هیدئو کوجیما: واقعیت مجازی جالب است اما استریمینگ، آینده را تعیین می‌کند

0
335

بازی جدید هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) و استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)، یعنی عنوان Death Stranding به زودی عرضه می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا انتظار تقریبا طولانی بازی‌بازان و طرفداران را پایان دهد. با این حال، هیدئو کوجیما در آستانه عرضه بازی جدید خود، صحبت‌های جالبی در مورد فناوری واقعیت مجازی (VR) و آینده صنعت بازی های ویدیویی ارایه داده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

هیدئو کوجیما که یک کارگردان، خالق و طراح فوق‌العاده و افسانه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، همیشه به دنبال فناوری های نو و استفاده از آن‌ها در بازی های خود بوده است. همه ما می‌دانیم که فناوری های نو ظهور و جدید در صنعت بازی که پتانسیل و فضای بسیار بزرگی دارند، بحث واقعیت مجازی (VR) و البته گیمینگ به صورت ابری یا Cloud محسوب می‌شود. هر دو این فناوری ها در دوره و زمانه امروزی، در ابتدای راه خود قرار دارند و فضا و پتانسیل در ادامه راه برای‌ آن‌ها بسیار زیاد است. با این حال، همیشه دوست داریم بدانیم که بازی‌ سازان بزرگ، چگونه از این پتانسیل استفاده می‌کنند و چه حرفی در این زمینه‌ها برای گفتن دارند.

آقای هیدئو کوجیما به تازگی با Rocket Beans Gaming مصاحبه جالب و متفاوتی را انجام داده و در آن در مورد فناوری وافعیت مجازی و‌ آینده صنعت بازی های ویدیویی صحبت کرده است. آقای کوجیما توضیح می‌دهد که واقعیت مجازی یا همان VR، چیزی است که او را به شدت جذب کرده و می‌خواهد روزی با آن کار کند اما می‌گوید زمان کافی برای کار با واقعیت مجازی را ندارد. او چنین توضیح می‌دهد:

من می‌خواهم چیزی خلق کنم که شما با دیدن حرکتِ اجسام سه بعدی، مریض نشوید (اشاره به سرگیجه‌ای که در زمان تجربه برخی از بازی‌های واقعیت مجازی به بازی‌باز القا می‌شود). در مورد واقعیت مجازی، برای من واقعا جالب است اما فکر نمی‌کنم وقت کافی برای کار با آن داشته باشم.

من در پنل روز گذشته گفتم که به لطف برادران Lumiere، ما 120 سال است که با نمایشگرها طرف هستیم یا صفحه‌هایی به مانند آیفون و آیپد داریم. ما یک فریم داریم، درست است؟ واقعیت مجازی به نوعی مردم را از محدودیت های این فریم، آزاد می‌کند. بنابراین من قطعا می‌خواهم این کار را انجام دهم (کار با VR) اما هم‌اکنون زمانی برای تمرکز برروی واقعیت مجازی ندارم.

هیدئو کوجیما حس می‌کند که با وجود پتانسیل های بسیار زیادی که فناوری واقعیت مجازی دارد، گیمینگ به صورت Cloud یا استریمینگ، آینده صنعت بازی های ویدویی را تعیین می‌کنند. او توضیح می‌دهد که در یک بازه زمانی مثلا 5 ساله، استرمینیگ می‌تواند عنصر بزرگتری برای صنعت بازی محسوب شود. وی اضافه می‌کند:

استفاده از واقعیت مجازی شاید تنها به بازی ختم نشود و یک نوع هنر یا وسیله آموزشی یا یک شبیه ساز در نظر گرفته شود. من فکر می‌کنم استفاده از واقعیت مجازی یک پیشرفت خواهد بود اما در پنج سال آینده، من فکر می‌کنم استریمینگ، عنصر بزرگ در صنعت خواهد بود. زمانی که شما استریم می‌کنید، شما می‌توانید تا جایی که می‌خواهید، نرخ فریم تعیین کنید اما در واقعیت مجازی، نرخ فریم بسیار مهم است و هم‌اکنون استرمینگ نمی‌تواند وارد بعد واقعیت مجازی شود. بنابراین من فکر می‌کنم که این زمان خوبی است تا واقعیت مجازی توسعه پیدا کند.

بازی جدید هیدئو کوجیما، یعنی عنوان Death Stranding نه تنها برروی واقعیت مجازی تاکیدی ندارد، بلکه به استرمینگ کلود نیز به صورت جدی نگاه نمی‌کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کوجیما در چه زمانی از فناوری هایی که به گفته خودش، آینده صنعت بازی های ویدیویی را تعیین می‌کنند، استفاده خواهد کرد.

نسخه پلی‌استیشن ۴ بازی Death Stranding در تاریخ ۸ ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد و این در حالی است که نسخه رایانه‌های شخصی یا PC در اوایل فصل تابستان سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران این پلتفرم در دسترس قرار داده خواهد شد.

نظر شما در مورد صحبت‌های هیدئو کوجیما چیست؟ از بین واقعیت مجازی و استرمینگ و گیمینگ به صورت ابری، کدام را برای آینده صنعت بازی های ویدیویی مهم تر می‌دانید؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها