به روز رسانی جدید واتس آپ اجازه اسکرین شات گرفتن نمی دهد

0
2494

به روز رسانی جدیدی برای اپلیکیشن واتس اپ در حال ارائه است که جلوی اسکرین شات گرفتن از مکالمات خصوصی را نمی دهد. این یک ویژگی جدید در راستای مجموعه تغییرات امنیتی مطابق با تعهد این برنامه به حفظ حریم خصوصی است که به نظر می رسد این روزها به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

اکنون واتس آپ برای جلوگیری از اسکرین شات گرفتن های دیگران از چت های خصوصی شما و جلوگیری از به اشتراک گذاشتن آنها ، اسکرین شات گرفتن را در پلتفرم خود ممنوع کرده است. این پلتفرم این کار را به دلیل بالا بردن ضریب امنیتی به انجام رسانده است. البته این ویژگی در نسخه بتا ارائه خواهد شد و احتمالا در آینده تغییراتی نیز با توجه به تجربه کاربران خواهد کرد.

ورود به اکانت از طریق اثر انگشت

این تغییر به عنوان بخشی از ویژگی تائید اعتبار افراد در واتس اپ مدت ها بود که بر سر زبان ها بود و اکنون واتس آپ به آن جامه عمل پوشاند. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا با دسترسی از طریق اثر انگشت وارد گفتگوها شده و یک لایه امنیتی دیگر نیز در قالب آن گنجانده شده تا افراد دیگر نتوانند به تلفن های شما و لیست پیام های خصوصی دسترسی داشته یا آنها را بخوانند و فوروارد کنند.

اسکرین شات های نسخه بتای واتس اپ نشان می ‌دهند هنگام فعال ‌سازی ویژگی امنیتی اسکن اثر انگشت، پیامی در نمایشگر ظاهر می ‌شود. در این پیام آمده است: هنگامی‌که اقدام امنیتی اسکن اثر انگشت فعال شود، برای باز کردن واتس اپ نیاز به استفاده از اثر انگشت است. علاوه بر آن ثبت اسکرین شات از تصاویر نیز مسدود خواهد شد. در صورت قفل بودن اپلیکیشن کاربر همچنان می ‌تواند نوتیفیکیشن ها را ببیند و به تماس‌ های آن پاسخ دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها