سازندگان بازی Until Dawn درباره عدم ساخت دنباله برای این عنوان صحبت می‌کنند

0
393
بازی Until Dawn

بازی Until Dawn از آن دسته عناوینی بود که به شکل غافلگیر کننده‌ای به موفقیت رسید و طرفداران بسیاری را به دست آورد. حال، با وجود این موفقیت بازی انحصاری سونی، چرا شاهد دنباله‌ای برای آن نبودیم؟سازندگان در این مورد صحبت می‌کنند.

در چند سال اخیر، بازار عناوین درام تعاملی بسیار داغ شده است! با تحولی که استودیوی تل‌تیل گیمز (Telltale Games) در چند سال گذشته به وجود آورد و طرفداران بسیاری که خواستار شنیدن داستان‌ و قصه زیبا بودند، سازندگان و توسعه دهندگان بسیاری به فکر استفاده از موقعیت به وجود آمده افتادند و سعی کردند تا عناوینی کاملا «فیلم مانند» و خطی طراحی نمایند که بازی‌باز در آن‌ها با انتخاب ها و تصمیم‌هایی که اتخاد می‌کند، مسیر داستان را آن گونه که می‌خواهد، پیش می‌برد.

یکی از همین توسعه دهندگان، استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، زیر مجموعه شرکت سونی بود که تصمیم گرفت بازی Until Dawn را با همین سبک تولید کند.

در بازی Until Dawn به شکل جالب و فوق‌العاده‌ای مشاهده کردیم که بازیگران مشهور و حرفه‌ای درون یک داستان و روایت جذاب و هیجان انگیز قرار گرفتند و بازی‌بازان با تصمیم‌ها و انتخاب های خود، مسیر داستان و سرنوشت هرکدام از شخصیت‌ها را تعیین می‌کردند.

بازی Until Dawn علاوه بر این که مورد توجه منتقدان قرار گرفت، از طرف بازی‌بازان نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این عنوان، بی نقص و بی ایراد نبود اما روایت و قصه‌ای که تعریف می‌کرد، آنقدر هیجان انگیز بود که همه را پای خود میخکوب می‌کرد. اما با وجود محبوبیت بازی Until Dawn، چرا سونی و سازندگان تصمیم به ساخت دنباله‌ای برای آن نگرفتند؟

به تازگی مدیر عامل استودیوی سوپرمسیو گیمز، آقای Pete Samuels در مصاحبه با وب‌سایت Game Informer در همین مورد، توضیحاتی را ارایه کرده و گفته که چرا فرمت آنتولوژی یا کتاب شناسی، مسیر استودیو را تغییر داده است.

آقای Pete Samuels این گونه توضیح دادند که تقاضای بازی‌بازان برای نسخه دوم بازی Until Dawn را درک می‌کند اما شرکت، تصمیم داشته تا در بازی آینده خود، یعنی بازی The Dark Pictures Anthology: Man of Medan، فرمت آنتولوژی تجربه کند.

علاوه بر این، ایشان فکر می‌کند که ساخت یک دنباله برای بازی Until Dawn می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، چرا که بازی، پایان‌های متفاوتی داشت و سازندگان باید تمام انتخاب‌ها و پایان‌ها را در نظر می‌گرفتند.

مدیر عامل استودیوی سوپرمسیو گیمز بیان کرد:

در یک آنتولوژی، یک فرصت فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آید تا با یک موضوع، ژانر جدید و شخصیت‌هایی که شما می‌توانید به صورت خاص برای داستان پرداخت کنید، دست و پنجه نرم کنیم. [در این سبک] شما وابسته به شخصیت‌ها و سرگذشت آن‌ها نیستید در صورتی که اگر بخواهیم دنباله عنوان قبلی را بسازیم، نمی‌دانیم که چه کسی [در داستان] زنده می‌ماند. ما می‌توانیم فایل های ذخیره شما از بازی را مشاهده کنیم اما نمی‌خواستیم تا بر این اساس، دنباله بسازیم. ما قصد داشتیم داستانی جدید را با افراد جدیدی توسعه دهیم.

استودیوی سوپرمسیو گیمز هم‌اکنون به صورت یک مجموعه زیر نظر سونی کار نمی‌کند و برای ساخت یک سری بازی جدید، با نام The Dark Pictures Anthology، با شرکت باندای نامکو (Bandai Namco) قرارداد همکاری امضا نموده است. اولین قسمت از این سری بازی، با نام Man of Medan قرار است در تاریخ نامشخصی در سال 2019 میلادی، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها