​اندروید یا آیفون: کدام را انتخاب کنیم؟

0
878
​اندروید یا آیفون: کدام را انتخاب کنیم؟

تصور کنید زمان آن رسیده که قصد دارید یک گوشی هوشمند جدید برای خود خریداری کنید. گوشی های هوشمند موجود در بازار به طور کلی از نظر سیستم عامل به دو دسته اندروید و iOS تقسیم می شوند. سیستم عامل iOS روی گوشی های هوشمند آیفون توسعه پیدا می کند و گوشی های اندرویدی نیز شامل برندهای هواوی، سامسونگ و ال جی و.. می شود. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که گوشی هوشمند اندروید یا آیفون را انتخاب کنیم.

به طور کلی هر دو سیستم عامل ویژگی های منحصر به فرد بسیار خوبی دارند که می توانند در خرید یک گوشی هوشمند تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. این سیستم عامل ها قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد که برخی از آن ها تنها مربوط به اندروید است و برخی دیگر را باید به عنوان ویژگی های یک گوشی هوشمند مبتنی بر iOS دانست.

البته قبل از بررسی این دو سیستم عامل بهتر است در مورد قیمت گوشی های مجهز به این دو سیستم عامل بپردازیم. گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید در قیمت های مختلفی در دسترس کاربران قرار می گیرند و کاربرانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند ارزان قیمت یا میان رده را دارند تنها می توانند از این سیستم عامل گوشی هوشمند خود را انتخاب کنند، در میان خرید گوشی های هوشمند گران قیمت اما کاربران می توانند میان این دو سیستم عامل محصول مورد علاقه خود را معرفی کنند.

اندروید یا آیفون ؛ رابط کاربری

اولین موضوعی که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم موضوع رایط کاربری است. بسیاری از کاربران این دو سیستم عامل را در بخش رابط کاربری با یکدیگر مقایسه می کنند و نمی توان این موضوع را به طور کلی بیان کرد که کدام سیستم عامل برتر است. رابط کاربری این دو سیستم عامل همواره تمام نیاز های کاربران را به شکل مختلفی برطرف کرده اند.

مهم ترین تفاوت رابط کاربری این دو سیستم عامل را به طور ساده قصد داریم بررسی کنیم. تمام گوشی های هوشمند آیفون مجهز به یک نسخه سیستم عامل مجهز قابلیت یکسانی دارند به عنوان مثال تفاوتی میان گوشی های مختلف و نسخه های قدیمی و جدید که از یک نسخه سیستم عامل بهره می برند وجود ندارد اما این موضوع در مورد سیستم عامل اندروید متفاوت است و گوشی های برند های مختلف با وجود اینکه سیستم عامل یکسانی دارند اما از ظاهر و قابلیت های مختلفی بهره می برند. به عنوان مثال ظاهر و منوی اصلی سامسونگ با هواوی تفاوت های بسیاری دارد.اندروید یا آیفون ؛ رابط کاربری

اندروید یا آیفون؛ به روز رسانی نرم افزار ها

موضوع دیگری که در انتخاب گوشی هوشمند تاثیر بسیار زیادی دارد بحث به روز رسانی نرم افزاری است. گوشی های هوشمند آیفون می توانند تا چندین سال به روز رسانی های نرم افزاری را دریافت کنند و به نوعی تمام محصولات این برند به روز رسانی های را تا چند مدت دریافت می کنند اما این موضوع در مورد گوشی های هوشمند اندرویدی متفاوت است اگر گوشی های هوشمند گوگل را خریداری کنید برای مدت تقریبا طولانی می توانید به روزرسانی های اندرویدی را دریافت کنید اما برای گوشی های دیگر باید قبل از خرید از دریافت به روز رسانی های سیستم عامل مطمئن شوید، زیرا ممکن است شما یک گوشی هوشمند را خریداری کنید که سال ساخت آن نیز جدید باشد اما امکان دریافت به روز رسانی برای این محصول توسط شرکت سازنده و سیستم عامل اندروید وجود نداشته باشد.

در مورد گوشی های اندرویدی تنها این موضوع را می توان در نظر داشت که برترین قابلیت را در بخش دریافت به روز رسانی گوشی های هوشمند پرچمدار دارند و میان رده های نیز معمولا تا یک یا دو نسخه این به روز رسانی های را دریافت می کنند اما گوشی های هوشمند ارزان قیمت به جز برند نوکیا معمولا به روز رسانی سیستم عامل را از یک نسخه به نسخه دیگر دریافت نمی کنند.

در این بخش به دو موضوع اساسی برای انتخاب سیستم عامل مورد نیاز پرداختیم و در بخش دوم نیز مواردی را بررسی می کنیم که در خرید یک گوشی هوشمند مناسب می تواند باعث انتخاب یک گوشی قدرتمند شود.اندروید یا آیفون؛ به روز رسانی نرم افزار ها

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها