رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر

0
832
رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر

مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر روش های مختلفی دارد و برای حل این ابراد باید موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار داد. امروز قصد داریم به بررسی این مشکل و رفع آن بپردازیم.

تمام کاربران گوشی های اندرویدی به نوعی با این موضوع سروکار دارند که دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند. این موضوع باعث می شود که بتوانند سرعت بیشتری برای ارسال داده ها در اختیار گیرند، اندروید برخلاف سیستم عامل گوشی های آیفون نیازی به نصب نرم افزار ندارد و پس از اتصال گوشی هوشمند به کامپیوتر به طور خودکار موبایل به کامپیوتر وصل می شود و می توان از گوشی خود مانند یک فلش مموری استفاده کرده و از آن استفاده کنید.

دلایل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر

به طور کلی دلیل های مختلفی برای این موضوع وجود دارد که بیشتر آن ها به نوعی است که به سادگی می توانید آن ها را برطرف کنید و موبایل یا تبلت خود را به کامپیوتر متصل کنید. بیشتر این دلایل به صورت مشکلات نرم افزاری هستند. همچنین در نظر داشته باشید که کابلی که مورد استفاده قرار می دهید نیز بسیار مهم است.

دلایل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر

چگونه این مشکل را حل کنیم ؟

همانطور که بیان شد باید موارد مختلفی را برای حل این موضوع بررسی کنید. در گام نخست زمانی که قصد دارید این دو دستگاه را متصل کنید فرض را بر این می گیریم که پورت های گوشی و لپ تاپ شما درست است، اگر پس از اتصال هیچ پیامی در روی صفحه نمایش گوشی یا لپ تاپ شما ظاهر نشد باید اطمینان داشته پیدا کنید که کابل گوشی شما قابلیت انتقال داده را دارد یا خیر. از این رو کابل USB دستگاه شما در این بخش تعیین کننده است.

اگر اطمینان دارید که کابل شما سالم است و قابلیت انتقال داده را دارد بهتر است لپ تاپ و گوشی خود را ریستارت کنید تا اگر نرم افزاری را اجرا کرده اید که برای انتقال داده تداخل ایجاد می کند را برطرف کند.

بیشتر اوقات این مشکل برطرف می شود؛ با این وجود ممکن است پس از موارد یاد شده بازهم با همان ایراد اولیه رو به رو باشید.

چگونه این مشکل را حل کنیم ؟

فعال کردن USB debugging

در بیشتر موارد باید USB debugging گوشی شما فعال باشد، از این رو می توانید با فعال کردن آن نسبت به رفع این موضوع تلاش کنید. از این رو باید در بخش Developer Options گزینه USB debugging را انتخاب کرده و آن را فعال کنید. در نظر داشته باشید که بخش Developer Options به صورت پیش فرض مخفی است و باید در بخش About phone و در قسمت Build Number هفت بار این گزینه را تاچ کنید تا به بخش Developer Options دسترسی پیدا کنید.

فعال کردن USB debugging

استفاده از نرم افزار USBDeview

نرم افزار USBDeview یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن عدم شناسایی گوشی به شمار می رود، یکی از مشکلات رایج در این زمینه را باید این موضوع دانست که دستگاه های بسیار زیادی به پورت یو اس بی دستگاه شما متصل شده است و این موضوع باعث می شود که دستگاه های جدید به ویندوز شما متصل نشود و نتوان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

نرم افزار یاد شده برای حل این مشکل کاربردی است و می توانید آن را دانلود کرده و آن را اجرا کنید. اجرای این برنامه تمام دستگاه های که مورد نیاز شما نیست را می توانید پیدا کرده و آن ها را حذف کنید. پس از حذف مواردی که مورد نیاز نیستند و همچنین ریستارت کردن ویندوز خود باید بار دیگر برای دسترسی به اطلاعات گوشی خود تلاش کنید.

استفاده از نرم افزار USBDeview

اگر با استفاده از موارد یاد شده مشکل اتصال گوشی به کامپیوتر شما برطرف نشد شما می توانید از نرم افزار هایی برای این موضوع استفاده کنید، البته استفاده از این نرم افزار ها زمانی کاربردی است که شما اطمینان داشته باشید که گوشی شما به سیستم متصل است و تنها قابلیت مشاهده فایل ها در اختیار شما وجود ندارد و برای مشاهده بخش های مختلف گوشی هوشمند خود نیاز دارید به نرم افزار هایی مانند WonderShare MobileGo استفاده کنید تا بتوانید به مدیریت فایل های خود بپردازید.

نرم افزار هایی مانند WonderShare MobileGo استفاده کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها