آمازون تلفن جاسوس ها را اشغال کرد

0
480
آمازون تلفن جاسوس ها را اشغال کرد|کالاسودا

آمازون تلفن جاسوس ها را اشغال کرد|کالاسودا

کالاسودا_آمازون به دنبال طرحی است تا  فروش Blu phones برای نرم افزارهای جاسوسی پیش فرض را تعلیق کند.طرحی که به نظر می رسد با هدف ارتقای سطح امنیت این خرده فروشی شناخته شده جهان انجام شده است.

شرکت بزرگ و شناخته شده آمازون به عنوان یکی از برندهای مطرح دنیای فناوری نیازی به معرفی ندارد. با این وجود،گاهی برخی از فعالیت های آمازون تحت نظر ماموران قضایی، فدرال و امنیتی قرار می گیرد و در نتیجه مشکلاتی را برای این شرکت رقم می زند.

اخیرا با توجه به مطرح شدن پرونده جنجالی Blu phones و اتهامات جاسوسی در مورد این شرکت. پای آمازون هم به ماجرا باز شده است. گرچه این موارد چندان جدی نیستند اما زمینه را برای محدود شدن فروش آمازون فراهم کرده اند.اما ماجرا دقیقا از چه قرار است ؟
Blu phones یک شرکت تلفن همراه است که مبتنی بر سیستم عامل اندروید کار می کند و از ماه می توسط آمازون خریداری شد و به عنوان یکی از زیرمجموعه های این شرکت در نظر گرفته شد.با این وجود،بر اساس پژوهش های سایبری ، بخش بزرگی از اطلاعات کاربران که توسط این برنامه بارگیری و ارسال می شود؛ از امنیت لازم برخوردار نیستند.
به گفته مقامات امنیتی بخشی از اطلاعات کاربران در کشورهای ثالث رد و بدل می شوند و اعتبار استاندارد را ندارند. این موضوعیست  که می توند حتی به عنوان نقض حقوق کاربران در نظر گرفته شود. از سوی دیگر آمازون به عنوان یکی از سرورهای اصلی این شرکت، ناچار است استفاده از این سیستم اطلاعاتی را به حکالت تعلیق در آورد.
گرچه مدیران آمازون در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه Blu phones به صراحت اعلام کرده اند ؛استفاده از Blu phones را محدود خواهند کرد، اما این محدودیت به سبب تاثیرگذاری در بخش مهمی از زیرساخت های ارتباطی آمازون می تواند به هدر رفت بودجه این شرکت منجر شود.
با همه این موارد، جالب است بدانید این نخستین باری نیست که Blu phones در مورد نقض قوانین مرتبط با مصرف کنندگان و کاربران با مشکل مواجه می شود و پیش از این نیز با پرونده هایی در این زمینه رو به رو شده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها