چین پنل های اولد اپل را می سازد؟

0
464

کالاسودا – چین می خواهد که یکی از تولیدکنندگان پنل های OLED اپل باشد. به همین جهت یکی از شرکتهای چینی به نام BOE در پی همکاری با اپل در این زمینه برآمده است.

گروه فناوری BOE چین، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش های LCD در دنیاست. آن همچنین صفحه نمایش تعدادی از تبلت های آیپد اپل را نیز ساخته است. بر طبق گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت در حال حاضر به دنبال تبدیل شدن به یکی از منابع تولید پنل OLED برای گوشی های هوشمند اپل است.

چین در حال حاضر تبدیل به یکی از کشورهای تولید نمایشگرهای پیشرفته در کنار کره و ژاپن رسیده است و کارخانه BOE در استان سیچوان نیز در این راه گام نقش پر رنگی داشته است. این شرکت امیدوار است که بتواند با تکیه بر استعداد مهندسین خود، تکنولوژی اش را در اختیار اپل قرار داده و با تولید صفحه نمایش های OLED بتواند گامی فراتر از رقبا در این زمینه بردارد.

شرکت BOE پیش از این نیز دستی در تولید نمایشگر برای اپل داشته است و تنها شرکت چینی تولیدکننده نمایشگر برای اپل است. این شرکت امیدوار است که به این پیشرفت ادامه دهد. از طرف دیگر نیز اپل می خواهد وابستگی کمتری در این زمینه به سامسونگ رقیب داشته باشد و چالش هایی را نیز با پنل های OLED ساخت شرکت الجی داشته است.

بنابراین از اینکه با شرکتهای دیگری نیز در این زمینه همکاری کند احتمالا استقبال خواهد کرد. اپل دوست دارد که منابع متعددی را در صورت بروز مشکل با یکی از تامین کنندگان داشته باشد تا در هنگام ضرورت کار را به آنان محول کند. البته با وجود این همه ذی نفع، انتظار می رود که  این قضیه تاثیر زیادی در قیمتگذاری محصول نهایی داشته باشد.

بر طبق نظر منابع آگاه در این زمینه، احتمالا شرکت  BOEقادر به عرضه پانل های OLED تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این در حالیست که این شرکت اکنون پنل های خود را به شرکت هواوی می فرستد و انتظار دارد که تولیدکنندگان دیگری نیز امسال قرارداد خود را با این شرکت امضا کنند که یکی از آنها اپل باشد. بنابراین امیدوار است که مدیران اپل قرارداد جدیدی را با این شرکت امضا کنند.

شرکتBOE Display Technology یکی از نام ‌های برجسته در حوزه تکنولوژی ‌های مرتبط با صفحه نمایش در کشور چین محسوب می ‌شود. این کمپانی همواره خود را متعهد به ارائه نوآوری در تکنولوژی‌ های صفحه نمایش نیمه‌رسانا مانند TFT-LCD و AMOLED دانسته و در همین راستا محصولات و خدمات باکیفیت مرتبط با اینگونه نمایشگرها را ارائه می‌ دهد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید