عدد 123456، با میلیون ها طرفدار هنوز محبوب ترین پسورد دنیاست!

0
409
عدد 123456، با میلیون ها طرفدار هنوز محبوب ترین پسورد دنیاست!

نتایج یک مطالعه در زمینه امنیتی نشان می دهد که میلیون ها نفر از مردم هنوز هم از کلمات عبور آسان از نظر حدس زدن مانند عدد 123456 در حساب های کاربری خود استفاده می کنند.

نتایج تجزیه و تحلیل مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا (NCSC) نشان داده است که رمز عبور 123456 همچنان پر استفاده ترین رمز استفاده شده در اکانت های هک شده بوده است. این مطالعه به شناسایی شکاف میان دانش های سایبری کمک می کند تا بتواند افراد را از معرض خطر سو استفاده بودن نجات دهد. NSCS در این باره گفته است که کاربران باید سه کلمه تصادفی را که می توانند حفظ کنند در رمز عبور خود وارد کنند تا امنیت آن را بیشتر کرده و رمز عبوری قوی بسازند. استفاده از پسوردهای ضعیف کاربران را به راحتی در معرض هک قرار می دهد.

اطلاعات حساس

این موسسه به عنوان اولین تحقیق سایبری خود پایگاه های داده حساب های هک شده را تجزیه و تحلیل کرد تا دریابد که کدام کلمات، عبارات و اعداد بیشتر از بقیه از جانب کاربران به عنوان رمز عبور مورد استفاده قرار گرفته است.

رمزهای عبور محبوب چه بود؟

در صدر این لیست عدد معروف 123456 قرار داشت توسط بیش از 23 میلیون کاربر مورد استفاده قرار گرفته بود. دومین عدد 123456789 بود اما آنقدر پیچیده نبود که بتواند از خطر هک در امان بماند. ۷.۷ میلیون از پسوردهای فاش شده عدد  123456789 بوده ‌اند. رمز عبورهای ساده بدی نیز شامل مواردی چون کلمه password، qwerty، 1111111  بودند. رایج ترین اسامی که به عنوان پسورد مورد استفاده قرار گرفته بود نیز مایکل، دانیل، جسیکا و چارلی بودند.کلمات عبور آسان از نظر حدس زدن مانند عدد 123456 در حساب های کاربری خود استفاده می کنند

تیم های لیگ برتری در صدر لیست

جالب است بدانید که نام تیم های لیگ برتر فوتبال انگلیس نیز در میان پسوردها زیاد به چشم می خورد که لیورپول در رتبه اول و چلسی دومین واژه ای بود که کاربران به عنوان رمز عبور حساب هایشان آنها را انتخاب کرده بودند. همچنین جالب است بدانید که لغاتی مانند iloveyou، monkeyو dragon از جمله پسوردهای پر استفاده بودند. این در حالی است که واژه myspace بیست و ششمین پسورد پرکاربرد در این فهرست بوده است. 735 هزار کاربر از این پسورد استفاده کرده‌ اند که در عملیات ‌های هک فاش شده است.

دکتر یان لوی، مدیر فنی NCSC در این باره می گوید: “افرادی که از کلمات و اسامی معروف برای رمزعبور خود استفاده می کنند، بیشتر خود را در معرض هک و سو استفاده های سایبری از اکانتشان قرار می دهند. هیچ گاه نباید اطلاعات حساس خود را با چیزی که دیگران می توانند حدس بزنند مانند نام خود، تیم فوتبال مورد علاقه، یا گروه موسیقی مورد علاقه پر کرد.”

این مطالعه همچنین در مورد عادات امنیتی و ترس های آن در محیط آنلاین نیز سوال پرسیده است که به ترتیب با این جواب ها مواجه شده است که 42% ترس از کلاهبرداری آنلاین پول خود داشتند و تنها 15 مطمئن بودند که حساب آنها به اندازه کافی امن است و جای نگرانی نیست.

اهمیت انتخاب رمز عبور قوی

این یافته ها نشان می دهد که کمتر از نیمی از کسانی که مورد استفاده قرار گرفته اند یک رمز عبور جداگانه و سخت برای حدس در حساب اصلی ایمیل خود استفاده کرده اند. تروی هانت متخصص امنیتی در این باره می گوید: “انتخاب یک رمز عبور قوی می تواند به کاربران کمک کند که در فضای آنلاین احساس امنیت بیشتری را تجربه کنند. به نظر می رسد که کاربران هنوز هم از اهمیت این موضوع آگاه نیستند. با انتشار چنین گزارش هایی می توان به آنها نشان داده که کدام کلمات عبور ساده می توانند خطر هک بیشتری داشته باشند “.

نتایج این نظرسنجی و تحقیق پیش از کنفرانس Cyber UK منتشر شد که در شهر گلاسکو در تاریخ 24-25 آوریل (4-5 اردیبهشت) برگزار می شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها