آشنایی با شورتکات‌های صفحه کلیدVimiumدر کروم و فایرفاکس

0
359

با افزونه مرورگر بسیار کارآمد  Vimium می‌توانید به راحتی و با صفحه کلید در مرورگر خود جست‌وجو کنید؛ بدون آنکه به ماوس دست بزنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek، افزونه‌ی Vimium برای کروم و فایرفاکس در دسترس است. همچنین با Opera، نسخه جدید مایکروسافت اج، Brave و Vivaldi نیز کار می‌کند.

افزونه‌ی Vimium  نماد آن در حالت غیرفعال در مرورگر خاکستری می‌شود. وقتی Vimium در حال کار است، نماد آن به رنگ آبی خواهد بود.

میانبرهای Vimium

برخی از میانبرهای افزونه‌ی Vimium به صورت حروف بزرگ و برخی به صورت حروف کوچک هستند.

برای حرکت به پایین، j را فشار دهید؛ برای بازگشت به بالا، روی k ضربه بزنید. اگر می‌خواهید بخش بزرگی از صفحه (نیم صفحه) را پایین بیایید، d را فشار دهید. برای بالا رفتن به همان فضا، u را فشار دهید.

اگر می‌خواهید به بالای صفحه بروید، g را دو بار فشار دهید. برای رفتن به انتهای یک صفحه، Shift + g را فشار دهید.

همچنین می‌توانید f را فشار دهید تا لینک ها در صفحه فعلی باز شود، یا روی Shift + f کلیک کنید تا لینک در یک برگه جدید باز شود؛ بعد از فشار دادن این دکمه‌ها، هر لینک در صفحه به صورت DE، F، SE و … برچسب گذاری می‌شود. برچسب لینک مورد نظر برای باز کردن آن تایپ کنید.

بعد از یادگیری اصول اولیه مرور با صفحه کلید، وقت آن رسیده که بین برگه‌ها حرکت کنید. چهار میانبر صفحه کلید وجود دارد که برای این کار کاربردی هستند. برای رفتن به برگه بعدی به سمت راست، Shift + k را فشار دهید. برای حرکت به چپ، Shift + j را فشار دهید.

در تب استوری، Shift + h را فشار دهید تا به عقب برگردید، یا Shift + l را فشار دهید تا به جلو حرکت کنید.

t برای بازگرداندن یک برگه جدید، x برای بستن یک برگه و Shift + x برای بازگرداندن برگه اخیراً بسته شده یا پنجره مرورگر به کار گرفته می‌شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها