انفجار پاور بانک هواپیما را زمین گیر کرد

0
1005

کالاسودا_انفجار یک پاوربانک در پروازهای چین باعث شد مسافران وحشت زده شده و از پرواز خود منصرف شوند .

بر اساس ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده  یک پاور بانک در هواپیمایی منفجر شده و در نتیجه موجی از هراس را به مردم تزریق کرده است .

انتشار این ویدیو باعث شده است که  تعداد زیادی از کارشناسان  حوزه هوانوردی  درباره حمل این دستگاه‌های شارژ همراه به داخل هواپیما ابراز نگرانی کنند . از سوی دیگر،  بسیاری  به این فکر افتاده‌اند که حمل و استفاده از این دستگاه‌ها به داخل کابین هواپیما را ممنوع اعلام کنند.بر خی منتقدان پاوربانک معتقدند هر وسیله و دستگاه الکترونیکی که به باتری مجهز باشد، احتمال منفجر شدن و آتش گرفتن را دارد اما پاوربانک ها جزو خطرناک ترین ها هستند .

پیش از این نیز ، خبرهای بسیاری درباره آتش گرفتن و انفجار برخی از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها در فضای مجازی منتشر شده است و شرکت‌های سازنده آنها نیز بلافاصله دستور توقف تولید، جمع‌آوری و یا فراخوان آن ها را داده‌اند .  با این حال، شرکت هواپیمایی مربوطه و رسانه‌های چینی در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

مهمانداران و خدمه پرواز بارها به مسافران توضیح داده اند که در حین پرواز نباید از وسایل الکترونیکی هوشمند استفاده کنند، اما باز هم برخی از کاربران در حین پرواز موبایل های هوشمند ، پاور بانک ها و انواع ومسایل الکترونیک را مورد استفاده قرار می دهند .

گرچه پرواز مذکور تلفات یا مشکل خاصی را به همراه نداشت ، اما باید دید در آینده انفجارهای مشابه در دیگر کشورها چه حواشی را به همراه خواهد داشت و از این مهمتر ،آیا دولت چین برای پروازهای خود محدودیت های جدیدتری اعمال می کند یا خیر