گیر دادن های آمریکا به لپ تاپ های مسافران

0
550
گیر دادن های آمریکا به لپ تاپ های مسافران|کالاسودا

گیر دادن های آمریکا به لپ تاپ های مسافران|کالاسوداکالاسودا_گیر دادن های پلیس ایالات متحده به مسافران افزایش پیدا کرده است . درواقع آمارهای رسمی تا پایان سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) نشان می دهند، نیروهای پلیس مرزی در ایالات متحده چندین برابر سال های پیش به  لوازم الکترونیک همراه مسافران واکنش نشان می دهند .

جالب است که حساسیت ها روی لوازم الکترونیک مردم  از زمان آغاز دوره دولت ترامپ افزایش چشمگیری داشته . تا جایی که  گشت های مرزی در مبادی ورودی مختلف این کشور به دقت گوشی ها و تبلت های افراد را بررسی می کنند و اطلاعات منتشر شده توسط گمرک آمریکا حاکیست در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰۲۰۰ وسیله الکترونیکی از این نوع مورد بررسی قرار گرفته اند.

دیروز نیز خبری در رسانه های معتبر جهان منتشر شد، که نشان می داد، کاخ سفید نیز قصد دارد سخت گیری های جدی تری برای بازدیدکنندگان و کارکنان مجموعه خود اعمال کند . البته این رویه جدید با انتقادهای بسیار تندی نیز مواجه شده، زیرا در مواردی این مساله به افشای اطلاعات حساس انجامیده است. در یک مورد با اصرار ماموران مرزی یکی از کارمندان ناسا مجبور به افشای اطلاعات حساس دولتی شد.

این در حالی است که رقم بررسی لپ تاپ های مسافران تا پایان سال ۲۰۱۶ ، تنها ۱۹۰۵۱ گوشی و لپ تاپ بوده و همین مساله نشان می دهد نقض حریم شخصی در مرزهای آمریکا به مساله ای متداول و رایج تبدیل شده است .

اگرچه ناگفته پیداست که احتمالا حساسیت ها روی مسافران خاورمیانه ای بیشتر است ، اما حتی شهروندانی که بین ایالت های مختلف آمریکا سفر می کنند، مشمول این قوانین سختگیرانه می شوند . بسیاری از مسافران دیگر در حین ورود به آمریکا مجبور به باز کردن قفل گوشی های خود یا حتی کپی کردن داده های لپ تاپ ها و گوشی های خود بر روی وسایل ثالث برای بررسی توسط ماموران مرزی شدند.