تالار مشاهیر بازی‌سازان | معرفی Todd Howard

0
637

خالقان، سازندگان، توسعه دهنگان و طراحان، همان کسانی هستند که بازی‌های ویدیویی را برای ما به ارمغان می‌آورند. آن هنگامی که در حال تجربه بازی مورد علاقه خود هستید، شاید خیلی به فکر کارگردان، تهیه کننده، آهنگساز یا انیماتور یک بازی نباشید اما زمانی که Credits یا تیتراژ پایانی رو به رویمان قرار می‌گیرد، تازه با کسانی که ساعت‌ها ما را سرگرم و جادو کرده‌اند، آشنا می‌شویم. با این حال، در صنعت بازی‌های ویدیویی به مانند دیگر مدیوم‌ها، نام برخی از بازی‌ها یا بازی‌‌سازان، بیشتر به چشم می‌آید و به گوش می‌رسد. بازی‌سازانی وجود دارند که به خاطر خلق یک بازی ماندگار و ساختار شکن، سابقه و حرفه درخشان و طول و دراز و البته خلاقیت و ذوق هنری بی اندازه‌شان، مشهور شده‌اند و به اصطلاح، در «تالار مشاهیر بازی‌سازان» قرار گرفته‌اند.

ما در کالاسودا طی یک سری مطالب کوتاه، قصد داریم تا مشهورترین خالقان، توسعه دهندگان و طراحان در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی را به شما معرفی کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

تاد هاوارد

تاثیر گذارترین بازی‌ها:

  • The Elder Scrolls II — Daggerfall (سال 1997)
  • The Elder Scrolls III: Morrowind (سال 2002)
  • The Elder Scrolls V: Skyrim (سال 2011)
  • Fallout 3 (سال 2008)

تاد هاوارد (Todd Howard) در ایالت پنسیلوانیا چشم به جهان گشود و از همان سال‌های کودکی، علاقه فوق‌العاده خود را به کامپیوترها، به خصوص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی نشان داد.

تاد هاوارد که در سال 1989 از مدرسه Emmaus فارغ‌التحصیل شد، دوره کالج خود را در College of William & Mary در ایالت ویرجینیا در سال 1993 به پایان رساند. او پس از طی کردن دوران کالج، دو مدرک مهندسی و اقتصاد داشت که کاملا بی ربط به علاقه او، یعنی بازی های ویدیویی بودند اما به گفته تاد، این روش، راحت ترین راه برای اتمام دوران کالج به شمار می‌آمد.

تاد هاوارد همچنین بازی‌های محبوب خود در دوران کودکی را Wizardry و Ultima III: Exodus می داند و معتقد است که این عناوین، منابع الهام بزرگی برای او به شمار می‌آمدند.

اما جریان پیوستن تاد هاوارد به شرکت بتسدا (Bethesda) بسیار جالب است. تاد که در دوران جوانی، همیشه دفترِ شرکت بتسدا را در سر راه خود مشاهده می‌کرده، به آن‌ها درخواست کار می‌دهد اما خیلی زود رد می‌شود. شرکت بتسدا معتقد بود که او ابتدا باید دوران تحصیلی خود را به صورت کامل به پایان می‌رسانده است. پس از اتمام دوران تحصیلی، تاد باز هم از بتسدا درخواست کار می‌کند اما باز هم رد می‌شود!

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim به کارگردانی تاد هاوارد که یکی از تاثیرگذار ترین عناوین در سبک نقش آفرینی (RPG) در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

تاد هاوارد در سال 1994 به شرکت بتسدا (Bethesda Softworks) پیوست. اولین عناوینی که او برروی توسعه آن در بتسدا نقش داشت، بازی‌های The Terminator: Future Shock و Skynet محسوب می‌شود که او به عنوان تهیه کننده و طراح در توسعه آن‌ها نقش داشته است.

پس از این عناوین، هاوارد در نقش طراح برروی بازی The Elder Scrolls II: Daggerfall (سال 1996) کار کرد و بر سر پروژه The Elder Scrolls Adventures: Redguard (عرضه شده در سال 1998) به عنوان رهبر پروژه و طراح فعالیت کرد.

اما شاید مهمترین کار تاد هاوارد تا آن زمان، کار برروی بازی The Elder Scrolls III: Morrowind و تمام بسته‌های گسترش دهنده‌ی آن محسوب می‌شد که باعث شد نه تنها بتسدا، بلکه تمام دنیا، او را به عنوان یک طراح درجه یک بشناسند. موفقیت آمیز بودن The Elder Scrolls III باعث شد تا نسخه بعدی این سری افسانه‌ای نیز به دست تاد هاوارد سپرده شود و The Elder Scrolls IV: Oblivion و تمام محتویات الحاقی آن به سرپرستی او عرضه شدند.

پس از نسخه چهارم سری The Elder Scrolls، تاد هاوارد برای مدتی از ساخت نسخه جدیدی از سری دست کشید و به جای آن، به عنوان کارگردان و تهیه کننده اجرایی، برروی بازی Fallout 3 کار کرد که این عنوان نیز یکی از تاثیر گذارترین بازی‌ها در سبک نقش آفرینی (RPG) محسوب می‌شود.

او سخنان به یادماندنی و زیبای بسیاری را نقل کرده اما یکی از تاثیر گذارترین نقل قول‌های تاد این است که می‌گوید فلسفه بتسدا برای سری The Eleder Scrolls این است که مردم، یک زندگی دیگر را در دنیایی دیگر تجربه نمایند.

تاد هاوارد پس از یک وقفه قابل توجه، به سری The Elder Scrolls بازگشت تا رهبری ساخت و توسعه شماره پنجم سری را در دست بگیرد. هاوارد کارگردانی بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را در دست گرفت و این عنوان توانست در سال 2011، به موفقیتی فوق‌العاده دست یابد و تاثیر شگرفی برروی صنعت بازی‌های ویدیویی و سبک نقش آفرینی بگذارد.

پس از ایفای نقش به عنوان تهیه کننده اجرایی برای ساخت بازی Fallout 4، او در همین نقش برروی توسعه بازی Fallout Shelter نیز تاثیر گذاشت و آخرین ساخته او، بازی Fallout 76 محسوب می‌شود. این عنوان که در سال 2018 با انتقاد شدید بازی‌بازان و منتقدان همراه شد، یکی از معدود نقاط ضعف در کارنامه تاد هاوارد محسوب می‌شود.

تاد هاوارد با تیم خود در شرکت بتسدا، در حال ساخت بازی‌های جدید دیگری است که مهمترین آن‌ها، Starfield و The Elder Scrolls 6 هستند. با این حال، به این زودی‌ها قرار نیست نسخه ششم سری افسانه‌ای The Elder Scrolls را تجربه کنیم.

بازی Fallout 3

تاد هاوارد یکی از شخصیت‌های فعال و شناخته شده در صنعت بازی‌های ویدیویی است که می‌داند چطور باید سخنرانی کند و حرف بزند. همان طور که پیش از این اشاره کردیم، او نقل قول‌های زیبا و تاثیرگذار بسیاری دارد.

به عنوان مثال، او در یکی از اصل‌های اساسی در مورد توسعه بازی‌ها می‌گوید:« بازی‌های بزرگ به جای ساخته شدن، تجربه می‌شوند؛ شما حتی اگر بهترین پرونده طراحی دنیا را هم داشته باشید، ممکن است در زمان تجربه بازی، 90 درصد از آن را تغییر دهید.»

تاد هاوارد در سال 2012، از نگاه آکادمی هنرهای تعاملی و علمی (Academy of Interactive Arts & Sciences) جایزه بهترین کارگردان بازی را دریافت کرد.

او همچنین در سال 2014، جایزه Lara of Honor (جایزه دستاورد طول زندگی آلمان) را از آن خود نمود. نکته فوق‌العاده جالب و تاثیر گذار در مورد تاد هاوارد این است که او یکی از معدود توسعه دهندگان و کارگردانانی است 5 بازی متوالی ساخته شده توسط او، جایزه بهترین بازی سال را دریافت می‌کنند؛ این بازی‌ها شامل The Elder Scrolls III: Morrowind و The Elder Scrolls IV: Oblivion و Fallout 3 و The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 می‌شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها