آیا نینتندو و محصولات این شرکت از تکنولوژی عقب مانده‌اند؟

0
201

بسیاری از افراد معتقد هستند که در سال‌های اخیر، شرکت نینتندو از تکنولوژی یا فناوری عقب مانده و کنسول‌های این شرکت، نمی‌توانند با پیشرفت سریع تکنولوژی، کنار بیایند. آیا نینتندو واقعا از فناوری جا مانده است؟

در همین ابتدا بگذارید توضیح دهیم که کنسول نسل هشتمی شرکت نینتندو، یعنی نینتندو سوییچ، ویژگی‌ها و برتری‌های فوق‌العاده‌ای نسبت به کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان از دو شرکت سونی و مایکروسافت دارد و همین ویژگی‌ها و برتری های منحصر به فرد است که بازی‌بازان و افراد را از سراسر جهان به سمت سوییچ جذب می‌کند. با این حال، موضوع همیشگی در مورد کنسول‌های شرکت نینتندو، از جمله نینتندو سوییچ، این بود که این کنسول‌ها دارای سخت افزاری قدرتمند نبوده‌اند و همیشه از نظر تکنیکی و فنی، در سطوح پایین تری نسبت به کنسول‌های سونی و مایکروسافت قرار می‌گیرند. شرکت نینتندو که زمانی در زمینه نوآوری سخت افزاری یکه تاز بود، تقریبا از دوره کنسول Wii به بعد، سعی کرد تمرکز و اولویت خود را روی موضوع دیگری قرار دهد و سخت افزار و توان پردازشی، دیگر آن چنان برای مدیران، مهم نبود.

شرکت نینتندو در این سال‌های اخیر، به خاطر همین دنبال نکردن فناوری به صورت مستقیم و دائم، یک آوازه و شهرتی نیز برای خود پیدا کرده است؛ حال، این فناوری می‌خواهد در مقوله واقعیت مجازی (VR) باشد یا مقوله فناوری ابری یا Cloud که روز به روز در حال بزرگتر شدن و جدی تر شدن است. درست است که نینتندو با خلق، تولید و عرضه Labo، توانست یک نوع جدیدی از واقعیت مجازی را با Cardboard ارایه دهد یا آن‌ها در حال برداشتن قدم‌هایی در مسیر فناوری کلود هستند، اما به صورت کلی، می‌توان عموما گفت که در زمینه فناوری و تکنولوژی، نینتندو در سطح شرکت‌های سونی و مایکروسافت عمل نکرده است.

با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسید که آقای شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، چنین چیزی را قبول ندارد. در یک جلسه پرسش و پاسخی که به تازگی در یکی از نشست‌های سالیانه شرکت نینتندو انجام شده، آقای میاموتو، ایده‌ی عقب ماندن نینتندو از دیگر شرکت‌ها در زمینه‌های تکنولوژی شبکه (Network) و واقعیت مجازی را رد کرده و اذعان داشته که آن‌ها از همان ابتدای کار، برروی این فناوری‌ها مشغول به کار بوده‌اند. برای کسانی که آقای شیگرو میاموتو را نمی‌شناسند باید بگویم که ایشان یکی از شخصیت‌های تاثیر گذار در تاریخ شرکت نینتندو و تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند و در ساخت و تولید کنسول‌ها و بازی‌های فوق‌العاده‌ای مانند سری The Legend of Zelda، نقش اصلی را داشته اند. آقای میاموتو ایده عقب ماندگی نینتندو از فناوری را رد می‌کند و این گونه توضیح می‌دهد:

ما نه در زمینه واقعیت مجازی و نه در زمینه سرویس‌های شبکه‌ای، عقب نمانده‌ایم، ما از همان ابتدای راه برروی آن‌ها کار می‌کردیم و به طرق مختلف و گوناگون، آن‌ها را تجربه می‌کردیم. در آن زمان ما در حال بررسی یک هدف بودیم که آیا این موارد می‌توانند برای مصرف کنندگان ما لذت بخش و سرگرم کننده باشند یا خیر. همچنین آیا آن‌ها می توانند با یک هزینه مناسب، عملیاتی شوند یا خیر. به خاطر این که ما یک محصول را تا زمان عرضه شدن، عمومی نمی‌کنیم، برخی مواقع این طور به نظر می‌رسد که از فناوری عقب مانده‌ایم. در زمینه VR، ما فکر می کنیم که یک محصولی را تولید کرده‌ایم و به تازگی با نام Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit عرضه شده که استفاده از آن‌ برای مصرف کنندگان‌مان، بسیار آسان است. مخاطبان نینتندو، رنج سنی متغیری را دارا هستند که شامل کودکان نیز می شود، بنابراین ما به خلق و معرفی محصولاتی که برای همه لذت بخش باشد، ادامه خواهیم داد.

در زمینه فناوری ابری یا Cloud، آقای میاموتو توضیح دادند با این که پیش بینی می‌شود که این فناوری در آینده خیلی فراگیر شود، اما او همچنان حس می‌کند که بازار برای بازی‌هایی که به صورت محلی یا Local تجربه می‌شوند، جای دارد و گیمینگ به صورت کلود، نمی‌تواند چنین حس و تجربه‌ای به مخاطبان و بازی‌بازان ارایه کند.

من فکر می‌کنم که کلود گیمینگ (Cloud Gaming) در آینده بسیار فراگیرتر خواهد شد اما من شکی ندارم که بازی‌ها به این دلیل سرگرم کننده هستند که به صورت محلی (Local) تجربه می‌شوند و نه برروی کلود. ما باور داریم که استفاده از محیط‌ها و فضاهای فنی گوناگون و متنوع برای خلق سرگرمی منحصر به فرد که تنها به وسیله نینتندو انجام می‌شود، لازم است. تعداد افرادی که با دستگاه‌های دیجیتالی مواجه می‌شوند، بیشتر از هر زمان دیگری در حال افزایش است. برای مثال، بازی Super Mario Run از مرز 300 میلیون دانلود عبور کرد. این واقعیت که توانستیم به چنین بازاری دست پیدا کنیم، بدین معنی است که فرصت‌ها برای ما به شکل فوق‌العاده‌ای در حال گسترش است، بنابراین ما دوست داریم تا برروی پروژه‌های منحصر به فرد بیشتر و بیشتری کار کنیم.

قطعا پیشرفت فناوری و تکنولوژی، چه در زمینه فناوری ابری و چه در زمینه‌ واقعیت مجازی و دیگر زمینه‌ها، می‌تواند به تیم‌های بازی‌سازی و شرکت‌های بزرگ تولید کننده کنسول و بازی‌های ویدیویی، کمک کند و تجربه‌های جدید و همه جانبه‌ای را به بازی‌بازان و افراد در سراسر جهان هدیه دهد. شرکت نینتندو شاید در اولین نگاه، عقب تر از فناوری شرکت های سونی و مایکروسافت قرار بگیرد اما تجربه‌های منحصر به فرد و خاصی را برای مخاطبان خود آماده می‌کند که در هیچ کجا نمونه آن یافت نمی‌شود.

نظر شما در مورد پیشرفت فناوری در حوزه گیمینگ و البته ایده عقب ماندگی نینتندو از فناوری و تکنولوژی چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها