چین مسئول بازیافت باطری خودروهای الکتریکی شد

0
1235

کالاسودا – چین در حال ساخت کارخانه خودروهای الکتریکی است که مسئول نصب تسهیلات و گردآوری و بازیافت باطری های از کار افتاده و معیوب آنهاست.

این تلاش در جهت بازیافت زباله های انباشته شده در آینده و قوانین جدیدی است که در این خصوص منتشر شده است. پیش بینی میشود که در آینده این خودروهای الکتریکی بازار را تسخیر کنند و چین از اکنون به فکر راهی برای بازیافت و بازسازی مجدد باطری های آنها که تاریخ مصرفشان تمام میشود، افتاده است.

چین که از سال ۲۰۰۹ در زمینه ترویج وسایل نقلیه الکتریکی دست به اقداماتی زده است، قصد دارد به تولیدکننده غالب جهانی در این زمینه تبدیل شود تا در کنار تولید خودروهای سبز و تقویت امنیت انرژی، صنایع با تکنولوژی بالا را نیز توسعه دهد.

تولید باطری های لیتیومی در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۷۰ هزار تن رسیده است و دولت چین برای بهبود در فرایند بازیافت و جلوگیری از آلودگی های محیطی دست به کار شده و برنامه تولید کارخانه ای برای این امر را دارد.

وزرات صنایع چین نیز روز دوشنبه قوانین موقتی در این زمینه صادر کرده است که خودروسازان مسئول بازیافت و بازسازی مجدد باطری های قدیمی و ریکاوری انها برای صرفه جویی در هزینه هستند. این کار نیازمند راه اندازی کانالهای بازیافت و مرکز خدماتی است که در آن باطری های قدیمی جمع اوری و ذخیره شده و به متخصصان بازیافت ارسال شود.