نحوه استفاده از ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن واتساپ در نسخه بتای اندروید

0
1396

در این مطلب با ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن (Self-Destruction messages) در چنت‌های شخصی و گروهی آشنا می‌شوید. این ویژگی در چت شخصی تنها در نسخه بتای اندروید در دسترس است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، واتساپ در حال آزمایش ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن در نسخه اندروید واتساپ است؛ اما هنوز تاریخ رسمی برای دسترسی به این قابلیت در چت شخصی تعیین نشده است. اما کاربران بی صبرانه منتظر آن هستند.

پیام‌های خود تخریب‌کن (Self-Destruction messages) این امکان را به کاربر می‌دهد تا پیامی را که در گروه یا یک چت شخصی ارسال کرده است به صورت خودکار بعد از زمان تعیین شده پاک کند.

واتساپ از سال گذشته پیام‌های خود تخریب‌کن را برای گپ شخصی آزمایش می‌کند، اما هنوز آن را معرفی نکرده است.

البته یک ویژگی مشابه برای گروه موجود است که در آن فرستنده پیام می‌تواند در مدت زمانی خاص پیام را برای همه اعضای گروه و یا خود حذف کند. ویژگی حذف همه برای گروه‌ها به شما این امکان را نمی‌دهد مدت زمان موردنظر خود را برای حذف پیام انتخاب کنید. اما ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن برای گپ فردی، این گزینه را ارائه می‌دهد.

به گزارش WABetaInfo ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن واتساپ برای چت فردی در حال حاضر برای کاربران بتا اندروید در دسترس است. البته هنوز تاریخ رسمی برای ارائه‌ی این ویژگی اعلام نشده است؛ ممکن است واتساپ این ویژگی را قبل از انتشار آن در معرض دید عموم قرار دهد.

ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن واتساپ در گپ شخصی چگونه کار می‌کند؟

مرحله 1: ابتدا باید برنامه واتساپ در نسخه بتای اندروید را به آخرین نسخه به روز کنید. بله، جدیدترین نسخه برنامه ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن را به ارمغان می‌آورد. اطمینان حاصل کنید که قبل از بروزرسانی برنامه، گوشی را به یک WiFi قوی متصل کرده‌اید.

مرحله 2: بعد از بروزرسانی برنامه واتساپ را بر روی گوشی خود باز کنید.

مرحله 3: سپس به سمت گپ شخصی بروید و آن را باز کنید.

مرحله 4: برای فعال کردن گزینه، ابتدا باید روی پروفایل گیرنده پیام کلیک کنید. به پایین صفحه بروید و گزینه حذف پیام را پیدا کنید.

مرحله 5: گزینه حذف پیام به شما این امکان را می‌دهد مدت زمان بین 1 ساعت تا 1 سال را انتخاب کنید. گزینه‌های موجود عبارتند از: 1 ساعت، 1 روز، 1 هفته، 1 ماه و 1 سال.

در صورتی که مایل به استفاده از این ویژگی نیستید، گزینه‌ای برای غیرفعال کردن آن نیز وجود دارد. فقط روی گزینه “خاموش/ Off ” کلیک کنید.

در صورت انتخاب زمان مورد نظر، پیام به طور خودکار بعد از سپری شدن آن زمان، حذف می‌شود.

ویژگی پیام‌های خود تخریب‌کن واتساپ در گپ گروهی چگونه کار می‌کند؟

مرحله 1: این گزینه تقریباً برای همه موجود است؛ از این رو نیازی به بروزرسانی برنامه برای این منظور ندارید. ابتدا برنامه را باز کنید.

مرحله 2: یک گروه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای چتهای گروهی در دسترس است.

مرحله 3: سپس یک پیام ارسال کنید و روی آن ضربه بزنید تا یک اعلان سریع ظاهر شود.

مرحله 4: اگر می‌خواهید پیام ارسالی را برای همه افراد در گروه حذف کنید، گزینه Delete for all (گزینه برای همه) را انتخاب کنید. در صورت تمایل به حذف پیام فقط برای خودتان روی گزینه Delete of Me کلیک کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها