گوگل اسیستنت با پیام های اندرویدی سازگارتر می شود

0
403

کالاسودا_گوگل اسیستنت با پیام های اندرویدی سازگار تر می شود. طی روزهای اخیر شایعات فراوانی در مورد احتمال باز شدن برنامه گپ چندرسانه ای الو شنیده می شود و برخی اقدامات گوگل نیز به این شایعات دامن می زند.

تغییرات شامل چه مواردی می شوند؟

طی هفته های اخیر گوگل امکانات تازه ای را به برخی برنامه های خود افزوده و افزون بر این در حال همگام سازی برنامه گوگل اسیستنت و بخش پیام‌های اندروید است.

این همگام‌سازی هنوز در مراحل اولیه است و به نظر می‌رسد پس از پشت‌سر گذاشته شدن مرحله آزمایشی بر تعداد و میزان خدمات در دسترس از این طریق افزوده شود.

ورود خدمات به شکل آزمایشی در گوگل اسیستنت

در حال حاضر این خدمات به طور آزمایشی در دسترس برخی توسعه دهندگان گوگل قرار گرفته  است؛ به عنوان مثال وقتی در بخش پیام های گوگل کاربران در مورد وضعیت آب و هوا بحث کنند، گوگل اسیستنت اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوای منطقه اطراف ارائه می‌دهد و اگر در مورد برنامه‌های صرف شام صحبت شود، گوگل اسیستنت از طریق بخش پیامک‌های اندروید فهرستی از رستوران های نزدیک را به کاربران پیشنهاد می دهد.

محدودیت ها و فرصت های موجود در گوگل اسیستنت

این خدمات هنوز به شکل صوتی در دسترس نیست وقابلیت تعامل صوتی در این بخش فعال نشده است، اما انتظار می‌رود در آینده بتوان با صدور فرامین صوتی در بخش پیام‌های اندروید به خدمات و اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

اخیرا گوگل در جریان کنفرانس Google IO 2018، از توانایی‌های جدید دستیار صوتی خود رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت (Google Assistant) امکان برقراری تماس تلفنی با اشخاص حقیقی در کسب و کار‌های مختلف برای رزرو کردن زمان خاصی است. این قابلیت به لطف فناوری جدید گوگل با نام Google Duplex ممکن شده است که به زودی و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد.

گوگل در نمایش قابلیت‌های این فناوری نمایشی از تماس تلفنی دستیار صوتی خود با یک آرایشگاه برای تعیین وقت را به نمایش گذاشت که فوق‌العاده بود.

در وهله‌ اول کاربر زمان مورد نظر خود را به دستیار صوتی اعلام می‌کند و در ادامه گوگل اسیستنت با جست و جو و یافتن آرایشگاه‌های نزدیک، اقدام به تماس با آنها و رزرو جلسه‌ زمانی می‌کند.

 

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید