گوکل استادیا با قابلیت پخش استریمینگ  4K در وب

0
721

طبق گزارش برخی از گیمرها؛ آیکون 4K در تنظیمات استریمینگ گوگل استادیا اضافه شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، طبق گفته‌های 9to5Google و چندین کاربر Reddit، گوگل سرانجام کیفیت 4K را در استریمینگ وب بازی‌های گوگل استادیا قرار داده است؛ وعده‌ای که سرانجام به حقیقت پیوست.

برای استفاده از این ویژگی، به اشتراک حرفه‌ای استادیا و اتصال سریع و عالی اینترنت نیاز دارید. با این حال، 9to5Google گزارش می‌دهد که توانسته با سرعت اینترنت “مناسب” و حتی “خوب” با کیفیت 4K  گوگل استادیا کار کند.

تاکنون تنها راه دسترسی به بازی‌های 4K استفاده از Chromecast Ultra با تلویزیون بود. در نسخه وب شما با کیفیت قابل قبولی مواجه می‌شوید. می‌توانید آن را با باز کردن منوی درون بازی (اعمال shift-tab یا استفاده از دکمه Stadia در کنترلر) تأیید کنید، در این قسمت یک نماد سبز 4K را در زیر ” data usage ” مشاهده می‌کنید.

استریمینگ 4K برای استادیا مسئله‌ای دشوار بوده است. همانطور که Engadget ماه گذشته خاطرنشان کرد، یکی از اهداف مهم گوگل این بود که Stadia را با سرعت 60 فریم در ثانیه به 4K برساند. با این حال، این رزولوشن در بازی‌های کلیدی مانند Red Dead Redemption 2 و Destiny 2 پشتیبانی نمی‌شود. در این میان برخی از بازی‌ها از این کیفیت پشتیبانی می‌کنند اما گوگل اسامی آنها را اعلام نکرده است.

گوگل اخیراً تعداد بازی‌های Stadia را به 5 مورد افزایش داده و ویژگی‌های کلیدی مانند تصویربرداری و بارگیری کلیپ را اضافه کرده است. گوگل هنوز بازی 4K Stadia را در وب رسمی قرار نداده است، اما با توجه به این واقعیت که بسیاری از گیمرها این ویژگی را در تنظیمات گوگل استادیا مشاهده کردند، به معنای آن است که به زودی اسامی این بازی‌ها اعلام شده و به صورت رسمی از این قابلیت پرده برداری می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها