ادامه رفت و آمدهای وزیر به مجلس

0
208
ادامه رفت و آمدهای وزیر به مجلس

وزیر ارتباطات که روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ داد، امروز هم در جلسه ای غیر علنی در پارلمان حضور داشت.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات دو نماینده مجلس پاسخ داد و در پایان به دلیل قانع نشدن آن ها اولین کارت زرد خود را از صحن بهارستان دریافت کرد.

او اما امروز هم راهی پارلمان شد و در یک جلسه غیرعلنی حضور یافت تا توضیحات دیگری به وکلای ملت ارایه دهد.

در این رابطه، جلسه صبح امروز فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و اعضای فراکسیون به طرح مباحثی همچون مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های فعال آن و نحوه مدیریت تلگرام، پیام رسان‌های داخلی و شرایط فعلی آن‌ها و نقش آن‌ها در فضای مجازی، تصمیمات گرفته شده درباره افزایش جرایم فضای مجازی، آخرین تصمیمات در مورد کنترل و مدیریت فضای مجازی، وضعیت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و مراحل تکمیل آن، توجه به آثار امنیتی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در فضای مجازی، آخرین وضعیت تهدیدات سایبری و برنامه مقابله با آن، ضرورت گسترش امکانات اینترنت و مخابرات در روستاها و روشنگری درباره صحبت وزیر پیرامون اجرای سند ۲۰۳۰ در حوزه مخابرات و فضای مجازی پرداختند.

طبق توضیحات آذری جهرمی در پاسخ به سوال نمایندگان وزارت ارتباطات شرایط فعلی را با شرایط مطلوب سند، تطبیق داده و در جهت آماده سازی شرایط اقدام کرده است، اگر ما ادعا می کنیم ۸۰ درصد پیشرفت داشته ایم براساس اقداماتمان بوده است حال هر مرجع و منبعی می‌خواهد ارزیابی کند. ما موافق هر آنچه مرکز ملی فضای مجازی تایید می کند، هستیم. اهتمام ویژه بنده و همکارانم حول محور شبکه ملی اطلاعات است.

همچنین  آذری جهرمی درباره تلگرام بیان کرده که قبل از صدور حکم قضایی قرار بود که پوسته تلگرام را بیاورند و تلگرام را حذف کنند. بعد از صدور حکم قضایی قرار بر این شد که پیام رسان‌های داخلی تقویت شوند. بنده همیشه مخالف این بودم که پوسته های تلگرام در کنار پیام رسان‌های داخلی باشد ولی بنده مجری مصوبات شورای فضای مجازی هستم. تقویت و حمایت از پیام رسان های داخلی محور فعالیت‌های ماست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها