یوتیوب هزاران فیلم منتسب به تروریست افراطی الوالکی را پاک کرد

0
1142
یوتوپ-هزاران-فیلم-منتسب-به-تروریست-افراطی-الوالکی-را-پاک-کرد|کالاسودا

یوتوپ-هزاران-فیلم-منتسب-به-تروریست-افراطی-الوالکی-را-پاک-کرد|کالاسودایوتیوب در راستای عمل کردن به تعهداتی که در دادگاه فدرال ایالات متحده پذیرفته،دور تازه ای از پاک کردن انواع محتوای نامعتبر و تروریستی را آغاز کرده است .

به عبارت دیگر این وب سایت تحت فشار قرار دارد تا انواع خبرهایی را که به لحاظ محتوا در شرایط نامناسبی قرار دارند از رده خارج کند .

این تروریست افراطی ، طی سال های متمادی جزو افراط گرایانی بود که بسیاری از فعالیت های تروریستی منطقه را تحت نفوذ خود داشت .

اما انتشار ویدئوهای وی در رسانه های مختلفی مثل یوتیوب نیز مشکلی مضاعف ایجاد کرده بود که باعث می شد ، راه ارتباطی وی با هوادارانش هموار باشد .

این موضوع بارها با واکنش کشورهای مبارز تروریسم مثل ایالات متحده رو به رو شد و در نهایت این روزها یوتیوب به فکر افتاده با تروریسم موجود در محتواهای ویدئوی خود مبارزه کند.

جالب است که بر اساس گزارش نیویورک تایمز، یوتیوب اخیرا گامی متفاوت و غیرعادی برای پاک کردن بیش از ده ها هزار ویدیو برداشته است .

گوگل نیز  در سال ۲۰۱۰ صدها ویدئوی الوالکی را حذف کرد که مستقیما از خشونت حمایت می کردند، نکته مهم و قابل تامل اینجا است که در همان سال سخنگوی یوتیوب دستورالعمل های سایت خود علیه تحریک خشونت را ذکر کرد. اما  ویدئوهای منتسب به الوالکی  و ده ها هزار ویدیو دیگر مرتبط با وی را نه تنها حذف نکرد . بلکه منتشر نیز کرد .

اکنون با توجه به فشار دولت به رسانه های دیجتال و اپ های پیام رسان ، یوتیوپ به فکر حفظ جایگاه خود و عدم انتشار ویدئوهای غیراخلاقی افتاده است .

یوتیوب و دیگر سایت ها و رسانه های اجتماعی پربازدید، در ماه های اخیر تحت فشار قرار گرفته اند تا اقداماتی را برای محدود کردن فیلم هایی که از خشونت و سایر فعالیت های افراط گرایانه حمایت می کنند، انجام دهند.

این تابستان، یوتیوب چهار گام را برای رسیدن به این هدف انجام داد ؛

رصد مجدد خبرها

بهینه سازی استفاده از ابزارهای خودکار

نگاهی سخت گیرانه تر به ویدیوهایی که پربازدید می شوند

محدود کردن ورود ویدئوهای خشن به سایت

اکنون جدیدترین حرکت یوتیوب توسط گروه های ضد افراط گرایی مورد ستایش قرار گرفته است.

آن ها معتقدند ؛  با وجود مرگ الوالکی، او همچنان یک شخص با نفوذ  برای گروه هایی مانند داعش است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها