم می‌آورد، نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتزی است که البته مسئله‌ی چندان مهمی نیست. چنین صفحه نمایشی و چنین گوشی‌ای آینده‌ را لمس کرده‌؛ آینده‌ای که حتی آیفون مدت‌هاست آرزویش را دارد.

سامسونگ درون جعبه نوت 10 پلاس یک محافظ نمایشگر قرار داده. جنسش پلاستیکی است و در کل محافظ بدی نیست. اما به هر حال به اندازه محافظی که خودتان تهیه کرده باشید عمر نخواهد کرد.

استایلوس، چوب جادوی نوت ۱۰ پلاس

حال بیایید استایلوس را به معادلات برگردانیم. نوت 10 پلاس میلیون‌ها کار بلد است انجام دهد که بعضی از آنها واقعاً با حقه‌های معمول سامسونگ که در گوشی‌های انبوهش قرار داده فرق دارد و یک سر و گردن بالاتر است. بزرگ، زیبا، قدرتمند و خوش‌ساخت است. چشم‌بسته می‌توانید تمام این موارد را از نوت 10 پلاس قبول کنید. همین برای این گوشی یک پیروزی‌ست. اما امسال در دنیای اندروید رقیبان سرسختی وجود دارند و تنها چیزی که می‌تواند برگ برنده گلکسی نوت 10 پلاس باشد، همین میله کوچک باریکی‌ست که در دل گوشی جا خوش کرده است.

پس اجازه دهید برای بررسی گلکسی نوت 10 پلاس کمی بیشتر به S Pen بپردازیم.

شاید برای کاربران غیرحرفه‌ای کمی عجیب به نظر برسد، اما نوت‌بازان می‌دانند که استفاده از S Pen یا همان استایلوس چقدر معرکه‌ است. دقت در کارهایی که با استایلوس انجام می‌دهید به مراتب بیشتر می‌شود و حتی لذت بعضی از ویژگی‌ها را نمی‌توانید بدون این قلم جادویی تجربه کنید. همچنین استفاده از استایلوس حس متفاوت –و گاهی بهتری- از ضربه زدن به نمایشگر دارد. مخصوصا وقتی گوشی بزرگی به اندازه نوت 10 پلاس داشته باشید. فرض کنید می‌خواهید یاداشت سریعی روی لاک‌اسکرین بنویسد، می‌بینید؟ با استایلوس کارتان بسیار راحت‌تر است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

S Pen به خودی‌خود چیز جدیدی ندارد. سر قلم به همان شکل است، هنوز هم تنها یک دکمه روی قلم وجود دارد و برای بعضی کاربردها، وقتی گوشی دارد شارژ می‌شود و هنگام نوشتن چیزی روی گوشی، از همان تشخیص حرکت بهره می‌برد.

امسال امکانات جدیدی که به این قلم اضافه شدند، شتاب‌سنج و چرخش‌سنج است. سامسونگ از این قابلیت‌ها استفاده کرده است تا S Pen را به یک چوب جادو تبدیل کند. به این ترتیب با حرکت دادن استایلوس در هوا، می‌توانید گوشی خود را کنترل کنید؛ حتی از فاصله چهار-پنج متری.

واقعا هیجان‌انگیز ا‌ست، اما به همان اندازه گول‌زننده‌ست –حداقل تا الان. برنامه‌های کمی هستند که این قابلیت در آن‌ها اجرا می‌شود، مثل دوربین یا اسپاتیفای. برای این کار لازم است قسمت پایینی قلم را نگه دارید و آن را بچرخانید یا در هوا به جلو حرکت دهید. در برنامه دوربین، می‌توانید حالت دوربین را عوض کنید، عکس بگیرید و یا بزرگنمایی کنید. در اسپاتیفای می‌توانید صدا را تنظیم و آهنگ را عوض کنید. سامسونگ مدعی است که به لطف SDK جدید برنامه‌های بیشتری از این قابلیت بهره خواهند برد، اما باید صبر کنیم تا ببینیم واقعا چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر. به هرحال فعلا که فقط به درد پز دادن به دوستان نردتان می‌خورد!

ارتقای مهم S Pen در خود استایلوس نیست، بلکه در نرم‌افزار آن است: بالاخره قابلیت تشخیص متن (OCR) به اپلیکیشن Samsung Notes اضافه شده است، برنامه‌ای که وقتی S Pen را از جایش درمی‌آورید به طور خودکار اجرا می‌شود و در ضمن از قابلیت یادداشت‌برداری روی صفحه خاموش (Screen-Off memo) هم بهره می‌برد. این بدین معناست که می‌توانید از یادداشتی که روی صفحه نوشته‌اید کپی بگیرید و به راحتی آن را به متن یا حتی به یک فایل Word تبدیل کنید.

البته قابلیت تبدیل تصویر به متن (OCR) در گوشی‌های اندرویدی چیز جدیدی نیست. تمام این کارها را می‌توانید با برنامه Google Keep هم انجام دهید و یا از طریق اسکرین‌شات گرفتن و باز کردن آن با برنامه Google Lens. اما اضافه شدن OCR به Samsun Notes تمام این کارهای اضافه را حذف کرده است.

جای دیگری که S Pen از لحاظ نرم افزاری حسابی می‌درخشد، در ابزار جدید ویرایش ویدئوی سامسونگ است. حالا با S Pen به راحتی هر چه تمام‌تر ویدوئوها را کنار هم بچینید، روی ویدئوها افکت بگذارید، موسیقی اضافه کنید و آنها را ویرایش کنید. برعکس برنامه Adobe Rush یا iMovie آیفون، ظاهر برنامه فوق‌العاده ساده و کار با آن راحت است.

هنگام ویرایش ویدئو، قلم استایلوس که دستتان باشد، کنترل دقیقی روی کارتان خواهید داشت و اینطوری همه چیز بسیار راحت‌تر پیش می‌رود. برای مثال، دقیقاً می‌توانید از همان نقطه‌ای که مدنظرتان است ویدئو را ببُرید. دکمه‌ها دیگر لازم نیست بزرگ باشند تا با انگشتان شما همخوانی داشته باشند و در این حالت می‌توانید همه‌ی چیزهایی را که لازم دارید در یک صفحه داشته باشید. برای کارهای سریع، معرکه است. در عرض یک یا دو دقیقه می‌توانید چند کلیپ را به هم بچسبانید و هر جایی را که می‌خواهید حذف کنید و یک فیلم تر و تمیز داشته باشید. به هر حال، بیشتر از این زمان هم دلتان نمی‌خواهد روی یک ویدئو کار کنید.

همچنین نوت 10 پلاس از قابلیت جذاب AR Doodle هم بهره می‌برد، که البته اساساً برای کار با آن نیازی به استایلوس ندارید، اما خب با استایلوس هیجان‌انگیزتر می‌شود. این ویژگی دو حالت دارد: در حالت اول چهره‌ها را تشخیص می‌دهد و می‌توانید مستقیماً روی آنها نقاشی بکشید؛ وقتی در حال فیلم گرفتن هستید، یک سبیل کوچک و بوق شیپوری هم همراه سوژه حرکت می‌کند. اما در حالت «Everywhere» شگفت‌انگیزتر است. در این حالت، به شما اجازه می‌دهد روی هر نقطه‌ای از فضا نقاشی بکشید و آن نقاشی را هم در همان نقطه ثابت نگه می‌دارد. تقریبا شبیه برنامه Tilt Brush AR / VR گوگل است، اما این بار روی یک گوشی.

کار کردن با هر دو حالت AR Doodle مفرح و سرگرم‌کننده‌ست، ولی به هر حال کمی گول‌زننده‌ست. اگر این ویژگی را به همکاران یا دوستانتان نشان دهید، همه موافق خواهند که جالب ا‌ست. ولی هیچ کس نمی‌گوید این همان چیزی است که بهش نیاز داشتم!

برخلاف OCR در برنامه Samsung Notes، پس از گذشت یک یا دو هفته از خرید گوشی، احتمالا دیگر سراغ AR Doodle هم نمی روید.

تا به اینجای کار، احتمالا یا شما از هیجان این قلم کوچک به سرگیجه دچار شده‌اید یا کاملاً نسبت به آن بی‌تفاوت هستید. منطقی هم هست. به هر ترتیب استایلوس مهم‌ترین عاملی‌ست که موجب انتخاب گلکسی نوت 10 پلاس در برابر گلکسی اس 10 پلاس یا هر گوشی قدرتمند اندرویدی دیگر می‌شود.

و اینکه تا چه اندازه مشتاق این قلم شده‌اید، مسئله‌ای کاملا شخصی‌ست.

دوربینی آشنا و همه‌فن‌حریف

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سیستم عکسبرداری و فیلمبرداری همه‌فن‌حریفی به خانواده‌ی پرچمداران سامسونگ اضافه کرده‌ا‌‌ند. حالا و با معرفی گلکسی نوت 10 پلاس مشاهده می‌کنیم که دوربین آن شبیه سری اس 10 است، اما همان دوربین نیست. نوت 10 پلاس دوربینی سه‌گانه دارد: لنز اصلی دارای حسگری 12مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم آن از f/1.5 تا f/2.4 متغیر است و همچنین از لرزشگر اپتیکال بهره می‌برد. حسگر لنز تله‌فوتو هم 12مگاپیکسلی است، با گشودگی f/2.1 و به همراه لرزشگیر. حسگر لنز اولتراواید اما 16 مگاپیکسل است و گشودگی دیافراگم آن f/2.2.

سامسونگ در کنار این سه دوربین، سنسور مدت پرواز (لنز  VGAبا گشودگی F/1.4) نیز روی نوت 10 پلاس قرار داده که نوت 10 فاقد این سنسور است. این موضوع موجب شده عمق تصاویر در حالت Live Focus بهتر شود.

ئر نوت 10 پلاس، گشودگی دیافراگم لنز تله‌فوتو بیشتر شده است و تاثیرش را می‌توان در مقایسه با دروبین اس 10 پلاس ببینیم. با یک نگاه مشخص است که عکس‌های دوربین نوت 10 پلاس، به‌ویژه در محیطی‌هایی با نور کم، واضح‌تر و تمیزتر هستند.

اپلیکیشن دوربین روان کار می‌کند و سریع عکس می‌گیرد، درکل تجربه‌ای مشابه با گلکسی اس 10 پلاس را به کاربر انتقال می‌دهد. همه‌فن‌حریف بودن دوربین نقطه‌قوت آن است و کیفیت عکس‌ها بی‌نظیر است، اما چندان بی‌عیب‌ونقص هم نیست. لنز تله‌فوتو عکس‌ها را بیش از اندازه شارپ می‌کند و گاهی حتی در نمایش جزئیات چندان موفق نیست؛ لنز واید نیز از پس عکس‌های کلوزآپ مانند لنز واید هواوی پی30 پرو برنمی‌آید؛ و بعضی وقت‌ها هم عکس‌های Night Mode از عکس‌های معمولی بدتر هستند.

حسگر دوربین سلفی نوت 10 پلاس، 10 مگاپیکسل است با گشودگی f/2.2، که در مقایسه با نسل قبل سری نوت، با افزایش محسوسی (از 1.9 به 2.2) برخوردار شده است. دوربین سلفی در محیط‌های کم نور کمی ضعیف عمل می‌کند که با قرار دادن دوربین روی حالت Night Mode،  به‌زحمت عکس‌ها کمی بهتر می‌شوند. درعوض وقت‌هایی که نور محیط خوب باشد، عکس‌های سلفی عالی‌ست.

در زیر نمونه عکس‌هایی را که تحریریه کالاسودا به صورت اختصاصی با دوربین گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس تهیه کرده مشاهده می‌کنید. این عکس‌ها در شرایط نوری متفاوت و با استفاده از امکانات متفاوت گوشی ثبت شده‌اند.

اما ارتقای چشمگیر دوربین نوت 10 پلاس در فیلمبرداری است. قابلیت جذاب دوربین ویژگی Super Steady آن است که موجب می‌شود لرزش‌های ویدئو به طرز حیرت‌انگیزی حذف شوند و فیلم‌ها روان و زیبا باشند. این قابلیت با حالت Hyperlapse به خوبی کار می‌کند و ویدئوها واقعاً جذاب از کار درمی‌آیند.

قابلیت Live Focus نیز همان حالت پرتره را  این بار برای ویدئوها پیاده می‌کند، به این صورت که پس‌زمینه را تار کرده و افکتی DLSRطور به ویدئوها می‌دهد. این ویژگی به طرزغافلگیرکننده‌ای خوب کار می‌کند، البته در بعضی مواقع که سوژه زیاد از حد حرکت می‌کند، خطاهایی هم دارد.

در نهایت، باید از ویژگی Zoom-in Mic سامسونگ نیز بگوییم، این ویژگی به این صورت است که تمام میکروفون‌ها روی سوژه فیلمبرداری زوم می‌شوند تا کیفیت صدا بیشتر شده و صداهای مزاحم از ویدئو حذف شوند.

همه‌ی این موارد را در کنار این قرار دهید که دوربین نوت 10 پلاس قادر به فیلمبرداری 4K و 60 فریم بر ثانیه است و حالت‌های جذابی مانند Super Slow Motion دارد. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که دوربین نوت 10 پلاس برای فیلمبرداری واقعاً دوربین فوق‌العاده‌ای‌ست.

همان رابط کاربری موردانتظار

گلکسی نوت 10 پلاس با اندروید 9 و طبیعتاً رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 1.5 وارد میدان شده است. رابط کاربری سامسونگ ساده است و کار با آن راحت. از ویژگی‌های رابط کاربری می‌توان به Night Mode اشاره کرد که در اکثر برنامه‌های پیش‌فرض پیاده شده و مناسب فضاهای کم نور است. سامسونگ Dex، یعنی برنامه ارتباطی بین گوشی و کامپیوتر سامسونگ، ارتقا پیدا کرده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده است. با وصل کردن نوت 10 پلاس به یک لپ‌تاپ ویندوزی یا مک‌بوک از طریق یک کابل USB استاندارد، می‌توانید با کامپیوتر کاملا کنترل گوشی را در اختیار داشته باشید. در این حالت می توایند به راحتی فایل‌ها را بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنید و حتی برنامه‌های گوشی را از طریق Dex روی کامپیوتر اجرا کنید.

رابط کاربری نوت 10 پلاس تقریبا همان است که در اس 10 پلاس مشاهده کردیم و تغییرات بسیار اندکی داشته است. احتمالا گوگل در تدارک معرفی اندروید 10 است، اما سامسونگ بعید است تا قبل از سال 2020 گوشی‌هایش را آپدیت کند.

سخت‌افزار و طراحی

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

در ابتدای این مطلب گفتیم که می‌توانید چشم بسته قبول کنید که نوت 10 پلاس گوشی خوب و خوش‌ساختی‌ست. کاملاً درست است و به شما این اطمینان را می‌دهیم که نوت 10 پلاس از لحاظ سخت‌افزاری بهترین گوشی‌ای‌ست که می‌توانید داشته باشید. گوشی‌های دیگری هم هستند که نزدیک آن باشند –مثل برخی گوشی‌های اپل یا خود سامسونگ- اما نوت 10 پلاس نه تنها کمی بزرگتر است بلکه کمی بهتر هم هست. نمونه‌ی این برتری همان صفحه‌نمایش است که در سطرهای بالاتر به آن پرداختیم.

سامسونگ چهار رنگ با پایه‌ی رنگ‌های آبی، مشکی، سفید و نقره‌ای برای نوت 10 پلاس در نظر گرفته است. این رنگ‌ها که با نام‌های Aura Glow، Aura Black، Aura White و Aura Blue عرضه می‌شوند، هنگام بازتاب نور روی بدنه گوشی، ظاهر رنگارنگی به آن می‌دهند. حتی اگر زرق و برق این گوشی برایتان هیچ جذابیتی نداشته باشد، باز هم آنقدر نوت 10 پلاس خوش‌ساخت است که شما را جذب کند، مانند کیفی که یک طراح معروف ساخته باشدش یا یک ساعت زیبا و معروف.

گلکسی نوت 10 پلاس یک گوشی لوکس است، گوشی‌ای که از نظر جزئیات، فقط کمی بهتر از هم‌رده‌هایش است و مانند تمام چیزهای لوکس دیگر، کمی زرق و برق دارد و قیمتش به خاطر برند و اولین بودن، بیشتر از مقداری‌ست که واقعاً می‌ارزد.

در کنار استایلوس و صفحه نمایش بزرگ، چیز دیگری که همیشه سری نوت به آن معروف است، سخت‌افزارهای عالی است. این بار نیز سامسونگ همین راه را ادامه داده است: پردازشگر نوت 10 پلاس، اسنپ دراگون 855 است، 12 گیگابایت رم دارد، به یک باتری 4300 میلی آمپر بر ساعتی و حافظه داخلی (قابل گسترش) بسیار بسیار بزرگ مجهز است. مدل 1100 دلاری نوت 10 پلاس دارای حافظه‌ی 256 گیگابایتی است و با پرداخت 100 دلار بیشتر می‌توانید مدل 512 گیگابایتی آن را داشته باشید.

باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری نوت ۱۰ پلاس در مقایسه با نسخه کوچکترش یعنی نوت ۱۰ با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری گوی سبقت را ربوده و این به‌ویژه وقتی مهم‌تر می‌شود که قرار است در آینده با نسخه‌هایی از این گوشی از اینترنت 5G استفاده کنیم. البته سامسونگ جزییات زیادی درباره مدل 5G نوت ۱۰ پلاس منتشر نکرده و تنها می‌دانیم به‌خاطر به‌روز نگه داشتن این گوشی برای استفاده از نسل جدید اینترنت دو گرم به وزن گوشی اضافه خواهد شد.

با همه این تفاسیر باید گفت سخت‌افزارهای قوی و عالی، دیگر وجه تمایز سری نوت 10 با دیگر گوشی‌ها نیست. تقریبا تمام گوشی‌هایی که بالای 650 دلار قیمت دارند – و حتی بعضی‌ها که قیمت‌شان کمتر است- از همین پردازشگر بهره می‌برند و همین کارایی‌ها را دارند.

نوت 10 پلاس از جنبه‌ی دیگری هم نتوانسته خودش را از دیگر هم‌رده‌هایش متمایز کند: این گوشی اولین پرچمدار سامسونگ است که جک هدفون ندارد. سامسونگ گفته است به خاطر فضای بیشتر برای باتری بهتر این کار را کرده است. درمورد باتری باید اضافه کنیم که همه‌چیز مربوط به اندازه باتری نیست و البته که یک باتری بزرگ نیازمند زمان بیشتری برای شارژ شدن است. اینجاست که سامسونگ سعی کرده قدم بزرگتری بردارد.

شارژ سریع باتری‌ ۴۳۰۰ میلی‌آمپری گلکسی نوت ۱۰ پلاس

خیلی خوب و جذاب است که در پایان یک روز ویدیو تماشا کردن و بازی کردن و عکاسی با گوشی، ساعت ۷ بعدازظهر باشد و گوشی‌تان هنوز ۳۰ درصد شارژ داشته باشد. در تست‌های انجام شده روی عمر باتری نوت ۱۰ پلاس وقتی کار با گوشی سبک‌تر بوده، حتی ۵۰ درصد شارژ هم در پایان روز مشاهده شده است. این‌ها همه خوب است اما کافی نیست.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

مساله این نیست که سامسونگ توانسته باتری با آن حجم را در یک گوشی با ضخامت کم بگنجاند. کما اینکه پیش از این هم هوآوی باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری را در گوشی P30 Pro با ضخامتی حتی کمتر از نوت ۱۰ پلاس گنجانده است. اتفاقا عمر شارژ باتری P30 Pro در تستی که در مقایسه با نوت ۱۰ پلاس و اس ۱۰ پلاس با تماشای بی‌وقفه‌ی ویدیو در یوتیوب انجام شده، نوت ۱۰ پلاس زودتر از دو گوشی دیگر خاموش شده و برنده رقابت هوآوی بوده است. البته این موضوع دلایلی مثل صفحه‌نمایش بزرگتر و روشنایی بیشتر در نوت ۱۰ پلاس دارد اما به‌هرحال عمر باتری را نمی‌توان برای نوت ۱۰ پلاس یک امتیاز در نظر گرفت. آنچه نوت ۱۰ پلاس را متمایز می‌کند، شارژ سریع باتری است.

در جعبه نوت ۱۰ پلاس یک شارژر ۲۵ واتی تعبیه شده است که می‌تواند گوشی را در عرض یک ساعت و دو دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. نوت ۱۰ پلاس با این رکورد در تستی با حضور وان‌پلاس 7 Pro، آیفون XS Max، گلکسی اس ۱۰ و پیکسل 3 XL رتبه اول را در شارژ سریع به دست آورده است. ضمن اینکه سامسونگ پیشاپیش این امکان را فراهم آورده که درصورت نیاز بتوانید نوت ۱۰ پلاس را از این هم سریع‌تر شارژ کنید. برای این منظور لازم است شارژر ۴۵ واتی سامسونگ را به‌صورت جداگانه بخرید. نوت ۱۰ پلاس همچنین به شارژ بی‌سیم هم مجهز است که طبعا زمان شارژ با استفاده از شارژرهای دیگر از جمله شارژ بی‌سیم خود دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

جمع‌بندی در نقد و بررسی یک گوشی هوشمند در نهایت باید به این سوال پاسخ دهد که این گوشی برای چه کسانی مناسب است؟

  • اگر اهل تماشای فیلم روی گوشی‌تان هستید.

بعضی‌ها در مسیر روزانه‌شان به سر کار عادت دارند فیلم نگاه کنند، یا مشغول استوری‌های یوتیوب یا اینستاگرام شوند. اگر شما جزو این دسته هستید، نمایشگر 6.8 اینچی نوت 10 پلاس بهترین گزینه است تا تماماً محو تماشای فیلم شوید و مزاحم‌های اطرافتان را حذف کنید.

  • اگر اهل سلفی گرفتن هستید

نوت 10 پلاس بهترین دوربین سلفی را دارد، آن هم به این دلیل ساده که یک قلم جادویی به همراه دارد و فیلتر‌های جذاب Live Focus مانند نقطه‌های رنگی و دایره‌های بزرگ لذت سلفی گرفتن را بیشتر کرده است.

  • اگر اهل یاداشت‌برداری هستید

S Pen آمده است تا کار برای آدم‌هایی که دوست دارند یاداشت‌هایشان را با دست‌خط خودشان داشته باشند یا هر لحظه که دلشان بخواهد چیزی نقاشی کنند، راحت‌تر از هر زمان دیگری باشد.

اما سوال مهم بعدی این است که این گوشی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • اگر دنبال گوشی‌ای با قیمت مناسب هستید

گوشی‌های بسیاری در بازار موجود هستند که بیشتر کارهای نوت 10 پلاس را انجام می‌دهند و نمایشگر بزرگی هم دارند، آن هم با قیمتی نصف قیمت نوت 10 پلاس. پس اگر استفاده‌ای از S Pen و پنج عدد دوربین ندارید، بهتر است دنبال این گوشی نروید.

  • اگر دنبال گوشی جمع و جور و کوچکی هستید

هرچقدر هم که عاشق جنس شیشه‌ای Auraی پشت این گوشی باشیم، ممکن است سایز نوت 10 پلاس برای آدم‌هایی که دست‌شان کوچک است مشکل‌ساز باشد.

اگر به دنبال بهترین عکس موجود در بین گوشی‌های عالم هستید

سامسونگ بار دیگر تجربه‌ی کار با یک دوربین عالی را پیش روی ما قرار داده، اما به هر حال دوربین اصلی نوت 10 پلاس همیشه به خوبی دوربین پیکسل 3 نیست، به ویژه در محیط‌های کم نور. پس در این صورت اگرچه نوت 10 پلاس به احتمال زیاد راضیتان می‌کند، در نظر داشته باشید که بهتر از این هم ممکن است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

نقاط قوت نوت ۱۰ پلاس

  • دارای بهترین نمایشگر موجود در میان گوشی‌های هوشمند
  • دارای بهترین دوربین جلوی موجود در میان گوشی‌های هوشمند
  • قلم استایلوس کاربردی و سرگرم‌کننده
  • شارژ فوق سریع باتری
  • تنوع رنگی جذاب بدنه گوشی

نقاط ضعف نوت ۱۰ پلاس

  • عمر باتری می‌توانست بیشتر باشد
  • جنس بدنه با توجه به اندازه بزرگ گوشی باعث می‌شود گوشی سُر بخورد و بیفتد
  • پوشاندن جای خالی نوآوری با عرضه قابلیت‌های غیرضروری و گول‌زننده
عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
4 سال پیش

خیلی نقد خوبی بود.

بهار سیار
4 سال پیش
Reply to  علیرضا

ممنونم ازتون