بررسی خودرو پژو 301 و مشخصات آن

0
570
بررسی خودرو پژو 301 و مشخصات آن

خودرو پژو 301 را باید یکی از خاص ترین خودروهای بازار دانست که نسخه 2016 آن در بازار موجود است و بر اساس اخبار منتشر شده پژو 301 نسخه داخلی نیز در ابتدای سال آینده وارد بازار فروش می شود. در این بخش قصد داریم به بررسی پژو 301 موجود در بازار بپردازیم و همچنین اخبار موجود در مورد نسخه وطنی این خودرو را بررسی کنیم.

پژو 301 را باید در سری سدان های کامپکت قرار داد. این خودرو توسط گروه خودروسازی پژو سیتروئن در سال 2012 رونمایی کرد. این خودرو برای بازار خاورمیانه، هندوستان و آفریقا طراحی شده است.

بررسی قیمت پژو 301

در حال حاضر پژو 301 سال 2016 در بازار موجود است که به تعداد محدود در اختیار خریداران قرار می گیرد، این خودرو قیمتی در حدود 350 میلیون تومان دارد. البته این خودرو همانطور که بیان شد به تعداد محدود در بازار موجود است و قیمت یاد شده به صورت حدودی است.

بررسی قیمت پژو 301

طراحی

قبل از بررسی مشخصات فنی این خودرو قصد داریم به بررسی نمای این محصول و همچنین طراحی آن بپردازیم. در نظر داشته باشید طراحی خودرویی که این روز ها در ایران وجود دارد مدل 2016 است. طراحی 301 تهاجمی به نظر می رسد و این موضوع را باید به دلیل سپر بزرگتر این محصول دانست. در کنار هماهنگی بسیار خوب در بخش ظاهری این محصول شاهد کاپوت عقب این خودرو هستیم که به سمت بالا کشیده شده و سپر آن نیز مانند سپر جلوی خودرو کشیده تر است. در کنار سپر این خودرو چراغ ها نیز کشیده تر شده اند و ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده اند.

در کنار طراخی زیبای این خودرو کابین داخلی طراحی بسیار خوب و مدرنی دارد. داشبورد این خودرو دارای یک برآمدگی سمت راننده است که کیلومتر شمار، نمایشگر و سرعت را نمایش می دهد. فرمان این خودرو نیز ظاهری اسپرت دارد. پایین داشبورد نیز محل قرار گیری صفحه نمایش لمسی این خودرو خواهد بود.

صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و فضایی در حدود 640 لیتر در اختیار خریداران قرار می دهد و در صوت تاکردن صندلی های این حجم به 1330 لیتر می رسد.به طور کلی این خودرو را می توان محصولی نزدیک از نظر طراحی به پژو508 دانست.

در مورد نسخه وطنی این خودرو که در سال آینده وارد بازار می شود هنوز نمی توان به طور قطع در مورد طراحی آن صحبت کرد با این وجود باید شاهد یکی از طراحی های سال 2016 یا 2012 برای این محصول باشیم.

طراحی پژو 301

مشخصات فنی خودرو پژو 301

ایران‌خودرو محصول خود را با پیشرانه ی 1.6 لیتری عرضه کرده است. این پیشرانه 4 سیبندر می تواند قدرت 115اسب بخار تولید کند و دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک است. این موتور 1.6 لیتری حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دارد و بر اساس اخبار منتشر شده مصرف ترکیبی سوخت این خودرو نیز 6.6 لیتر در صد کیلومتر است.

اگر قصد دارید در این بخش بیشتر وارد جزییات شوید بهتر است در نظر داشته باشید که این خودرو دارای مصرف سوخت داخل شهر 9 لیتر در هر صد کیلومتر است و سوخت خارج شهر این محصول نیز 5.2 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است.شتاب پژو 301 نیز 12.1 ثانیه است و این خودرو می تواند سرعت 0 تا 100 کیلومتر را در این مدت زمان طی کند.این خودرو برای بخش ترمز خودروی خود نیز شرایط خوبی را در نظر گرفته است و شاهد ترمز دیسکی در چرخ های جلو و همچنین ترمز کاسه ای در چرخه های عقب هستیم.

در کنار موارد یاد شده در نظر داشته باشید این خودرو در حدود 1200 کیلوگرم وزن دارد و حجم باک آن نیز 50 لیتر عنوان شده است.

مشخصات فنی خودرو پژو 301

پیشرانه پژو 301 نسخه ایرانی

در مورد نسخه وطنی این خودرو که در سال آینده وارد بازار می شود نیز اخباری منتشر شده که خبر از حضور پیشرانه ایرانی EC5 می دهد. این پیشرانه را باید نسخه به روز TU5 دانست که می توان آن را مشهور ترین پیشرانه موجود دانست که در حال حاضر روی 206، اچ سی کراس و.. استفاده می شود.مدتی پیش اعلام شد که این خودرو در 4 تیپ عرضه می شود و شاهد گیربکس دستی و اتوماتیک خواهیم بود.

تمام این 4 تیپ با پیشرانه یاد شده وارد بازار می شوند و به فروش می رسند. حجم موتور یاد شده 1.6 لیتر است و می تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار تولید کند.این خودرو ها با گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن در اختیار خریداران قرار می گیرند.در میان 4 تیپ یاد شده به طور کلی شاهد نسخه گیربکس دستی و اتوماتیک هستیم و دو تیپ دیگر را باید تیپ های فول این محصول دانست که آپشن های بیشتری را در اختیار خریداران قرار می دهد.

پژو 301 یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار از نظر امکانات رفاهی در این رده قیمت به شمار می رود، این خودرو دارای کروزکنترل و سیستم محدودکننده سرعت، ESP، روشن شدن خودکار چرغ های خطر در حین ترمزگیری های شدید در کنار دوربین دنده عقب است. این خودرو دارای صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، پورت USB و همچنین بلوتوث است. این خودروی جذاب دارای سیستم GPS سه بعدی است.

پیشرانه پژو 301 نسخه ایرانی

امکانات رفاهی نسخه داخلی پژو 301

نسخه داخلی این خودرو دارای تفاوت هایی در امکانات رفاهی است و همانگونه که بیان شد در 4 تیپ به بازار عرضه خواهد شد و در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

پژو 301 با گیربکس دستی دارای دو نسخه ساده و فول است. رینگ فولادی 15 اینچ، شیشه بالابر برقی فقط در قسمت جلو، تنظیم آینه های جانبی به صورت دستی، تهویه مطبوع دستی، ترمز عقب کاسه ای، سیستم پخش (CD, USB, AUX) در کنار کامپیوتر سفری و گیربکس 5 سرعته دستی BE4 امکانات رفاهی نسخه عادی این خودرو با گیربکس دستی را تشکیل می دهند.

پژو 301 با گیربکس دستی نسخه فول دارای رینگ آلومینیومی 15 اینچ، شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی، کروز کنترل، مانیتور لمسی 7 اینچی، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد و گیربکس 5 سرعته دستی BE4 است.

پژو 301 با گیربکس اتوماتیک نسخه ساده نیز دارای رینگ آلومینیومی 15 اینچ، شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع دستی، مانیتور لمسی 7 اینچی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد، ترمز جلو و عقب دیسکی، پشت سری (سر صندلی) برای صندلی های عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS) و گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن در اختیار خریداران قرار می گیرد.

امکانات رفاهی نسخه داخلی پژو 301

آپشن های کامل ترین نسخه پژو 301

نسخه فول پژو 301 با گیربکس اتوماتیک را می توان کامل ترین خودرو در میان تیپ های این خودرو دانست که امکانات رفاهی کاملی را در اختیار خریداران قرار می دهد. امکانات رفاهی این خودرو نسخه وطنی شامل رینگ آلومینیومی 15 اینچ دو رنگ، شیشه بالابر برقی در قسمت جلو و عقب، تنظیم آینه های جانبی به صورت برقی، آینه تاشو برقی، کروز کنترل، سانروف برقی دوحالته، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور لمسی 7 اینچی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، کنسول میانی بین صندلی راننده و شاگرد، سیستم ESP، سیستم کنترل فشار باد لاستیک (TPMS)، سر اگزوز استیل و گیربکس 6 سرعته آیسین ژاپن را می توان از امکانات رفاهی این نسخه دانست.

آپشن های کامل ترین نسخه پژو 301

امنیت

این خودروی ایرانی دارای سیستم ایمنی ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری و کمربند ایمنی سه مرحله‌ای برای سرنشینان عقب است. این خودرو دارای 4 کیسه هواوی ایمنی است، این خودرو در تست های سال 2014 موسسه Euro NCAP توانست ایمنی سه ستاره را به دست آورد.در نظر داشته باشید ایمنی این خودرو را به دلیل قیمت آن می توان توجیح کرد و در غیر این صورت انتظار ایمنی بیشتری را از این ماشین باید داشته باشیم.

امنیت خودروی پژو 301

تجربه رانندگی با پژو 301

سدان کامپکت ایران خودرو می تواند تجربه ی بسیار خوبی را در مقایسه با خودرو های هم رده قیمت در اختیار خریداران قرار دهد، البته همانطور که از بررسی مشخصات فنی این خودرو مشخص است انتظار نمی رود که این خودرو را یک محصول با شتاب بسیار خوبی در نظر گرفت. البته این موضوع در مورد نسخه های قبلی است و هنوز برای تجربه رانندگی این خودرو نسخه وطنی بسیار زیاد است و تا اوایل سال دیگر باید صبر کنیم.

یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو را باید عدم نفوذ آزار دهنده داخل کابین دانست و این موضوع می تواند تجربه سواری بسیار خوبی را برای شما فراهم کند.

البته همانطور که بیان شد این تجربه برای نسخه های قبلی خودروی یاد شده واست و باید منتظر نسخه وطنی آن بمانیم. البته بعید به نظر می رسد در شتاب این خودرو شرایط بهتری ایجاد شود.

تجربه رانندگی با پژو 301

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها