آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه

0
4205
آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه

آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه همیشه در کنار مواردی قرار می گیرد که اطلاع داشتن از آن اهمیت بسیار زیادی برای تمام افراد دارد، دایورت کردن خطوط تلفن ثابت و همچنین دایورت کردن خطوط تلفن همراه روش های متفاوتی دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

قبل از آغاز آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه قصد داریم به معنای دایورت کردن تماس بپردازیم. به طور کلی انتقال تماس از یک شماره به خط دیگری را دایورت کردن تماس می گویند، این موضوع برای تلفن های ثابت و همراه تفاوتی ندارد. با این وجود نحوه دایورت ایفون با نحوه دایورت در گوشی سامسونگ و سایر برند ها به دلیل رابط کاربری مختلف کمی متفاوت است اما برای اپراتور های و دایورت کردن از طریق کد دستوری کاملا یکسان است

دایورت کردن خطوط تلفن ثابت

برای دایورت کردن خطوط تلفن ثابت نیاز دارید تا یک کد دستوری را نوشته و پس از آن خط تلفن ثایت شما روی خط دیگری دایورت می شود.

از این رو باید ابتدا کلید ستاره را انتخاب کرده و سپس شماره خط خود را با کد مورد نظر وارد کرده و سپس کلید مربع را فشار دهید(استفاده از کد دستوری *شماره تماس#).

در نظر داشته باشید که پس از انجام این کار دایورت کردن خطوط تلفن ثابت شما روی شماره ای که در بخش شماره گیر نوشته اید انجام شده است و هر فردی که به شماره تلفن شماره تماس گیرد می توانید با خط دیگر خود پاسخگو باشید.

برای لغو دایورت کردن خطوط تلفن ثابت می توانید با انتخاب کلید مربع و سپس نوشتن عدد 21 و باز هم انتخاب مربع به دایورت کردن خط تلفن خود پایان دهید.(استفاده از کد دستوری #21#)دایورت کردن خطوط تلفن ثابت

دایورت کردن خطوط تلفن همراه

برای دایورت کردن خطوط تلفن همراه خود می توانید از دو روش استفاده کنید، روش اول با استفاده از کد دستوری مخابرات است و در آن تفاوتی میان نحوه دایورت کردن خط ایرانسل با نحوه دایورت رایتل و همراه اول وجود ندارد و اگر قصد دایورت کردن خطوط تلفن همراه خود را داشته باشید می توانید از کد زیر استفاده کنید.

روی بخش شماره گیر گوشی موبایل خود ابتدا گزینه ستاره را انتخاب کرده و سپس شماره مورد نظر خود را وارد کنید و پس از انتخاب کلید مربع گزینه تماس را انتخاب کنید.آموزش دایورت کردن خطوط تلفن همراه

کد های دستوری برای دایورت کردن خطوط تلفن یکسان است

همانطور که مشاهده کردید استفاده از این روش تنها برای خطوط ثایت نیست و برای بررسی و آموزش نحوه دایورت کردن خط ایرانسل و نحوه دایورت رایتل و همراه اول نیز این روش کاربردی است. به نوعی می توان بیان کرد که این روش تمام سیم کارت ها و شماره تماس های شما را پوشش می دهد.

برای لغو دایورت کردن خطوط تلفن همراه می توانید با انتخاب کلید مربع و سپس نوشتند عدد 21 و باز هم انتخاب مربع به دایورت کردن خط تلفن خود پایان دهید. لغو دایورت در گوشی سامسونگ در این بخش با گوشی های هوشمند دیگر کاملا یکسان است.(نوشتن کد دستوری#21#)

گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون قابلیت دیگری را در اختیار کاربران قرار می دهد که بدون استفاده از این کد می توانید به دایورت کردن خطوط تلفن همراه بپردازید. این موضوع را در نظر داشته باشید که نحوه دایورت در گوشی سامسونگ با برند های دیگر ممکن است تفاوت های کمی داشته باشد که به دلیل رابط کاربری های مختلف است و برای این کار باید وارد بخش شماره گیر گوشی هوشمند خود شوید و در بخش تنظیمات گزینه Call Settings را انتخاب کرده و وارد بخش More Settings شوید.

در این قسمت شماره های گوشی موبایل خود را مشاهده خواهید کرد که باید سیم مورد را انتخاب کرده و سپس روی گزینه  Call forwarding کلیک کنید. در این بخش بخش جدیدی برای شما ایجاد می شود که می توانید نحوه تماس های مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای لغو کردن دایورت نیز باید در همین بخش آن را کنسل کنید.آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه و کد های دستوری

دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن

آموزش دایورت کردن تمام خطوط ثابت و تلفن همراه را با دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن خط تلفن ادامه می دهیم.

اگر قصد دارید از کد دستوری برای دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن استفاده کنید نیاز است از کد *۶۷* استفاده کنید تا دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن برای شما فعال شود و اگر قصد دارید با استفاده از گوشی هوشمند خود این کار را انجام دهید نیاز دارید که در بخش Call Forwarding و در هنگام دایورت کردن تماس گزینه If out of reach را انتخاب کنید. در این بخش نحوه دایورت در گوشی سامسونگ با نحوه دایورت ایفون تفاوتی ندارد.دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن

دايورت كردن در هنگام مشغولى

دايورت كردن در هنگام مشغولى نیز رویه ای مانند موضوع قبلی دارد و باید برای دايورت كردن در هنگام مشغولى با استفاده از خطوط مخابراتی عبارت * ۶۱ * را در بخش شماره گیر انتخاب کنید و اگر قصد دارید گوشی هوشمند خود را دایورت کنید باید در بخش Call Forwarding گزینه If busy را نیز فعال کنید.

در انتها نیز قصد داریم به بررسی نحوه دایورت پیامک بپردازیم، در واقع نحوه دایورت پیامک در گوشی های هوشمند با استفاده از نرم افزار SMS Forwarder صورت می گیرد که پس از نصب آن قابلیت های بسیار زیادی در مورد نحوه دایورت پیامک در اختیار شما قرار می گیرد.برای بلاک کردن شماره تلفن در آیفون برای تمام نسخه های IOS نیر این مطلب را بخوانید. آموزش دايورت كردن در هنگام مشغولى تمام خطوط ثابت و تلفن همراه

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها