ویژگی های اندروید 9 سامسونگ و بررسی تغییرات آن

0
10083
ویژگی های اندروید 9 سامسونگ و بررسی تغییرات آن

اندروید 9 سامسونگ با یکی از بزرگترین تغییرات کمپانی گوشی های سامسونگ مشهور در سال های اخیر همراه شده است و شاهد استفاده از رابط کاربری One UI در گوشی های هوشمند این برند هستیم. از این رو در کنار قابلیت های جدید اندروید 9 ویژگی های جالب توجه این رایط کاربری می تواند شرایط بسیار خوبی را برای شما فراهم کند.

نسخه اندروید 9 یا همان اندروید Pie برای گوشی های سامسونگ تغییرات اساسی بسیاری را در ظاهر و همچنین عملکرد تجربه استفاده از نرم افزار را برای کاربران فراهم کرده است. با این وجود بسیاری از نرم افزار های قدیمی روی سیستم عامل جدید سامسونگ قرار دارد و به شما این اطمینان را می دهد که شما از نسخه بهبود یافته رابط کاربری قبلی استفاده می کنید و شرایط مورد علاقه شما تغییر نکرده است. از این رو سامسونگ تلاش کرده که در کنار اندروید 9 و رابط کاربری جدید خود به ویژگی های به روز و مورد علاقه کاربران بپردازد تا در این بخش نیز موفقیت های مثبتی به دست آورد.

بررسی قابلیت های گوشی های سامسونگ جدید اندروید 9 پای

با توجه به تغییرات رابط کاربری گوشی های سامسونگ در اندروید پای ممکن است در ابتدا احساس کنید که سیستم عامل اندروید گوشی هوشمند شما با تلفن های دیگر تفاوت هایی دارید، این رابط کاربری یا همان UI اندروید وان نام دارد و به نوعی این نسخه را باید سیستم عامل اندروید 9 دانست که ویژگی ها و ترفند هایی را کمپانی سامسونگ برای بهبود شرایط کاربران خود در نظر گرفته شده است. به طور کلی دکمه ها به قسمت زیرین صفحه نمایش رفته اند تا دسترسی به آن ها ساده تر شود و سامسونگ حالت تاریک یا همان دارک مود را برای سیستم عامل و برخی از نرم افزار های خاص در نظر گرفته است و همچنین در بخش زیبایی شناسی نیز توانسته به سبک منحصر به فرد خاصی دتسرسی پیدا کند.

گوشی های سامسونگ 2019

سیستم ناوبری گوشی های سامسونگ در اندروید 9

در سال 2011 اندروید 3 در بخش سیست ناوبری یا همان دکمه هایی که در پایین صفحه نمایش قرار می گرفتند سه دکمه را برای شما ایجاد می کردند که می توان از آن ها به عنوان دکمه هایی برای بازگشت به عقب، صفحه اصلی یا همان منو و همچنین نرم افزار هایی که اخیرا اجرا شده اند اشاره کرد، حال پس از چندین سال در گوشی های سامسونگ و اندروید 9 تمام این دکمه ها مبتنی بر ژست های حرکتی هستند و خبری از شکل و ظاهر کلاسیک آن ها نیست.

برای استفاده از ژست های حرکتی اندروید 9 در بخش ناوبری موارد زیر را بررسی می کنیم.

  • برای رفت به منوی اصلی گزینه صفحه اصلی یا هوم را تاچ کنید.
  • برای دسترسی به صفحه برنامه های اخیر خود باید انگشت خود را روی صفحه نمایش به سمت بالا بکشید.
  • برای دسترسی به app drawer دو بار انکشت خود را به سمت بالا بکشید یا در هنگام سوایپ کردن به سمت بالای صفحه نمایش آن را طولانی تر به سمت بالا بکشید.
  • دکمه بازگشت تنها در نرم افزار های خاصی در اختیار شما قرار می گیرد که نیاز است.

در نظر داشته باشید که بدون شک در ابتدای راه این موارد می توانند گیج کننده باشند و به نوعی برای شما دردسر ساز محسوب شوند با این وجود توجه داشته باشید که تسلطی که به مرور زمان با استفاده از ژست های حرکتی در اندروید 9 به دست می آورید سرعت استفاده از گوشی هوشمند شما را بسیار بالا می برد و به نوعی می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما در  استفاده از گوشی های سامسونگ اندروید 9 مبتنی بر رابط کاربری جدید سامسونگ فراهم کند.

گوشی های سامسونگ ضد آب

رایط کاربری بسیار جذاب در نسخه جدید اندروید

موضوع دیگری که در رابط کاربری اندروید 9 سامسونگ قابل مشاهده است را باید رابط کاربری رنگارنگ تر و جذاب تر بودن آن دانست. البته توجه داشته باشید که تغییرات  گوشی های سامسونگ اندروید 9 در مقایسه با سیستم عامل نسخه قبلی اندروید به نوعی نیست که بتوان آن را با تغییر اندروید KitKat به Lolipop مقایسه کنیم. با این وجود عناصری در این سیستم عامل به وجود آمده است و تغییرات جالب توجهی را مشاهده خواهیم کرد. در نگاه اول مواردی مانند آیکون های رنگارنگ در تنظیمات، آیکون های تنظیمات سریع دایره ای شکل و همچنین گوشه های متفاوت از نسخه های قبلی شرایط جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است مدتی برای عادت کردن به آن نیاز به زمان داشته باشید با این وجود این تغییرات می تواند دوست داشتنی به شمار رود.

موضوع دیگری که در سیستم عامل جدید گوشی های سامسونگ مبتنی بر اندروید وان با آن رو به رو هستیم زنده بودن محیط گوشی هوشمند است که با استفده از انیمیشن های به روز شده شرایط خاصی را برای شما رقم میزند به نوعی که مشابه آن را در اندروید 8 مشاهده نکرده بودید و پیشنهاد می کنیم این پیشنهاد جذاب را از دست ندهید.

گوشی های سامسونگ ارزان

افزایش سرعت اندروید Pie در مقایسه با نسخه های قدیمی

یکی دیگر از ویژگی هایی که به استفاده کمتر و بهینه تر از گوشی هوشمند شما کمک می کند ابزاری به نام Digital Wellbeing است که در اندروید 9 در اختیار شما قرار می گیرد. Digital Wellbeing نگاهی اجمالی را در مورد نحوه استفاده از گوشی هوشمند را به شما ارائه می دهد.در این میان می توان به آمارهایی اشاره کرد که بیشترین استفاده را از برنامه های گوشی هوشمند خود دارید را در اختیارتان قرار می دهد و در این میان می توان به این موضوع که چندبار صفحه گوشی هوشمند خود را روشن کرده اید چه تعداد اعلان دریافت کرده اید و اینکه در هر نرم افزار چه مدت زمانی را گذرانده اید را در اختیار شما قرار می دهد.

در کنار مواردی که برای آپدیت گوشی های سامسونگ اندوید 9 یاد شده ویژگی ای به نام App Timers در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید پس از استفاده از یک نرم افزر در گوشی های سامسونگ بعد از مدت زمان محدودی آن را به شما اطلاع دهد. همچنین در کنار این قابلیت ویژگی های دیگری مانند دسترسی آسان به بخش Do Not Disturb دراختیار شما قرار می گیرد.

گوشی های سامسونگ از ابتدا تا کنون

بهینه سازی باتری گوشی های سامسونگ در اندروید Pie

بهبود شرایط باتری موضوعی است که همواره برای کاربران و همچنین کمپانی های سازنده گوشی های سامسونگ به شمار می رود، در به روز رسانی اندروید 9 گوگل نیز تلاش جالب توجهی برای این موضوع انجام داده است و در اندروید 9 ویژگی جدیدی به نام Adaptive Battery را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تغییرات اندروید 9 در این بخش بسیار کاربردی است.

ویژگی Adaptive Battery به طور خودکار میزان روشنایی صفحه نمایش خود را بر اساس محیط و همچنین استفاده شما تنظیم می کند. Adaptive Battery نحوه استفاده شما از تلفن هوشمندتان را بررسی کرده و همچنین میزان استفاده از پردازنده را به برنامه هایی که به ندرت از آن ها استفاده می کنید را محدود می کند. گوگل همچنین خاطر نشان کرده است که Adaptive Battery می تواند مصرف پردازنده را تا 30 درصد کاهش دهد و به لطف استفاده از یادگیری ماشینی شرایط بسیار بهتری در بخش باتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

گوشی های سامسونگ اثر انگشتی

میان بر های کاربردی در گوشی های سامسونگ اندروید 9

یکی دیگر از ویژگی های اندروید 9 را باید میانبر های جذاب این سیستم عامل دانست. نگه داشتن آیکون برنامه برای دسترسی سریع بخش های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که در بسیاری از موارد کاربردی است و می توانید در مدت زمان بسیار کمی به آن ها دسترسی پیدا کنید. در نظر داشته باشید که دو ویژگی جدید گوشی های سامسونگ اندروید 9 را باید Slices و App Action دانست. این دو نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین یادگیری ماشین باعث می شوند که بتوانید بهترین استفاده از رابط کاربری خود داشته باشید و به نوعی بتوانید سریع تر به هدف خود دست پیدا کنید.

App Action به نوعی از رفتار های روزانه شما استفاده می کند و الگویی را در اختیارتان قرار می دهد که بسیار ساده می توانید از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال شما روزانه فعالیت های خاصی را انجام می دهید و مطابق رویه همیشگی خود اقدام می کند. این قابلیت نرم افزار هایی که همواره در کنار یکدیگر استفاده می کنید را به شمار پیشنهاد می دهد و می توانید دسترسی ساده تری به نرم افزار های خود داشته باشید. Slices را می توان شبیه به ابزاری که بررسی کردیم دانست اما محیط این نرم افزار متفاوت است و در بخش جستجوی گوگل در اختیار شما قرار می گیرد و پیشنهادات جالبی را برای شما به همراه دارد.

آپدیت گوشی های سامسونگ

اضافه شدن ایموجی های جدید در اندروید 9

یکی دیگر از ویژگی های جذاب اندروید 9 را باید ایموجی های بسیار زیاد این سیستم عامل دانست و به شما کمک می کند تا بتوانید مفهوم صحبت خود را با دقت بیشتری برسانید. اندروید 9 دارای 157 ایموجی جدید است. در این میان می توان به سوپرهیرو، شیرینی، خرچنگ و…اشاره کرد. در کنار این موارد ایموجی های پرکاربردی مانند طرح های جدید خانوداگی شاهد هستیم که می تواند مورد توجه کاربران و همچنین علاقه مندان استفاده از ایموجی قرار گیرد.

از آخرین خبرهای درز کرده در مورد تغییرات اندروید 9 در گوشی های سامسونگ به نظر می رسد افزونه های به سیستم AOD یا همان صفحه نمایش همیشه روشن گوشی در نظر گرفته شده است که می تواند برای تمام کاربران جذاب باشد. در نسخه اخیر این سیستم قابلیت نمایش اعلان ها وجود دارد که برای تمام کاربران کاربردی باشد. این موضوع البته قرار است در نسخه جدید اندروید 9 تغییراتی داشته باشد و احتمالا از آیکن ها رنگی در این سیستم رونمایی شود. به نظر می رسد که این تغییرات می تواند بازخورد خوبی از سوی کاربران داشته باشد.

از تغییرات دیگر می توانیم به تغییر جایگاه باتری ، زمان و اعلان ها اشاره کنیم که دیگر در وسط صفحه نخواهد بود اما این تغییرات حالا به سمت چپ صفحه منتقل شده است. این تغییرات احتمالا در سیستم AOD نیز اعمال شود. برای بررسی دو گوشی هوشمند پرطرفدار که با اندروید 9 در اختیار کاربران قرار می گیرد و مقایسه سامسونگ گلکسی A50 با هواوی P30 Lite در این بخش کلیک کنید.

آپدیت گوشی های سامسونگ به اندروید 9

تغییرات اندروید 9 در گوشی های سامسونگ

در نظر داشته باشید که بیشتر گوشی های سامسونگ میان رده و همچنین پرچمداران سال های گذشته ی سامسونگ این به روز رسانی بزرگ را دریافت می کنند برای نصب به روز رسانی سیستم عامل اندروید 9 تنها کافیست وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و در قسمت به روزرسانی های پیغامی مبنی بر دریافت به روز رسانی برای شما قرار داده شده است، البته در نظر داشته باشید که به صورت کلی زمانی که به روز رسانی نرم افزاری برای دستگاه شما منتشر می شود پیغامی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید این به روز رسانی را دانلود و نصب کنید.

  • Accessibility Menu : در اندروید ۹ ، قابلیت هایی همچون گرفتن اسکرین شات و کار کردن با گوشی به صورت یک دست، برای معلولین راحت تر خواهد بود.
  • Select to Speak – OCR in Camera View : در اندروید ۹ می توانید با انتخاب یک تکه از متن یا تصویر و با فشردن دکمه خواندن آن متن با صدای رسا برای شما خوانده خواهد شد.
  • Sound amplifier : سرویس جدید تقویت صدا ، که به شما این امکان را می دهد بیش از ۱۰۰ تنظیم مختلف را برای شنیدن بهتر بر روی صدا اعمال کنید.
  • Battery Saver : با این قابلیت بیشتر از هر زمان دیگری  می توانید شارژ نگه دارید به وسیله خاموش کردن امکاناتی همچون Always-On display و …به علاوه اینکه شما کنترل بیشتری در این قسمت در اختیار خواهید داشت.
  • Adaptive Battery : قابلیت مهم و جدید اندروید ۹ است که این ویژگی از قابلیت یادگیری ماشینی ، برای پیش بینی رفتار شما در ساعات بعدی که از چه برنامه ای استفاده می کنید یا از چه برنامه ای استفاده نمی کنید.

برای دریافت به روز رسانی پیامی در اختیار شما قرار می گیرد و اگر حافظه داخلی کمی برای این به روز رسانی داشته باشید باید در گام نخست حافظه داخلی گوشی هوشمند خود را پاکسازی کنید و سپس به دانلود به روز رسانی مورد نظر خود بپردازید. در نظر داشته باشید که پس از به روز رسانی رابط کاربری گوشی شما نیز تغییر می کند.

زمان آپدیت گوشی های سامسونگ

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها